Sayfalar

24 Temmuz 2012 Salı

ŞEFTALİ ve KURU MEYVELİ PARFE


Şu sıcak yaz günlerinde içimizi serinletecek, keyifle yiyebileceğimiz harika bir tarif ile karşınızdayım. Hem yapımı el oyalamıyor hemde içimizi serinletiyor. Dondurma kıvamında pasta görünümünde harika bir tarif:)))
Bu yaz bol bol yapıp yiyeceğiz diye düşünüyorum. Daha değişik parfe tariflerimle yakında yine sizlerle olacağım.
Şimdi tarifime geçmek istiyorum...

Malzemeler:
1 su bardağı soğuk süt,
1 pkt sade krem şanti,
yarım paket petibör bisküvi
1 adet şeftali,
10 adet gün kurusu kayısı,
10 adet kuru üzüm,
5 adet kuru incir
kırık fındık ya da ceviz

Yapılışı:
Öncelikle bisküvileri robotta un gibi yapalım. Derin bir kaba soğuk sütü alıp krem şantiyi ekleyip mikserin önce düşük devrinde 2 dk daha sonra ise yüksek devrinde kıvam alana kadar çırpalım. İyice kıvamı katılaşan şantiye un haline getirdiğimiz bisküviyi, küçük küçük doğranmış şeftali, kayısı, incir ve üzümü ekleyip karıştıralım. Daha sonra içine kırık fındık ya da ceviz ekleyip şöyle bir karıştıralım. Baton kek kalıbımıza poşeti (ben büyük boy buzdolabı poşetini bıçakla kestim) içine yayalım. Harcımızı içine dökelim. Spatul ile her tarafına eşit olarak döşeyelim. Yaydığımız poşetin kenarlardan sarkan kısmını da harcın üzerine kapatalım. Ve deepfreeze de iyice donuncaya kadar 4-5 saat bekletelim. Buzdolabından hemen çıkınca çok sert (taş gibi) olacağından 2 dk kadar bekleyelim. Daha sonra dilimleyip servis yapalım:))))
Üzerini istediğiniz gibi dekor yapabilirsiniz:))))
Afiyetler Olsun...

6 yorum:

  1. Bu sıcaklarda yenilgüzel tatlı cek en bence

    YanıtlaSil
  2. Bisküviler ne zaman katılacak??

    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım krem Şantiyi krema kıvamına gelinceye kadar karıştırdıktan sonra içine un haline getirdiğimiz bisküvileri ekliyoruz ve karıştırıyoruz.

      Sil
  3. eline sağlık canım... deneyecem bu tarifini de... ben bunu mevsim meyveleriyle yapıyorum... yuvarlak kek kalıbı kullanıyorum .. hatta meyveler dışında marsmaloov bir iki büskivide parçalar halinde koyunca üzerinede gerçek çikolata parçaları bir sürü tat birarada oluyor ve pasta gibi oluyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım :))
      Beğendiğine çok sevindim, şu sıcak günlerde böyle serinleten tarifler kurtarıcımız oluyor :)) Senin tarifi de ben çok merak ettim. Sayfanda var mı ...
      Sevgiler...

      Sil

Yorumlar