Sayfalar

14 Mart 2017 Salı

TAM BUĞDAY EKMEĞİ


Merhaba sevgili dostlarım,

Evde birşeyler üretmek, yapmak bana inanılmaz mutluluk veriyor. Yoğurdumu, ekmeğimi kendim yapınca daha bir huzurlu oluyorum. Herşeyden arınmış, katkısız, ilavesiz, sağlıklı birşeyler yemenin ve aileme yedirmenin verdiği haz bambaşka doğrusu. Elimden geldiğince de yapmaya gayret ediyorum.




Şu aralar neredeyse tüm beslenme uzmanları beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeğin tüketilmesini tavsiye ediyorlar. Tam buğday ekmeğinin beyaz ekmeğe göre ilk avantajı lif içeriyor olması. Lif de daha az yiyerek daha uzun süre tok kalmamızı sağlıyor. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeğini tercih ettiğimizde hem daha az kalori almış oluyoruz hem de sindirim sistemimiz daha kolay çalışıyor.

Tam buğday, kepekli ekmek ve çavdar ekmeği tüketilmesini uzmanlarla birlikte ben de tavsiye ediyorum :) Beyaz ekmekten mümkün olduğu kadar kaçınalım diyorum.

Evde tam buğday ekmeği yapmak hiç de o kadar zor değil tam aksi oldukça kolay.

Sizlerde tarifimle birlikte evinizde sevdiklerinize mis gibi kokan ekmekler hzaırlayabilirsiniz.




TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Malzemeler:

3 su bardağı tam buğday unu,
1 tatlı şakığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 pkt instant maya,
1 su bardağı + 2 parmak kadar daha ılık su

Yapılışı:

Genişçe bir kabın içine un, şeker, tuz, maya ve ılık suyu ekleyip yavaş yavaş yoğuralım. Homojen ele yapışmayan yumuşak kıvamda bir hamur elde edelim. Kabın üzerine kapak kapatıp yaklaşık 20 dk kadar bekletelim. Dinlenen hamuru elimizi unlayarak alıp somun şeklini vererek un serptiğimiz tepsimize yerleştirelim. Bu aşamada isterseniz 2'ye bölebilirsiniz hamurunuzu. Üstünü bıçakla kesik atalım. Önceden 180 'C ye ayarladığımız fırında yaklaşık 35-40 dk kadar kontrollü pişirelim. Pişen ekmeklerimizi fırından çıktıktan hemen sonra üzerini temiz bir mutfak örtüsü ile örtelim.

Afiyet Olsun...








4 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor hem de sağlıklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. günaydın, Güzel ve Kültürlü :)
      evde yapılan herşey gibi değil mi sağlıklı ve katkısız... gönül rahatlığıyla yemek...
      teşekkürler güzel yorumunuz için,
      ben sizin isminizi bilmiyorum bu şekilde hitap ediyorum...
      bir sonraki yorumunuzda yazrsanız mutlu olurum :)

      sevgiler

      Sil
  2. Elinize sağlık. İçine zeytin, ceviz vb. malzemeler de katılabilir herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. günaydın Makbule hanımcım,
      elbette ekleyebilirsiniz. kuru domates, ceviz,zeytin hatta incir ve kayısılısı da nefis oluyor.
      ziyaretiniz için teşekkür ediyorum.
      sevgiler...

      Sil

Yorumlar