Sayfalar

4 Haziran 2018 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA


Merhabalar,
Ramazanın ortasına geldiğimiz şu günlerde yemeklerin de hafif olanlarını tercih ediyorum. Ağır yemekler yenmiyor. Dün de hepimizin çok sevdiği nefis mi nefis lezzetiyle damakları şenlendiren zeytinyağlı yaprak sarma yaptım.


Mutfağa girdimde aklımda biber dolma yapmak vardı ama dayanamayıp hemen içi biraz fazlalaştırdım. Sonuç tencerede dolmalardan daha çok yaprak sarmayla yemeği tamamladım.
Ne yapayım serde Egeli'lik olunca zeytinyağlı yemeklere ayrı bir düşkünüm, yapacak bişiy yok.
Kimi et sever, kimi de ot...
Ben her ikisini de seviyorum o ayrı tabi ama zeytinyağlıların yeri ayrıdır her daim 
Yemeğimi bu kez Hatay @fansadadogalmarket 'den gelen zeytinyağı ile pişirdim.
İşte Tarifim;

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA
Malzemeler:
Yarım kg asma yaprağı,


İç harcı için:
2 su bardağı pirinç,
2 adet kuru soğan,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 çorba kaşığı domates salçası,
1 çorba kaşığı kuru nane,
1 çay kaşığı yenibahar,
tatlı kaşığı kırmızı biber,
1 tatlı kaşığı değirmenden çekilmiş karabiber,
1 tatlı kaşığı değirmenden çekilmiş kişniş,
1 çorba kaşığı nar ekşisi,
yarım demet maydanoz,
3 adet rendelenmiş domates,
tuz ve su

Hazırlanışı:
Öncelikle asma yapraklarını kaynamış suda renkleri değişinceye kadar haşlayalım, süzüp bir kenarda bekletelim. Bu arada iç harcı hazırlayalım. Küçük bir tencerede küp doğranmış soğanları az zeytinyağı ile hafifçe kavuralım. İçine salçayı da ekleyip kavurmaya devam edelim. Bir kabın içine yıkanmış ve suyu süzülmüş pirinci, kalan zeytinyağını, nar ekşisini ekleyelim. Daha sonra içerisine rendelenmiş domatesi ilave edelim. Üzerine arzuya göre tuz ve baharatları ekleyip karıştıralım. Kavurduğumuz soğan ve salçayı pirinçlere ekleyelim. Tencerenin dibini asma yapraklarının sap kısımlarıyla kaplayalım ki sarmalarımız yanmasın. Soğuyan asma yapraklarından bir tane alıp iç harçtan yeterince koyup saralım. Tüm yapraklar bitene kadar aynı işlemi uygulayalım. Tencereye yarısına gelecek kadar su ekleyip üzerine çok az zeytinyağı gezdirelim. Orta ateşte pişirelim.

Yaklaşık 20-25 dk sonra sarmalarımız pişmiş olacaktır.
Arada kontrol etmeyi unutmadan pişirelim.
Afiyet Olsun...


Hatay/Antakya ili Altınözü ilçesinde, Doğu Kuseyir havzasında yetişen yerel zeytin cinsleri ile harmanlanan yüksek aromalı ve kalitede ürettikleri sızma zeytinyağını kullandım...
Bu havzaya kurulu olan fabrikada son teknolojik yenilikler kullanılarak, el değmeden hijyenik kurallara uyularak üretim yapılmakta olduğu bilgisini edindim. İçerisinde kesinlikle koruyucu katkı maddesinin içermiyor olması içimi rahatlattı.

Lezzetli, katkısız ve kuralına uygun, olması gerektiği gibi üretim yapan bir firma bulmuşken bırakmam dedim ve verdim siparişimi 🛒
Hiç de pişman olmadım lezzetli doğal ve kaliteli bir zeytintağı ile tanıştım.
Size de tavsiye ediyorum.
Yurtdışına ihraç edilen bu markayı kesinlikle deneyin isterim. İşini doğru ve düzgün yapan işletme sayısı gitgide azalırken böyle markaları alkışlamak geçiyor içimden.
Geleceğini / geleceğimizi düşünen firmalar artsın eksilmesin inşallah.
@fansadadogalmarket markasını gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum...

Ürün yelpazesinde;
*Nar Ekşisi
*Ceviz Reçeli
*Turunç Reçeli
*Patlıcan Reçeli
*Kebbet Reçeli 👈🏼 bunu merak ettim..
*Biber Salçası
*Tozbiber bulunmakta....
Bu nefis lezzet için tekrar teşekkür ediyorum. Bakalım @fansadadogalmarket zeytinyağı ile sıradaki tarifim ne olacak.
Hepinize hayırlı iftarlar diliyorum şimdiden...

Allah kabul etsin oruçlarımızı inşallah...
Mutlu Akşamlar Sevdiklerim 💚

2 yorum:

Yorumlar