Sayfalar

6 Mart 2015 Cuma

TEK ATIMLIK ÇÖREK OTLU KURABİYE ( Bit Kurabiye )

Merhaba sevgili arkadaşlar,
Bloğa yazı yazmak için inanın fırsat bulamıyorum. Günler saatler öyle hızla ilerliyor ki, bir aralık bulup hemen oturdum pc başına :) Elif'in okulu, evin işleri, gelen siparişler ve yeni projeler derken yoğunluktur gidiyor bakalım. Çok şükür isyan etmiyorum. Allah herkesin gönlüne göre versin şu an ki durumumdan oldukça hoşnutum. Ah bir de şu vakitsizlik olmasa :))
Geçtiğimiz haftalarda instagram da paylaştığım günden itibaren tarifi çok soruldu bu minik kurabiyelerin. Ve ben bir türlü tarifi bloğuma ekleyemedim.
İnstangramda tarifi ekledim "tarifi ne zaman yayınlayacaksınız" sorularına dayanamayıp. Bloğa da eklemek bugüneymiş kısmet...
Evet tek atımlık nefis bir kurabiye tarifi vereceğim bugün size canlarım.
Ağızda eriyip giden, çayın kahvenin yanına çok yakışan harika bir atıştırmalık.
Yaptığım ilk günden beri kızım Elif'in gözdesi oldu diyebilirim.
Dışarıdan hazır ürün almadığım için evde mutlaka kurabiye tarzı atıştırmalıklar bulundururum. Kızımında favorisi oldu bu minik kubişler :)
Sizlere de kesinlikle tavsiye ediyorum. Bu ölçülerde yapıldığında yaklaşık 80 kadar minik kurabiyeleri elde ediyorsunuz. Boylarını o şekilde ayarlayabilirsiniz...


Sizleri fazla bekletmeden hemen tarifime geçmek istiyorum :
Şimdiden hepinize afiyetler olsun, yapanlar facebooktan fotoğraf gönderebilirsiniz, sayfmada yayınlıyorum çünkü...


TEK ATIMLIK ÇÖREK OTLU KURABİYE (BİT KURABİYE)

Malzemeler:
125 gr oda ısısında yumuşamış tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı)
3 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı mahlep
1/2 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz, 

2 silme yemek kaşığı şeker,
2 tatlı kaşığı dolusu çörekotu
3 su bardağı kadar un (kulak memesi kıvamında olucak)


Üzerine: 1 yumurta sarısı, 1 tatlı kaşığı sıvıyağ

Yapılışı : 
Bir kabın içine tereyağı, şekeri, sıvıyağ, yumurta, sirke, çörekotu ve kabartma tozunu ekleyip karıştıralım. Sonra unu yavaş yavaş ekleyip yoğuralım. Ele yapışmayan kıvamda olan hamurumuzdan misket büyüklüğünde parça kopartalım ve elimizde yuvarlayalım.
Yağlı kağıt sermiş olduğumuz fırın tepsimize aralıklı olarak dizelim. 

Yumurta sarısını ve yağı bir kapta karıştıralım ve kurabiyelerin üzerine fırça yardımıyla sürelim. Önceden ısıtılmış yaklaşık 180 'C lik fırında kızarana kadar pişirelim.
Afiyet Olsun...

28 yorum:

  1. Mmmm.. Mahlebin kokusu buraya kadar geldi.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ama, nefis oluyor kurabiyelerde şu mahlep :)))
      teşekkürler Ayşegül hanımcım :)
      sevgiler,

      Sil
  2. Çörekotunu çok severim. Kurabiye hamuruna sirke girince de çok güzel oluyor. Ellerine sağlık canım. Afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinikle öyle Sibel ablacım, hele o pişerken mutfağa yayılan koku beni kedi gibi fırının başında bekletiyor resmen :))
      teşekkürler, sevgiler ablacım...

      Sil
  3. Ellerinize sağlık ilk fırsatta denemek istiyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin, inanılmaz güzel oluyor :)))
      yapınca da yorum bekliyorum sizden Nil hanımcım :)))))
      sevgiler,

      Sil
  4. Kurabiyeleriniz çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Kendi Mutfağında Şef :)))
      sevgiler,

      Sil
  5. ay ismi de çok ilginçmiş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyorlar ellerine sağlık. Yalnız bir sorum olacak hayatımda mahlep yemedim o olmadan yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Aslıhan hanımcım,
      elbette mahlep olmadan da yapabilirsiniz kurabiyeleri :))
      ama bir de mahlepli denemenizi tavsiye ederim,
      sevgiler...

      Sil
  7. Yemesini çok sevdiğim, yaparken ikide bir ne zaman bitecek diye hamuru gözetlediğim bir kurabiye.
    Çörekotu çok yakışıyor gerçekten. Çocukların çörekotu yemesinin güzel bir yolu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle Deniz hanımcım, çörekotu yakışıyor tuzlu kurabiyelere.
      bende pişerken fırının önünde nöbet tutuyorum resmen, çabuk pişse de tadına baksam diye :)))
      sevgiler,

      Sil
  8. Ay inanmiyorum tuzlu kuraabiyemiydi bu. Kurabiye denince tatli geliyo akla. Bende su an misket asamasindayim ve sekeri kurabiye icin bana az gelince 2 kasik dolusu seker koydum. :/
    Ee nolacak simdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak edenler icin soyleyeyim. Bi kere yapmis oldum ve atacak halim yoktu. Oylece pisirdim. Tadi mi? Brnce bu sekli de guzl oldu. Ne tatli ne tuzlu orta karar oldu. kurabiyeyi yaninda tatliyla yerseniz tatli kurabiye, tuzluyla yerseniz yuzlu kurabiye hissi veriyo :) . Heriki sekilde de yenilebildi. İyiki pisirmisim. :D
      Bu haliyle bile cok guzel oldu. Orjinali eminim daha guzeldir

      Sil
  9. Denedim nefis oldu tsklr tarif icin :)

    YanıtlaSil
  10. oglumun dogum gununde yapıcam

    YanıtlaSil
  11. Kurabiyeyi yaptım. Süper oldu.. Tarif için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim :)
      sizin de ellerinize sağlık,
      sevgiler...

      Sil
  12. Mükemmel görünüyor elinize sağlık. Yayınlarınız, sayfadaki etkinlikler ve katılımlara hayran kaldığımı da itiraf etmelyim
    Yayındaki resmin renk tonları özenerek seçilmiş harika bir uyum olduğu gözümden kaçmadı tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Yüksel Duman:)
      Öncelikle sayfama, dünyama hoşgeldiniz diyorum. Beğenileriniz ve yorumlarınız ayrı ayrı çok mutlu etti inanın.
      Böylesine yorumları okuyunca daha bir motive oluyor insan gerçekten.
      Tekrar çok teşekkür ediyorum,
      sevgiler...

      Sil
  13. Muhteşem oldu.Teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize sevindim :)
      sizin de ellerinize sağlık,
      afiyetler olsun...

      Sil
  14. Muhteşem bi tarif yapmaktan ve yemekten usanmiycam bir kurabiye ellerine emeğine saglik canom

    YanıtlaSil
  15. Bugün yaptım harika oldu.Evdekiler çok sevdi. Üstelik ben mahlep koymadm. Tarif için teşekkürler❤️

    YanıtlaSil

Yorumlar