Sayfalar

7 Aralık 2012 Cuma

GÖÇMENLERİN MEŞHUR YOĞURTLU BİBERİ

Merhabalar,
Bu tarifi bekleyen o kadar çok kişi var ki.. Face'de paylaştıktan sonra bir türlü tarifi bloğuma  girmek kısmet olmadı. Kısmet bugüneymiş:)))) 
Eşim Makedonya Göçmeni. Kayınvalidem biz buna "Yoğurt Çökeleği" de deriz, mutlaka bu şekilde de notunu al diye tembihledi tarifini verirken. 
Sabah kahvaltılarımızın sultanı, baş tacı. İnanılmaz güzel bir kahvaltı alternatifi. Acılı yapar kayınvalidem benim pek acıyla aram olmasa da bunu ayıla bayıla yiyorum her nedense:)))) Bilenler bilir fakat ben bilmeyenler için bu güzel tarifi vermek istiyorum. Çok kolay bir tarif...

ÇÖKELEKLİ BİBER
Malzemeler:
1 kg süzme yoğurt,
10-12 adet acılı yeşil kapya biber, 
(kırtıklı biberde deniyormuş)
tuz,

Yapılışı:
Öncelikle biberlerin çekirdeklerini çıkartalım. İri iri doğrayalım. Cam kavanoza önce yoğurt sonra biber, aralara çok az tuz serpip yine yoğurt, biber tuz şeklinde kat kat dolduralım. Kavanozun kapağına küçük bir parça strech film koyup bir gece bu şekilde buzdolabında, kavanozun altına bir tabak koyarak bekletelim. Bu işlemle hem fazla suyu gidiyor hem de iyice kıvam alıp katılaşıyor. Ertesi gün kavanozun kapağını kapatıp 4-5 gün buzdolabında beklettikten sonra afiyetle yiyelim:)))
Çok fazla dayanmadığı için, açıldığı andan itibaren 1 hafta içinde (yoğurt ekşimeye başlamadan)  tüketmek gerekiyor.
Afiyet Olsun... 

16 yorum:

  1. Ellerine sağlık...Bende bazen yaparım.Gerçekten çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  2. biz yaparken kaymak ta koyarız çok lezzetli olur o zaman tavsiye ederim :) Biz de "soka" deriz :)) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Fatoş Hanım ben geldim
    ayyy ne güzel hemşeriymişiz ben de İzmirliyim ama 17 yıldır Kocaelideyim ailem hala izmirde.Ayrıca sitenize bayıldım ne hoş tarifler var ellerinize sağlık. Sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler :)
    Bir dahaki yapışımda kaymakla kesin deniycem:)
    Evet Sibel hanım hemşeriyiz yaaa:)))
    Çok teşekkürler, daha sık görüşeceğe benziyoruz:)))))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım ben süt ve lorla yapılanı duydum hatta Müjgan ablada görmüştüm, yaptım ve çok beğendik ama bu tarifide merak ettim güzel oluyordur eminim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Daha önce hiç duymamıştım müsait bir zamanda ben de deneyeceğim , sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. çok faydalıdır bence yoğurt ekşidikçe değeri artar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık fatoşcum. Çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. hepinize çoook teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  10. bende bilirim bunu ve yaparım eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkürler, sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  13. Kaymaklısı da güzel oluyor bunun, tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Kaymaklısını hiç duymadım bir gün öylede denemek lazım :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. bende kaymaklısını duymadım daha önce hiç teşekkür ederim tarifiniz için

    YanıtlaSil
  16. Oğlum çok seviyor bende göçmenim tavsiye ediyorum sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlar