Sayfalar

17 Kasım 2012 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BAL KABAĞI

Herkese günaydıııııın, mutlu sabahlar :))) 
Yine çok güzel bir sabaha merhaba dedik. Hava güzel, güneş çıkmışşş daha ne isterim ki... Tam gezme havası. Bugün zaten çok güzel bir etkinliğe davetliyim. Teknosa ile Mutfaklı Günleri. Severek izlediğim Ender Saraç ve usta aşçı Başak Sanaç hanımla birlikte keyifli birkaç saat geçireceğiz :))
Neyse şimdi gelelim dün akşam ilk defa denediğim yemeğe. Bal kabağının hep tatlısını yaparız değil mi hanımlar !... Hep yemeğini yapmak isteyip de bir türlü cesaret edememiştim. Geçen gün çok sevdiğim komşum Serpil ablam elinde bir poşet kabakla gelince, dayanamayıp yaptım:)))) Çok da güzel oldu. Çok pratik ve hafif bir yemek :)) Denemenizi tavsiye ederim.
Bloğum aracılığıyla canım ablama bir kez daha teşekkür ediyorum. Düşünüp getirdiği için:)) Serpil ablamla hep fikir alışverişi yaparız, kendi tarif defterinde de çok değişik lezzetler yer alır. Arşivi güzeldir yani :))) Ayrıca eli de çok lezzetlidir laf aramızda :))) Yakın zamanda o güzel defterden de birkaç tarifi sizlerle paylaşmayı düşünüyorum...
işte yemeğim, malzemelerim ve tarifim görücüye çıksın bakalım :))))))))) 

Malzemeler :
500 gr soyulmuş dilimlenmiş bal kabağı,
1 orta boy patates,
1 soğan,
2 diş sarımsak,
1/2 tatlı kaşığı un,
zeytinyağı, tuz ve karabiber

Yapılışı:
Öncelikle kabaklarımızı ve patatesimizi kabuklarını soyup, güzelce yıkayıp çok küçük olmayacak şekilde dilimleyelim. Soğanı yemeklik doğrayalım. Sarımsakları da küçük küçük doğrayalım. Tenceremize zeytinyağımızı koyalım. Soğan ve sarımsakları rengi hafif altın sarısı olana kadar soteleyelim. Ardından bal kabağı, patatesi ve unu da ekleyip 1-2 dk daha kavuralım. Sebzelerin üzerini geçmeyecek kadar su ekleyelim. Tuzunu da ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte sebzeler ( yarı kıvamda ) yumuşayana kadar pişirelim. Yaklaşık 15 -20 dk. Piştikten sonra üzerine değirmenden çekilmiş tane karabiber serpelim.
Afiyet Olsun... 
Not: Yemeğinizi çok fazla karıştırmadan pişirmenizi tavsiye ediyorum. Zira kabaklar çok çabuk dağılabiliyor...

12 yorum:

  1. Evet, benim içinde güzel bir gün.Umarım etkinlikte bu sefer görüşürüz. Fatma 'cım, balkabağıyla patatesi hiç denemedim,ama balkabaklı 2-3 çeşit yemeğim var.Özellikle sinkonta...tarifi yakında blogumda.

    YanıtlaSil
  2. Dediğiniz gibi kabağın hep tatlısını yaparız...Yemeği hem değişik geldi,hemde pratik..Kabağım var,tatlı yapmayı düşünüyordum ama yarısıyla tatlı yarısıylada yemeğini mi yapsam diye düşünmeye başladım..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık fatoşcum. Görünce bende bir şaşırdım hiç duymamıştımda ama denemek lazım

    YanıtlaSil
  4. denemedim ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. balkabağını hep tatlı yaptık demek yemeğidemi oluyormuş.bu blog aleminde çok şeyler öğreniyoruz,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. görüyorum ki herkes şaşkın :)
    Evet evet tatlı dışında da artık yemek olarak tüketebileceğiz bu güzel sebzeyi. Sevgili Ender Saraç bey de etkinlikte epey bahsetti bal kabağının faydalarından. Hatta çok da güzel çorbası yapıldı. Yakın zamanda onu da deneyip paylaşırım sizlerle:)))
    Dilek ablacım, merakla bekliyorum sinkonta'nın tarifini.
    Yine, yine, yine oturup sohbet edemedim seninle. Oysaki çook istiyordum:(((
    İnşallah en kısa zamanda tekrar görüşürüz:))) öpüyorum...
    Her birinize güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bal kabağının yemeği süper oluyor çok yararlı bence bizim yörede çok bulunur önceleri ben sadece tatlısını ve gözlemesini bilirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok faydalı bir sebze.. evet genelde tatlısı bilinir. hem yemeği hem de çorbası güzel oluyor.
      siz hangi yörede oturuyorsunuz Türkan hanımcım ???

      Sil
  8. Ben egeliyim yani Muğla buralarda zeytinyaglılar ve gözleme çok yapılır bal kabagıda çok bulunuyor mugladan selamlar.

    YanıtlaSil
  9. Denedim, çok güzel oldu. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Benimde hazır soyulmuş doğranmış bal kabağım vardı birazını eşime tatlı birazınıda kendime çorba yapmayı düşünüyordum internetten bakıyım belki farklı yemek tarifleri vardır diye düşündüm iyiki bakmışım yarın akşam yapıcam bu tarifi ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Benimde hazır soyulmuş doğranmış bal kabağım vardı birazını eşime tatlı birazınıda kendime çorba yapmayı düşünüyordum internetten bakıyım belki farklı yemek tarifleri vardır diye düşündüm iyiki bakmışım yarın akşam yapıcam ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil

Yorumlar