Sayfalar

10 Ağustos 2012 Cuma

ŞEFTALİ PELTELİ İRMİK TATLISI

Yine hafif tatlılara devam ediyoruz. Bu tatlıda çok hafif ve oldukça pratik:) İftardan sonra yenilecek en hafif tatlılardan biri diyebilirim. Sevgili Eylemin sayfasında gördüm dün ve hemen mutfağa koştum. Dolapta bekleyen şeftalilerim harika bir tatlıya dönüştü birden. İftardan sonra balkon keyfi yaparken soğuk soğuk yedik ailecek :)))))
Arkadaşımın sayfasına da buradan göz atmanızı tavsiye ediyorum. Kendisinine sayfam aracılığı ile de teşekkür ediyorum :))))
Kesinlikle tarifi deneyin diyorum.... 
Malzemeler:
3 su bardağı süt,
6 çorba kaşığı irmik,
6 çorba kaşığı şeker, (kendi damak tadınıza göre ayarlayınız)
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi,
1 çorba kaşığı tereyağı yada margarin,
yarım paket vanilya

Şeftali Peltesi için:
3 olgun şeftali,
1,5 çorba kaşığı nişasta,
3 çorba kaşığı şeker (damak tadınıza göre miktarı ayarlayabilirsiniz)



Yapılışı:
 Bir tencereye süt, irmik ve şekeri alıp karıştırarak kıvam alana kadar pişirelim. Üzeri göz göz olunca kıvam alınca ocaktan alıp içine hindistan cevizi, tereyağı ve vanilyayı ekleyelim. Yağ eriyene kadar karıştıralım.
Borcamı sudan geçirip süzelim. Tatlımızı içine döküp ılıması için bekletelim. Ilıyan tatlımızı buzdolabına kaldıralım.
Şeftali peltesi için şeftalilerin kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkartıp pütürsüz kıvam alana kadar robottan geçirelim. Bir tencereye şeftali püresini, şeker ve nişastayı alıp kıvam alana kadar karıştırarak pişirelim. Piştikten sonra ocaktan alıp ılıması için bekletelim.
Buzdolabından tatlımızı çıkartıp ılıyan şeftali peltemizi de üzerine eşit olarak dökelim.
Ve yine soğuması için buzdolabında en az 4-5 saat mümkünse 1 gece bekletelim.
Tatlımızı soğuk soğuk servis yapalım.

Afiyet Olsun.

Not: Benim kalıbımın ölçüleri 21cm'e 21 cm kare borcam...


13 yorum:

  1. facede gördüm görüntü aklımı çeldi en kısa zamanda yapacağım

    YanıtlaSil
  2. Tam yazlık soğuk,hafif ve nefis bir tatlı.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş sunumda şahane
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Mmmm tatlı nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım nefis görünüyor
    benimde bu akşam iftara misafirim var irmik tatlısı yaptım.üzerine böğürtlen sos dökücektim maleseff almayı unutmuşum şeftali pelteside hoş olmuş vaktim kalırsa üzerine böyle pelte yapıcağım.

    YanıtlaSil
  6. Çok hafif harika bir tatlı,ellerinize sağlık.Sevgiler!

    YanıtlaSil
  7. Tek kelime püper görünüyor sütlü talilari cok seviyorum iftarda afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. amman Allahım ne kadar çok yorum gelmiş benim tatlıma bakıyım böyleeee:)))
    Değerli yorumlarınız için çoook teşekkür ediyorum. Gerçekten çok hafif bir tatlı oldu. Hatta küçük kızım köpüre köpüre yedi:D :D :D
    Sevgiler,
    Hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  9. tam yaz tatlısı,serin serin.ellerine sağlık caNIM.

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkürler sevgili umutluhayat:)

    YanıtlaSil
  11. sütle birlikte şeker yazmışsın ama tarifte şeker yoook : )

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Mine hanımcım dikkatiniz için çok teşekkür ediyorum. Nasılda atlamışım :)))Şimdi güncellememi yaptım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Fatma hanım size acil bir soru sorucam şeftalili tatlı yapıcam ama böyle püre değil dilim dilim pişirmeden kedidili üzerine dilimleyip muhallebi dökücem soeum şuki o tatlıyı bir gece önce hazırlasam ertesi güne şeftaliler kararırmı?
    zeynep

    YanıtlaSil

Yorumlar