Sayfalar

13 Şubat 2012 Pazartesi

İNCİRLİ TATLI

Farklı tarifleri denemeyi seven biri olarak yine değişik bir tarifle karşınızdayım:)))
Bu tatlıyı kesinlikle denemenizi öneriyorum. Bunu dün gece yeğenim için yaptım. Biraz rahatsızdı ve geçmiş olsuna gittik. Tatlıyı görünce çok sevindi:))) Zaten 1 saat için de de tatlı tükendi. Herkes çok beğendi: ) İlk kez yaptığım bir tatlıydı ve sonuç harika herkesten tam not aldı. Gözde tariflerim arasına girmeyi başardı...
Ve gönül rahatlığıyla tavsiye edebiliyorum.....


NOT: Üst süsleme çikolata rendesi görünümünde. Ayrıca hem görüntüsü hem de tadı çok güzel tüm tatlılarınıza uygulayabilirsiniz.:)) Klasik olmasın ve farklı ne yapabilirim diye düşünenlere bir fikir olur belki....
Şimdi gelelim yapılışına:)))))


Malzemeler:
6 adet kuru incir (10-15 dk suda bekletilecek)
1 su bardağı un,
1 su bardağı şeker,
1 avuç kırık fındık ya da ceviz içi,
1 çay badağı süt,
3 yumurta,
1 tatlı kaşığı tarçın,
1 pkt vanilya,
1 pkt kabartma tozu,


Muhallebisi:
4 su bardağı süt,
2 çorba kaşığı nişasta,
3 çorba kaşığı un,
5 yemek kaşığı şeker,
1 çorba kaşığı tereyağı,
1 poşet sade toz krem şanti,


Şerbeti için:
1.5 su bardağı su,
1 çorba kaşığı nescafe,4 çorba kaşığı şeker,


Üzeri için:
bolca hindistan cevizi, 

tarçın ve kakao





Yapılışı:
Öncelikle kek malzemelerinden başlayalım. Yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Sütü ilave edip tekrar çırpalım. İncirleri ıslattıktan sonra suyunu süzdürüp küçük küçük doğrayalım ve bir kaba çok az un serpip incirleri una bulayalım. Un, tarçın, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kaşıkla karıştıralım. Kırık fındık ya da ceviz içini, incirleri ilave edip tekrar karıştıralım. Yağlanmış fırın kabına harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış fırında kek pişirir gibi kızarana kadar pişirelim. Kek pişerken de muhallebisini hazırlamaya başlayalım.
Tencereye süt, şeker, un ve nişastayı alıp çırpma teliyle sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişirelim. Göz göz olunca ocağın altını kapatıp tereyağını ve vanilyayı ekleyelim karıştıralım. Daha sonra toz şantiyi de ekleyip mikserle 2-3 dk kadar çırpalım. Kıvamı biraz koyu olacak. Kek fırından çıktığında 5 dk kadar ilk sıcaklığının çıkması için bekleyelim. Bu sırada şerbetini hazırlayalım.
Bir kaba su, nescafe ve şekeri alıp (pişirmeden) karıştıralım. Ilık kekin üzerine bu şerbeti gezdirelim. 5 dk çekmesini bekledikten sonra üzerine hazırdağımız muhallebiyi dökelim eşit bir şekilde. Üzerini düzeltelim. 5 dk sonra üzerine bir kabın içinde harmanladığımız tarçın, hindistan cevizi ve kakao karışımını serpiştirelim.
3-4 saat hatta mümkünse 1 gece buzdolabında beklettiğimiz tatlımız servise hazırdır:)))
Afiyet olsun.....
Tadı gerçekten çok güzel deneyince siz de bana hak vereceksiniz...


NOT: Ayrıca bu tarifimi  ÇAY KAHVE BAHANE ETKİNLİĞİ için sevgili arkadaşımhttp://catlakkafe.blogspot.com/ a gönderiyorum.

20 yorum:

  1. tarifini aldım arkadaşım teşekkürler. blogunun adresini yazıyorum ama bir türlü olmuyor anlayamadım sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  2. bende size sevgilerimi yolluyorum çok mersi :)))))

    YanıtlaSil
  3. merhaba fatoşcum... bu ayki sofra dergisinde "fatma damyan"dan bir tarif diyordu... bu tarif o mu yoksa: )

    YanıtlaSil
  4. aynen öyle Yasemincim:))) çok mutlu oldum yayınlandığını öğrenince:))))
    sevgiler,,,

    YanıtlaSil
  5. tebrik ederim: ) çok sevindim inan ben de : ) devamı gelir umarım.. sevgiler: )

    YanıtlaSil
  6. çok sağol canım benim:))) sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. keki hangiölçüdeki kapta pişirdiniz...

    YanıtlaSil
  8. Prensese afiyet bal şeker olsun Fatmacığım iyi bayramlar diliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. nefis bir tatlı bendeki yeni bitti herkese tavsiye ediyorum rende çikolata fikri de süper olmuş canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'cum çok teşekkürler canım. Bizim evinde favorilerinden biridir bu tatlı :))) Baştacı anlayacağın:)))
      En üzerinde çikolata rendesi yok ki canım benim.
      Hindistan cevizi, kakao ve tarçını karıştırıp serptim üzerine :)
      Sevgiler...

      Sil
  10. slm fatma hnm
    bu blogu yenı actınız sanırım
    sızı 1 kac ay once bu tarıfle baska bı sıtede gorup bu tarıfı almıstım 1 kac sefer yaptım herkes tarafından cok begenılıyor tarıf ıcın tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuğba hanımcım,
      Bloğum yaklaşık 2 senedir var. Siz sanırım Nefis yemek tariflerindeki yayınıma yorum bırakmışsınız. Ara sıra o siteye de tarif gönderiyorum.
      Çok teşekkürler, bloğuma daha sık beklerim.
      Görüşmek dileğiyle.
      sevgiler...

      Sil
    2. slm ben geldim fatma hnm her zaman olduğu gibi harikasın incirli tatlı offf süper olmuş tariflerini sabırsızlıkla takip ediyorum valla iyiki blogunu bulmuşum sevgiler

      Sil
  11. Merhaba Tuğba hanımcım,
    Bloğum yaklaşık 2 senedir var. Siz sanırım Nefis yemek tariflerindeki yayınıma yorum bırakmışsınız. Ara sıra o siteye de tarif gönderiyorum.
    Çok teşekkürler, bloğuma daha sık beklerim.
    Görüşmek dileğiyle.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. merhaba fatos hn bu tatlı tarıfını nefıs yemek tarıfınde gormustum yorumlar cok fazla olunca deneyıp favorı tatlılarım arasında yerını aldı
    mısafırlerıme yaptıgımda cok begenılıyor tarıfı ıstenıyor.
    sızın bu blogunuzu yenı gordum tesadufen ve cok sevındım
    sızın her tarıfınızı gonul rahatlıgıyla yapıyorum
    dun pasa lokumu ve catal kurabıyenızı yaptım evdekıler ve suprız mısafırlerımız cok begendı tarıfı ıstendı tarıfler ıcın cok tesekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuba hanımcım,
      Öncelikle bloğuma tekrar hoşgeldiniz :)))
      Tatlımı deneyip beğendiğinize çok sevindim. Bu tatlı için hep şunu söylüyorum. Denemeyen kalmasın :)))))) Değerli sözleriniz için çok teşekkür ediyorum.
      Daha çok güzel tarifleri paylaşmak istiyorum sizlerle :)))
      Desteğiniz için teşekkürler...
      Sevgiler...

      Sil
  13. Fatma hanım bu tarif sayenızde favorı tatlımız oldu:) herkes bayılıyor.. tekrar teşekkürler tarif için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim, ne mutlu bana :) sizin de ellerinize sağlık sevgiler..

      Sil
  14. Merhaba Fatma hanım. Ellerinize sağlık nefis görünüyor. Ama birşey kafama takıldı serbet kaynamıcak dediniz yanlış anlamadım değilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle sayfama hoşgeldiniz :) teşekkürler bu güzel yorum içinde ayrıca. Evet şerbeti kaynatmıyoruz zaten adı şerbet ama nescafeli,şekerli su karışımı sonuçta. Sadece karışımın içinde şekerin erimesi yeterli.. Umarım sizde dener ve beğenirsiniz :) sevgiler...

      Sil

Yorumlar