Sayfalar

4 Aralık 2020 Cuma

Milföy Simit


Merhabalar,
Uzum bir aradan sonra tekrar güzel bir tarifle sizlerleyim.
Pandemiden dolayı bol bol evdeyiz şu günlerde ve yapacak pek de birşey olmayınca mutfakta geçiyor günün büyük bir kısmı 😊
Zaten bana mutfakta olmak terapi gibi geliyor kendimi iyi hissediyorum birşeyler üretince..
Hâl böyle olunca da değişik tarifler arayışına giriyorum..

Hafta sonu kahvaltımıza da bu şirin pratik ve bir o kadar lezzetli simitleri yaptım.
Bol susamlı çok nefisti tadı gerçekten.
İster kahvaltıya ister 5 çayına iaterseniz de çat kapı gelen misafirleriniz için yapabilirsiniz.
Hayat kurtarıyor benden söylemesi.
Ben buzdolabımda mutlaka bir paket milföy bulundururum. Bazen tatlı bazen de tuzlu tarifler yaparım elimin altında hep vardır yani😊👌🏼
Tavsiye ederim size de...
Haydi geçelim mi tarifimize,




SİMİT MİLFÖYLER
Malzemeler :
3 adet milföy hamuru
Kaşar peyniri, (siz dilediğiniz harçla yapabilirsiniz. Patatesli, sosisli, sucuk kaşarlı, pastırmalı gibi...)
1 kase susam
2 yemek kaşığı pekmek
1 çay bardağı su

Yapılışı :
Milföyler buzdolabından çıkartıp çözülmesi için 10 dk kadar bekleyelim. Biz bu arada iç malzememizi hazırlayalım.
Ben kaşar peyniri ile yaptım. Küçük küçük doğradım. Fırını da onceden 180 'C ye ayarlayıp ısıtalım. Dikdörtgen şeklindeki milföylerimizi ortadan ikiye bölelim. Kare olan milföyün dört köşesine harçtan bir miktar koyup üzerine de diğer milföyü yerleştirelim. Bıçakla artı şeklinde keselim. Kestikten sonra elimizle hamurların kenarlarına hem harcımız çıkmasın, hem de hamurlarımız güzel kabarsın kenarları  açılmasın diye hafifçe bastıralım.
Daha sonra bir kaseye pezmezi ekleyip içine su ilave edip hafifçe karıştırıp seyreltelim. Başka bir kaseye de susam koyalım.
Hazırladığımız milföylerimizi önce pekmezli suya , daha sonra da susama bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştirelim.
Önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 15 dk kadar milföylerimiz kızarana kadar pişirelim.
Sıcak servis yapalım.
Toplamda 12 adet çıkıyor, siz dilerseniz kullanacağınız milföy adedine göre sayınızı arttırabilirsiniz.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Beni instagram ve facebook tan da takip edebilirsiniz.

İnstagram :
https://instagram.com/fatma_damyan

Facebook :
https://www.facebook.com/profile.php?id=1711582567
.
Hepinize sağlıklı ve mutlu bir gün diliyorum.
Kucak dolusu sevgiler 💐

#milföybörek #pratikbörek #kolaytarifler #milföysimittarifi #simit #kahvaltıalternatifi #fatmadamyan #foodblogger #breakfast  

8 yorum:

  1. Çok iyi fikirmiş. Denemem lâzım:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. çok nefis görünüyor.. elerinize sağlık fatoş hanım :)

    YanıtlaSil
  3. Tarifinizi denedim, oldukça pratik ve güzel oldu. çocuklar da çok beğendiler. Eğitim Haber ve Hidroponik

    YanıtlaSil
  4. merhaba hanımefendi. bloğunuz ve tarifleriniz çok güzel. çok nefis görünüyorlar. çok başarılısınız gerçekten. umarım devam edersiniz yazmaya. sizi takip etmeyi çok isterim. rica etsem bloğunuza ABONE OL kısmını da ekler misiniz?

    YanıtlaSil
  5. Always look forward for such nice post & finally I got you. Really very impressive post & glad to read this.
    Web Development Company in Greater Noida
    Software development company In Greater noida

    Always look forward for such nice post & finally I got you. Thanks for sharing this content.
    CMS and ED
    CMSED

    Homoeopathic treatment for Psoriasis in greater noida
    Kidney Disease Homoeopathy Doctor In Greater Noida

    YanıtlaSil
  6. tarifleriniz çok nefis. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. merhaba fatoş hanım
    tarfleriniz çok güzel gerçekten

    YanıtlaSil

Yorumlar