Sayfalar

13 Temmuz 2012 Cuma

KAYISI REÇELİ


Bu sene nedendir bilinmez çok çok reçel yapasım var. Hazır köyden doğal doğal ve dalından topladığımız kayısıları da bulmuşken yapayım bari dedim. Kızımında eli değdi kayısıları oda topladı babasıyla :)
Reçel ve marmelatları kahvaltı sofralarında çok seviyorum. Bence olmazsa olmazlardan yani. 
Artık yaz kış yeriz. Reçel pastalara, kurabiyelere, keklere ve tatlılara çok yakışıyor. 
Haydi buyrun doğal kayısı reçeli tarifime..






















KAYISI REÇELİ

Malzemeler:
2 kg kayısı,
2 kg toz şeker,
2 tane karanfil,
çeyrek limon suyu,
1 tatlı kaşığı tereyağı

Yapılışı:
İlk önce yapılacak şey kayısıları güzelce yıkayıp küçük parçalar halinde doğramak. 
Not: 2 kg kayısının çekirdekleri çıkarıldıktan sonra geriye 1775 gr falan kalıyor :))) 
Daha sonra derin bir tencereye kayısıları ekleyelim. Üzerine toz şekeri de ekleyip kısık ateşte kaynatalım. İyice yumuşayan ve kaynadıkça kıvam alan reçelimize tereyağını ve çeyrek limon suyunu da ekleyip kaynatalım.
Reçelin olup olmadığını ise annemden gördüğüm bir metodla deniyorum ben. Tabağa bir kaşık reçel döküyorum. Soğudukça aldığı kıvama göre ayarlıyorum. Eğer daha akışkansa biraz daha kaynatıyorum. Kıvamı koyulaşmışsa ocağın altını kapatıyorum. 
En son olarak karanfilleri de ekleyelim. İyice soğumuş olan reçelimizi kavanozlara paylaştırabiliriz. 
Benim tam 4 tane yarım kiloluk kavanozum çıktı :))))) Yaz kış afiyetle yeriz inşallah....
Afiyetler Olsun.....

6 yorum:

  1. Aynen bu sene benimde reçel yapasım var.Baya yaptım bende.Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Amaaaaaaa kaysılar çok güzellll görünüyor renkleri nasılda canlı
    böyle kayısılardan reçel yapılmaz mı
    ellerine sağlık
    afiyetle sağıkla bereketle tüketin.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız hanımcım çok teşekkürler :))))

      Sil
  3. Bende marmelat yaptım bugün:) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ellerinize sağlık,
      Sevgiler :))

      Sil

Yorumlar