Sayfalar

16 Şubat 2012 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Biber dolması yaptığımda pişerken evi saran o muhteşem kokusu beni çooook mutlu ediyor doğrusu. Yazın geldiğini anlıyorum sanki :))) Buram buram biber kokan bir mutfak. Pişmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Bayılıyorum biber dolmasına. Hele hele kırmızı biber dolması benim favorilerimdendir :))))


Malzemeler:
1 kg dolmalık biber,
2 su bardağı pirinç,
3 domates,
2 soğan,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı biber salçası,(arzuya göre)
yarım demet maydonoz,
yarım demet dereotu,
5-6 dal taze nane,
2 yemek kaşığı sumak veya nar ekşisi,
tuz, karabiber, kırmızı pulbiber,
zeytinyağı,


Hazırlanışı :
Biberler yıkanıp çekirdeklerini çıkartalım. Domateslerin kabuklarını bıçak yardımı ile dolmalara kapak yapmak için keselim. Kalan kısım ince doğranıp harç için ayıralım. Pirinçlerin ölçüsü biberlerin boyutlarına göre farklılık göstereceğinden ilave yada eksiltme yapabilirsiniz. Soğanları rende yapalım. Parmağımızı tuza batırıp biberlerin içlerine sürelim. Bir kabın içine yıkanan pirinçleri, rende soğanı, domatesi, ince kıyım maydanoz ve dereotunu, salçaları, sumak ekşisini,baharatları ve zeytinyağını da ekleyip kaşık ile karıştıralım. Biberlerin içini harç ile dolduralım. Çok fazla da soldurmayın pirinçler şişince taşabiliyor.
Biraz boşluk bırakıp en üste domates ile kapak yapıp tencereye dizelim. Biberler bitene kadar işleme devam edelim. İçimiz kalırsa ev de kabak, patlıcan, soğan, domates ne varsa onlarla da dolma yapabilirsiniz.
Ayrı bir kabın içine 1 tatlı kaşığı domates salçası biraz tuz ve su ilave edip karıştıralım. Dolmaların yarısına gelecek şekilde tencereye dökelim. En son üzerine zeytinyağı hafifçe gezdirelim ve kısık ateşte yaklaşık 25 - 30 dk kadar pişirelim. Biberler renk değiştirip yumuşağıdığında ocağın altını kapatalım.

NOT: Yanına da sarımsaklı cacık nasıl da yakışıyor:))))))

Afiyet Olsun:)))))))


1 yorum:

  1. Elinize sağlık Fatma Hanım. Dolmalar nefis görünüyor. Kırmızıyı hiç yemedim ama yeşil daha iştah açıcı sanki :) Bi de yanında cacık yerine yoğurt olursa kitap okumayı falan bırakıp kendimi tıka basa doldurabilirim. Ben çok güzel yemek yerim ama maalesef çok güzel yapamıyorum. Lezzetli blogunuzdan öğrenecek çok şeyim var! Sevgiler!

    YanıtlaSil

Yorumlar