Sayfalar

6 Mart 2012 Salı

TAZE SOĞANLI KÖZ PATLICAN ve BİBERLİ SALATA




Geçtiğimiz hafta sonu  anneciğimdeydik. Bu aralar Cumartesi günleri 13:00 / 17:00 arası kursum olduğundan dolayı annede oluyoruz. Sevgili kız kardeşim Eda'cığımın elleriyle akşam yemeğinde hazırladığı muhteşem köz patlıcanlı, köz kırmızı biberli salata:)))
Patlıcanı çocukluğumda hiç ama hiç sevmezdim yiyemezdim. Damağıma bıraktığı o tatdan hiç hoşlanmazdım. Nikotininden dolayı. Ama evlendikten sonra o kadar sık kullanır oldum ki patlıcanı meğer ne güzel bir sebzeymiş.. Ne yapalım geç olsun güç olmasın ....
Artık içinde patlıcan olan her şey muhteşem geliyor bana... Neyse ben lafı fazla uzatmadan bu güzel salatanın tarifine geçelim.....

Malzemeler:
3 patlıcan (közlenmiş)
3 kırmızı biber (közlenmiş)
2 diş sarımsak,
3-4 dal taze soğan,
2 çorba kaşığı zeytinyağı,
sirke, tuz,


Yapılışı:
Öncelikle köz patlıcanların kabuklarını soyup küçük küçük doğrayalım. Üzerine kararmaması için çok az limon sıkalım. Ardından köz kırmızı biberlerin de kabuklarını soyup onları da küçük küçük doğrayalım. Taze soğanı ince kıyım keselim. Ayrı bir kabın içine patlıcanları, biberleri, taze soğanları alalım zeytinyağı üzerine gezdirelim. Sarımsakları ezelim ve sirke ile karıştıralım. Bunu da karışıma ekleyelim güzelce harmanlayıp tadına bakalım. Servis tabağına alalım.
Hem pratik hemde çok lezzetli bir salata.....

Afiyetle yiyelim...  

10 yorum:

  1. fatoşum ellerine sağlık canım
    ekmeğimle bandım canım
    :))

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık kardeşinin canım. bayılırım bu salataya sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  3. enfeeeeeees bir salata...
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. evet arkadaşlar tam ekmeğe banmalıktı:))) her birinize çok teşekkür ediyorum sevgiyle kalın. iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  5. bizde bayılırız közlenmiş patlıcan ve bibere hatta yazdan yapıp difrize koyuyorum kışın tüketmek için ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. en sevdiğim salatadır eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. ben de aynen senin gibi patlıcanı asla yemezdim fatoşcum.. ta ki üniversite yemekhanesinde başka seçeneğimin olmadığımı anlayana kadar: ) şimdi de her gun olsa yiyebilirim.. Kız kardeşinin ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Salatanız da incirli tatlı kadar muhteşem, Ellerinize sağlık. Tarifiniz yayınlandı.

    http://elifindefterinden.com/2012/03/08/incirli-tatli/

    YanıtlaSil
  9. çok mersi herkese :)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. bak ne diycem,
    bu postun başlığı yok, onu bir tamamla.

    sonracıma, her postu yayınladıktan sonra http://www.misssgibi.com/manset/kayit.php linkini tıkla ve postunu oraya kaydet.

    salatan gayet güzel olmuş, valla canım çekti.

    YanıtlaSil

Yorumlar