Sayfalar

9 Temmuz 2014 Çarşamba

MENEMEN


Merhaba sevgili dostlarım,
Menemeni hepimiz biliriz ve çok da severiz. Kahvaltı sofralarımızda hatta tüm öğünlerimizde yapabileceğimiz pratik ve de bu kadar lezzetli başka bir yemek yoktur diye düşünüyorum. Tek kötü yanı var çok ekmek yediriyor arkadaşlar. Ama yapmadan da duramıyorum ben bu güzel yemeği.
Zamanı kısıtlı olan çalışan bayanların kurtarıcısı diyebilirim. 2 dk da hazırlayabileceğiniz nefis bir lezzet. Yanına makarna ve ayranla müthiş oluyor.

Hava sıcaklığının inanılmaz arttığı şu günlerde bence yapılabilecek en hafif menü. Herkesin bir tarifi vardır biliyorum, peki ya bu kez benim tarifim ile denemeye ne dersiniz :)


MENEMEN
Menemen nasıl yapılır ?

Malzemeler:
1 kg domates,
2 orta boy soğan,
2 adet sivri biber,
1 adet kırmızı biber,
2 diş sarımsak,
2 yumurta,(siz sayısı kendinize göre arttırabilirsiniz)
zeytinyağı, tuz 
kırmızı pul biber, karabiber 

Süslemek için: dereotu

Yapılışı:
Öncelikle domateslerin kabuklarını soyalım ve küçük küçük doğrayalım. Soğan, sarımsak ve biberleri küçük doğrayalım. Tencereye yağımızı alıp soğan, sarımsak ve biberleri soteleyelim. Ardından domatesleri ekleyip pişirmeye başlayalım. Ayrı bir kapta yumurtaları çırpalım. Domatesler pişmeye başlayınca içine çırptığımız yumurtamızı ekleyelim. Damak tadımıza göre tuzunu ve karabiberini ekleyip son kez karıştıralım ve bir kaç dakika daha pişmesi için bekleyelim. Ocağın altını kapatalım.
Servis yaparken üzerine kırmızı pul biber, yanında dereotu ile servis yapalım.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar