Sayfalar

28 Kasım 2013 Perşembe

MAHLEPLİ RULO POĞAÇA


Merhabalar,
Dün akşam blogları dolaşırken sevgili arkadaşım Ayşegül'ün sayfasında gördüm bu enfes poğaçayı. Aşık oldum resmen. O an ben de yapmalıyım dedim ve tarifi hemen not aldım. Bugün sabahta spordan gelince kolları sıvadım ve attım kendimi mutfağa. Bana çok da pratik geldi tek tek yuvarlamak yerine rulo yapıp dilimlemek çok hoşuma gitti ayrıca daha da havalı oldular bence :))
Şimdi siz hemen diyeceksiniz ki; hem spor yap, sonra da gel evde hamur işi yap :))) Çok haklısınız vallahi, ama kendimi tutamadım işte. Hem, hepsini kendim yiyecek de değilim nasılsa. Bu akşam anneciğime gidiyorum oraya götüreceğim hepsini...
Pişerken mutfağı saran o inanılmaz kokudan bahsetmiyorum bile sizlere. Maya kokusu beni acayip mutlu ediyor :))
İyi ki de yapmışım dediğim tariflerden oldu bu harika pufidik poğaçalar. Tarifi bizlerle paylaştığı için arkadaşıma kocaman teşekkürlerimi gönderiyorum bloğum aracılığıyla... Ayşegül'ün sayfasında daha pek çok güzel ve değişik tarife ulaşabilirsiniz. Hepsi şahane lezzetler çünkü....
Evettt şimdi gelelim bu muhteşem poğaçanın tarifine değil mi...
Herkes denesin istiyorum, çok ama çok beğeneceğinize eminim.

 
MAHLEPLİ RULO POĞAÇA
Malzemeler:
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 çay bardağı ılık süt,
1 çay bardağı erimiş tereyağı ( ben ölçtüm 110 gr'a tekabül ediyor )
1 su bardağı ılık su,
1 yumurta,
3 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı mahlep,
1 pkt instant maya,
1 tatlı kaşığı tuz,
6 su bardağı un, (elenmiş)
Not1: benim çay bardağım biraz büyük olandan idi. Hamuruma unum da 6 su bardağı aldı.

İç Harcı için:
250 gr lor peyniri,
1/2 demet maydanoz,
100 gr kaşar peyniri rendesi,
1 yumurtanın akı
Not2: Siz istediğiniz herhangi bir iç malzeme ile hazırlayabilirsiniz...

Üzeri İçin:
1 yumurta sarısı,
1 çorba kaşığı sıvıyağ,


Yapılışı:
Öncelikle genişçe bir kabın içine sıvı malzemeleri koyalım. Yumurta, süt, su, tereyağı ve sıvıyağ. Hepsini parmak uçlarımızla güzelce karıştıralım. Daha sonra içine mahlep, şeker, tuz ve mayayı ekleyip karıştıralım tekrar. Sıvı karışıma unu eleyerek azar azar ilave edelim. Benim 6 su bardağı aldı siz yavaş yavaş ekleyip yoğurun. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. 15 dk kadar hamurun dinlenmesi için bekletelim. Hamurumuzdan büyükçe bir parça alıp tezgaha hafifçe un serpelim. Hamuru tezgaha koyup üzerine de un serpelim ve merdaneyle 1 cm kalınlığında açalım. Çok fazla inceltmeyelim. Kenarlarını bıçakla keselim düzeltelim. Fotoğrafta da görüldüğü gibi.
İç harcımız için bir kabın içinde lor peynirini, ince kıyım maydanozu ve yumurta akını karıştıralım. Gerekirse çok az tuz ilave edelim. Açtığımız hamurun üzerine lor peynirli harçtan yayalım. Üzerine kaşar peyniri serpiştirelim. Hamurumuzu rulo şeklinde çok fazla sıkmadan katlayalım. Bıçakla istenilen boyda dilimleyelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemi uygulayalım. Sonra üzerine fırça yardımıyla yumurta sarısı ve sıvıyağ karışımından sürelim. Susam ile süsleyelim. Önceden ısıttığımız fırında 180 'C de nar gibi kızarana kadar pişirelim. Sıcak servis yapalım :)))
Afiyet Olsun...

66 yorum:

  1. O kadar güzel görünüyor ki, yumuşacık bir hamuru olduğu belli oluyor, elinize sağlık. Görüntü olarak da harika. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili gooogoook :))))
      Beğendiğinize sevindim, Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum :)))
      Sevgiler...

      Sil
  2. harika görünüyorlar iştahım açıldı=) tarifi not alıyorum teşekkürler..

    http://waffletadinda.blogspot.com/2013/11/yilbasi-stil-onerileri-1.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim Didem hanımcım,
      en kısa zamanda deneyin, tadına doyamayacaksınız :))))
      Sevgiler...

      Sil
  3. Fatma hanım;
    Valla görüntü, git mutfağa hemen yap ve ye diyor, şahane görünüyor, ellerinize sağlık :)
    SEvgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz Sevda hanımcım, beğendiğiniz görmek beni çok mutlu ediyor :)))
      Sevgiler...

      Sil
  4. Mahlep kokusuna bayılıyorumm ben. Poğaçaya da bayıldım, nasıl pratik, mis gibi.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel bir aroması var. Nefisti gerçekten :)))
      Teşekkürler Hülya'cım ,
      sevgiler...

      Sil
  5. Fatoş yine döktürmüşsün ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaaa çok sağol,
      beğendiğine sevindim :))))))

      Sil
  6. ÇOK GÜZELLER, HEMEN DENİCEM İNŞALLAH... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)))
      mutlaka deneyin, çok seveceksiniz :))))
      sevgiler....

      Sil
  7. çok güzel görünüyor... ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum Çiğdem hanımcım,
      sevgiler...

      Sil
  8. Enfes görünüyor. Tarif defterime ekledim hemen. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim beyazmutfağım :)))
      Mutlaka deneyin, müptelası olacağınıza eminim :))))
      Sevgiler...

      Sil
  9. Klasik bir poğaça hamuru bile şekli değiştirilerek bambaşka boyutlara taşınabiliyor gördüğümüz üzere :)) Ellerine sağlık Fatoşçum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim Serap ablacım :))))
      Çok öpüyorum sizi,
      sevgiler :)

      Sil
  10. Eminim mahlep o güzel aromasıyla poğaçaya güzel bir lezzet vermiştir,Ellerinize sağlık sevgiler..










    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle nefisti Oya hanımcım :)))))
      beğendiğinize sevindim,
      çok teşekkürler,
      sevgiler :))

      Sil
  11. Nasıl güzel görüntü bu:) İnsan hemen mutfağa girip denemek istiyor.Elinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy böyle yorumları okuyunca inanılmaz mutlu oluyorum ben :))))
      Evet mutlaka deneyin bence de :)))
      Çok teşekkürler,
      sevgiler...

      Sil
  12. canım mahlep zaten çok güzel bir baharat.o güzelim karışımlada buluşunca işte böyle güzel poğaçalar vede birde senin elin değmişte sonuç ortada ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Güloannemutfakta :)))))
      kesinlikle nefis bir şey oldu. Bir dahaki denememde patateslisini deneyeceğim :))))
      sevgiler...

      Sil
  13. Mavi boncugum beni mm.:) çok sevindim begenmene.:) senin ellerinden daha bir güzel göründü gözüme tarifim.;)
    Emeğine saglikk.!!
    Opuyorumm
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi boncuğun bu poğaçanın hastası oldu vallahi :)))) Koptum gittim yerken :)))
      O nasıl bir yumuşaklık, nasıl bir lezzetti öyle... Tarifi için ne kadar teşekkür etsem az gelir vallahi.
      Kocaman öpüyorum sizi :)))))
      Sevgiler...

      Sil
  14. Bende çook beğendim gerçekten çok pratik ve şık :)

    Ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :))
      beğendiğine çok sevindim,
      sevgiler :))

      Sil
  15. resimden ne kadar lezzetli olduüu elli oluyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mutfağabuyrun,
      çok teşekkür ediyorum :))))

      Sil
  16. elinize sağlık harika görünüyorlar :) bende bu güzel tarifinizi en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim şekerinmutfağı :)))
      mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. kesinlikle harika bir lezzet :)))
      Sevgiler...

      Sil
  17. ilk fırsatta deneyeceğim, hemen yazıcıdan çıktısını alıyorum :)

    nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Esra hanımcım,
      en kısa sürede denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum :))))
      beğeneceğinize eminim,
      ilginize çok teşekkürler,
      sevgiler :)

      Sil
  18. Ellerine sağlık tatlım. Nefis olmuş gerçekten mutlaka denemem lazım.....:))
    Afiyetler olsun.....Öptüm.....:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürle ablacım, bence de denemelisin :))))
      Öpüyorum çok, sevgiler :))

      Sil
  19. Oyy! Pofuduk pofuduk harika görünüyorlar. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Deniz hanımcım :))
      sevgiler...

      Sil
  20. Kuzum eline sağlik bi tanede ben aldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :))))
      al al :))) seni çoook öpüyorum...
      sevgiler...

      Sil
  21. Maya kokusuna ben de bayılırım miss miss...Şahane gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim :)))
      dimi yaa mistir miss gerçekten :))))
      sevgiler...

      Sil
  22. Nasıl güzel birşey bu poaça amaaaa :))) İnanın canım çekti :)) Ellerinize sağlık... Dayanamayıp her an yapabilirim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda hanımcım çok çok teşekkürler :))))
      Bence de hemen yapın gerçekten nefis oluyor :)
      sevgiler...

      Sil
  23. Çok hoş,çok sevimli ve tabiii çok lezzetli görünüyorlar fatma hanımcım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Gülay hanımcım,
      sevgiler...

      Sil
  24. ellerine sağlık canım bende senden görüp denerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Meltem'cim :)) hemen dene canım, inan çok beğeneceksiniz ailecek :)))
      sevgiler...

      Sil
  25. Ellerine sağlık, misssss gibi yumuşacık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Hobistanya :)))) beğendiğine çok sevindim.
      sevgiler...

      Sil
  26. Ellerine sağlık canım.. Böyle bir tarifi bende mahlepsiz yapmıştım.. Gerçekten hem lezzetli, hem görüntüsü güzel oluyor. Bence de denemeyen kalmasın..:))) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Oya ablacım :))
      Kesinlikle farklı iç malzemeyle nefis poğaçalar hazırlanabilir. Bu tarifi inanılmaz çok sevdim ben şahsen :))
      Hatta tatlısını da düşünmüyor değilim... Reçelli, tahin-pekmezli falan.... Oyyyyy, oyyyyy.
      Sevgiler ablacım, öpüyorum çok....

      Sil
  27. Merhabalar.

    Ne kadar güzel ve nefis görünüyorlar. İnsanın hemen tadına bakası geliyor. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep bey,
      Çok çok teşekkür ediyorum size. Beğendiğinize çok sevindim.
      Sevgi ve muhabbetle kalın efendim.....
      hayırlı günler...

      Sil
  28. harika görünüyor mutlaka deneyeceğim. eminim diğer tariflerin gibi bu da harika sonuç verecektir. ellerine sağlık canım. bu arada evde mahlep yok bunun yerine alternatif malzeme olabilir mi? ya da hiç koymasam o puf puf görüntüyü yine elde edebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler beğendiğine çok sevindim :)) Mahlep koymasan da olur elbette. neden olmasın :)) Yapısında hiç fark olmaz puf puf kabarır. Kokusu için mahlep kullanıyoruz, mahlepli kabartma tozuyla bu poğaçayı yapan bir takipçim var, çok güzel olduğunu iletti :))
      Mutlaka yapmalısın canım, çok beğeneceğine eminim :)) Yapınca da yorumunu bekliyorum...
      Sevgiler...

      Sil
  29. Sen bir harikasın Fatoş'um. Başarılarının devamını diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) Adınızı yazmadığınız için isminizle hitap edemiyorum :(((
      İlginize çok teşekkür ediyorum, sevgiler.....

      Sil
  30. muhteşem bi görüntü ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  31. muhteşem,enfesss,harika oldu ellerinize yüreğinize sağlık bayıldıkkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim :)) ama keşke isminizi yazsaydınız :(((
      sizin de ellerinize sağlık, afiyetler olsun.
      sevgiler :))

      Sil
  32. nefis görünüyor, kesinlikle yapacağım, fakat ben yaş maya kullansam olur mu? ve ne kadarını kullanmalıyım? teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Nurten hanımcım,
      elbette olur yaş maya ile de yapabilirsiniz... yaşa maya paketinin yarısını kullanmanız gr.lık paketin yarısı yani :))
      denedikten sonra da yorumunuzu bekliyor olacağım.
      sevgiler...

      Sil
    2. harika oldu, nefisti, herkes çok beğendi, çok teşekkürler :)
      bundan sonra sık yapılacak tarifimdir, bir de zeytin ezmeli yapmak istiyorum ben..

      Sil
  33. hafta sonu yaptım, nefiis oldu, bayıldım, yiyenlerde çok beğendi..
    bundan sonra sık yapacağım bir tarif olacak, teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorumlar