Sayfalar

31 Mart 2012 Cumartesi

FIRINDA LEVREK

Balığı evlendikten sonra sevmeye başladım dersem hiç de yalan olmaz. Çünü eşim tam bir balık tutkunu. Her hafta sonu balık yemeğe özen gösteriyoruz. Sayemizde minik kızım Elifimde balığı severek yiyor çok şükür. Eşim bazen kendisi de balık tutmaya gider o deniz balığının tadı da ayrı güzeldir yani. Kızım olmadan önce ben de giderdim ve birlikte tutardık :) Çok zevklidir. Sabır gerektirir. Oltaya gelen o tık sesiyle birlikte hiç paniklemeden yavaş yavaş oltanızı yukarı çekmeye başlarsınız. Oltanın hareketlerinden balığın ağırlığını da hissetmek mümkün.... 
Neyse bu kadar balık macerasından sonra geçelim mi bu lezzetli balığımızın tarifine:)


FIRINDA LEVREK
Malzemeler:
1 büyük levrek,
2 patates,
1 soğan,
1 diş sarımsak,
1-2 dilim limon
3 çorba kaşığı zeytinyağı,
tuz,karabiber, kimyon ve kekik, kırmızı toz biber
yağlı kağıt ve alüminyum folyo

Yapılışı:
Balığı yıkayıp suyunu süzelim. Her tarafına tuz ve karabiber serpiştirelim. Karın kısmına bir çizik atalım bıçakla. Patateslerin kabuklarını soyup yıkayıp elma dilimi şeklinde keselim. Bir kasenin içinde dilim yaptığımız soğanı, patatesleri,baharatları alalım üzerine zeytinyağı gezdirip harmanlayalım. 
Balığın içine 2'ye böldüğümüz sarımsağı yerleştirelim. Önce alüminyum folyo serelim tepsiye daha sonra yağlı kağıt. Balığı alalım yağlı kağıdın üzerine ve kenarlarına soğan,patates dilimlerini dizelim, tabakta kalan baharat - yağ karışımını da gezdirelim üzerine miss gibi. Limon dilimini de balığın üzerine yerleştirip yağlı kağıdı kapatalım. Daha sonra alüminyum folyoyu da kapatalım. 
180 'C fırında pişirelim. Buğulama gibi olmasın birazcık kızarsın diyenlerdenseniz benim gibi pişmesine 6-7 dk kala folyoyu ve yağlı kağıdı açın balıkların ve sebzelerin iyice kızarmasını sağlayın. Çıtır çıtır pişmiş balığa bayılıyorum. Ben bu şekilde yapıyorum.
Yanına kıvırcık salata ile harika bir menü sizlere:)))))
Not: Kişi sayısına göre miktarları arttırınız...
Afiyetler olsun...

Sevgiler,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar