Sayfalar

28 Ağustos 2013 Çarşamba

PATLICANLI BİBERLİ BÖREK



Günaydınlar,
Nasılsınız bakalım, keyifler yerinde mi ?
Bugün sizlere pamuk gibi yumuşacık ve inanılmaz lezzetli bir börek tarifi vereceğim. Mayalı hamurdan yapılıyor, harika bir tarif. Ben kaç tane yedim bilmiyorum. Bu tarifi mutlaka defterinize not edin derim ben... 
Benim için zaten patlıcanlı börek denince akan sular duruyor. İster yufkayla yapılsın, ister milföyle... Hepsine evetttt :))
Fakat bu börek elde açılıyor ve ayrı bir tadı var bu yüzden.
Sizi fazla bekletmeden hemen tarife geçmek istiyorum.



PATLICANLI BİBERLİ BÖREK

Malzemeler:
Hamuru için:
4 su bardağı un,
1 çay bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 çorba kaşığı ılık su,
1 yumurta (1 yumurta beyazı üzerinden kalanı ekledim)
1/2 pkt instant maya (yada 1/2 pkt yaş maya)
tuz,

İç Harcı için:
2 tombul patlıcan,
1 büyük soğan,
1 kırmızı biber,
2 yeşil biber,
6-7 dal maydanoz,
tuz, karabiber, kimyon
zeytinyağı

Üzeri İçin: 
1 yumurta sarısı
çörek otu

Not: Halkmar'dan bir komşumun tavsiyesiyle aldığım acılı baharat'tan 1 çay kaşığı kadar koydum müthiş bir lezzet verdi. Yakınınızda Halkmar varsa mutlaka ama mutlaka bu karışım baharattan alın. 
Köfteye, ve patatesli böreğe de denedik, çok ama çok yakışıyor...



Yapılışı:
Öncelikle hamurumuzu hazırlayalım. Genişçe bir kabın içine elediğimiz unu alalım. Ortasına yumurtayı kıralım. mayayı, sıvıyağı, sütü, suyu ve tuzu ekleyip güzelce yoğuralım. Kıvam alan hamurumuzun üzerini kapatıp yaklaşık 30 dk mayalanması için bekletelim.
Bu arada iç malzemesini hazırlayalım. Soğanları küçük küçük küp şeklinde doğrayalım. Tencereye zeytinyağını ilave edip soğanları soteleyelim. Ardından küçük küçük doğradığımız yeşil ve kırmızı biberi de tencereye ekleyelim. Kavurmaya devam edelim. Patlıcanların kabuklarını soyup küp küp doğrayıp tencereye ekleyelim. Bütün sebzelerin soteleyelim. İnce ince kıydığımız maydanozu, tuzunu ve diğer baharatları da ekleyip şöyle bir karıştıralım. Pişmiş olan iç harcımızı soğuması için bekletelim.
Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp bezeler yapalım. Bir tabağa zeytinyağı koyalım. Bezeyi tezgaha alıp oval olacak şekilde elimizi arada zeytinyağına batırarak hamura şekil vererek açalım.
( Siz bu aşamada isterseniz merdane de kullanabilirsiniz.) Şekil alan hamurumuzun uzun kenarına iç harcımızdan koyalım ve rulo yapalım. İki ucundan çok hafif esnetelim. Bir ucundan başlayarak içe doğru kıvırıp gül şekli verelim.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize böreğimizi yerleştirelim. Tüm bezeler bitene kadar aynı işlemi uygulayalım. Sonra üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ile süsleyelim. Önceden ısıtılmış fırında turbo ayarda yaklaşık 15 dk  kadar pişirelim. Üzeri nar gibi kızarınca fırından alalım.
Afiyet Olsun... 

48 yorum:

  1. NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. Bende patlıcanlı ve mantarlı börekleri çok severim. Saç böreğide çok güzel olur ..Ellerien sağlık canım.. Lezzeti belli zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum. Bayılırım sac böreğine :)))
      Çok teşekkürler, sevgiler ablacım ...

      Sil
  3. İlk kez duyuyorum desem :) resimlere bakılırsa harika görünüyor. ellerinize sağlık. denemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene canım, sıcak sıcak harika oluyor :))))
      Çok teşekkürler, Sevgiler...

      Sil
  4. patlıcanlı börek çörek hepsine bayılıyorum

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık tatlım enfes bir börek tarifi..afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Dilek'çim :)))
      Öpüyorum canım...

      Sil
  6. Harika görünüyorlar :) patlıcana da bayılırım.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)))
      Denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler...

      Sil
  7. Günaydın,
    Ellerine sağlık benim maharetli kardeşim. Böreğin kokusu buralara kadar geldiiiii....:))
    Afiyet bal şeker olsun....Öpüyorum seni....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ablacım :) Mutlaka denemelisin nefis...
      Ben de çok öpüyorum seni, sevgiler...

      Sil
  8. Canım günaydın ellerine sağlık..Bu börekden annem çok sık yapardı nefis bir lezzetdir..Ellerine kollarına sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, evet kesinlikle çok güzel bir börek.
      Çok teşekkürler,
      sevgiler...

      Sil
  9. misafirlerim var şööylece alasım geldi bunları :)

    YanıtlaSil
  10. çok severim hafta sonu yapptım en son piknikte bn sucukta ekliyorum içine cnm istedi yine :) elinşze sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ellerinize sağlık, sucuklu da denemek lazım :))
      Çok teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  11. Patlıcanlı börek, çok güzel duruyor hiç denemedim nasıl olur acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nebihan hanımcım,
      Daha önce yemediyseniz bence bu tarifi mutlaka deneyin.
      Çok beğeneceksiniz...
      sevgiler...

      Sil
  12. canım ellerine sağlık....cayın yayında nefıs olmuştur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım,
      aynen öyle nefisti nefis :)))

      Sil
  13. canım ellerine sağlık....cayın yayında nefıs olmuştur...

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık, hamur işlerine yakışıyor,çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevil'cim,
      Herşeye çok yakışıyor :)))
      Sevgiler...

      Sil
  15. fatmacım ellerine sağlık patlıcanın her türünü çok severim hamurla karışımını daha çok severim :)) şekil olarak ta çok güzel bir iki tane gönderde 5 çayında yiyim burda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Suna'cım :)) Ben de çok seviyorum. Beğendiğine sevindim canım :))
      Şimdi okuyorum mesajlarınızı ....
      Yollayacağım bir dahakine :)))
      Öpüyorum çok, sevgiler...

      Sil
  16. patlıcanı közleyip hazır yufkadan yapıyorum ben
    böylesini de denemek lazım fatoşcuğum
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de öyle hiç denemedim. Çok nefis oluyordur mutlaka.
      Köz patlıcan neye girse muhteşem olur :))))
      Evet bir de bunu dene canım, çok seveceğinize eminim :)))
      Sevgiler...

      Sil
  17. Eline Sağlık Fatoşcum nefis görünüyorlar..İlk fırsatta deneyeceğime emin olabilirsin..Şerbet-i Sütlüyü deneyip bayıldığım gibi bunu da deneyeceğim ve sonucunu elbette paylaşacağım:)Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeynep'çim :))
      Mutlaka dene canım. Tatlımı deneyip beğenmene çok sevindim :))
      Bekliyorum sonucu da o zaman :))))
      Çok öpüyorum, sevgiler...

      Sil
  18. Goruntu nefis, tenbellik etmede kalkta yap kendine dedirtiyor:))) ellerine saglik canim..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım,
      Bence de mutlaka dene :)))))
      Sevgiler...

      Sil
  19. Çok özendim çokkkk ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz de çok güzel yapacaksınız eminim buna :))
      çok teşekkürler, sevgiler Müge hanımcım...

      Sil
  20. muhakkak deneyeceğim bende patlıcanın her halini severim) ellerine sağlık ....hemen not ediyorum ankaradan sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin :)) Aynen patlıcan olan herşeyi seviyorum ne yapayım :))) Denedikten sonra da yorum bekliyorum ama :D
      İzmir'den de kocaman sevgiler...

      Sil
  21. Annem patlican biraz pirasa ve kiymali yapiyor dneyin enfes oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :))
      Kesinlikle deneyeceğim:))))
      Anneciğinizin ellerinden öpüyorum.
      Sevgilerimi iletin lütfen.

      Sil
  22. patlıcanlı börek diyince benim için de akan sular duruyor:))) çokkkk severim!!!
    elde açma pek denememiş olsam da tarifiniz çok güzel deniycem mutlaka:))
    ben de takibinizdeyim, hep beklerim:P
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:))
      Benim içinde durum aynen öyle :))) Bu tarifimi mutlaka deneyiniz. Çok seveceksiniz....
      Çok teşekkürler,
      Sevgiler...

      Sil
  23. tembel benn,milföyle yaptım ve afiyetle yedim bu güzelliği..
    elde açmak için hamaralık gerek.;)
    ellerine sağlıkk boncuk gözlüm..
    öpüyorum ki..;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin de ellerine sağlık, nefis olmuştur milföylüsü de,
      Çıtır çıtır sıcacık missss :)))))
      Afiyet, bal şeker olsun..
      Sevgiler canımmmm, ben de çok öpüyorum seni....

      Sil

Yorumlar