Sayfalar

13 Temmuz 2012 Cuma

PATATES SALATASI

Yazın en güzel 5 çayı ikramlığı diye düşünüyorum. Hem hafif hemde çok lezzetli. Bence bu salata her şeyin yanına çok yakışıyor. İster günlerinizde ikramlık olarak servis yapın, isterseniz de balık yemeklerinin yanında ikram edin.
Ben çok yakıştırıyorum balığa yanına patatesi. Yani nereye isterseniz oraya :))))))
Geçen hafta kızımın doğum günü partisi için hazırlamıştım salatamı. En çabuk tüketilen ikramlarımdan biri oldu. Serin serin çok beğenildi.
Herkesin severek yaptığı bir salatadır aslında bir de benim tarifimle denemek isterseniz işte buyrun tarifim:)
   
Malzemeler:
2 kg patates,
2 kuru soğan,
3-4 dal taze soğan,
yarım demet maydanoz,
1 limon,
zeytinyağı, 
tuz ve karabiber


Yapılışı:
Öncelikle patatesleri haşlayalım. Soğanları yemeklik küçük küçük doğrayalım. Tavaya zeytinyağ ekleyip soğanları kavuralım. Haşlanan patateslerin kabuklarını soyup iri parçalar şeklinde doğrayalım. Genişçe bir kaba alalım. Sotelenen soğanı, ince kıyım maydanozu, yine küçük doğranmış taze soğanı ve tuzunu karabiberi patateslere ilave edelim. En son olarak da limon suyunu ekleyip karıştıralım. Zeytinyağı az gelirse üzerine ilave edelim. Servis yapacağımız kaba alıp nane yaprakları ile süsleyelim.
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar