Sayfalar

5 Kasım 2014 Çarşamba

PASTANE AÇMASI ( Ev Yapımı Açma Tarifi )


Merhabalar canlarım,
Bugün sizlere uzun zamandır denemek istediğim ve her defasında hadi sonra denerim dediğim bir tarifi vermek istiyorum. Sonrasında da keşke ötelemeseymişim de sık sık yapsaymışım dediğim bir tarif :) Hani şu pastanelerden aldığımız pamuk gibi açmalar vardır ya, işte geçtğimiz hafta sonu bu güzel açmalardan yaptım :)
Ev halkının bayılarak yediği bu güzel poğaçayı mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Mayalı bir hamur olduğu için de aynı gün tüketmenizi öneriyorum.
Mayalı poğaçaların tadı gerçekten daha bir başka oluyor. Hele ki fırında pişerken mutfağı saran o koku beni inanılmaz mutlu ediyor.

İşte size 10 numara 5 yıldızlı bir açma tarifi, 

Hafta sonu kahvaltıları için, çocuklarınızın beslenme çantaları için ve günleriniz için ideal bir tarif, hadi hemen sizde deneyin :)





AÇMA : (yaklaşık 14 adet açma için)

PASTANE AÇMASI TARİFİ:

Malzemeler:
1 yumurta,
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 pkt yaş maya (42 gr.)
2 tatlı kaşığı tuz (silme)
4 çorba kaşığı şeker (tepeleme)
6,5-7 su bardağı kadar un,

Üzeri için: 2 yumurta sarısı,Susam ve çörekotu

Yapılışı:
Mayayı, ılık süt ve şekerle birlikte eriyip köpürene kadar bekletelim. Maya çözündükten sonra içine ılık su, sıvıyağ, yumurtayı, tuzu ve yavaş yavaş unu ekleyerek yoğurmaya başlayalım. Bu aşamada bir püf noktası hamurun iyice yoğrulmuş olması gerekiyor. Pamuk gibi yumuşacık bir hamur elde edeceksiniz yoğurdukça.
Hamur ele yapışmayan kıvam aldıktan sonra üzerini poşetle kapatıp 1 saat mayalanması için bekletelim. Bu süre içinde hamur mayalanıp 2 katına çıkacaktır. Daha sonra hamurdan parçalar kopartalım. Kopardığımız parçayı elimizle ince uzun açalım ve buralım sonra da iki ucu birleştirelim. Açma şekli verelim. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize açmalarımızı dizelim. Fırını 50 ‘C ye ayarlayalım. Tepsimizi fırında yaklaşık 1 saate yakın bekletelim. 
Açmalarımız bu süre içinde mayalanıp puf puf kabarmış olacaklar. Fırından çıkartalım ve üzerilerine nazikçe yumurta sarısı sürelim. Susam, çörek otu serpiştirelim. Fırını 190 ‘C ye ayarlayıp açmalarımız kızarana kadar pişirelim.
Afiyet Olsun...



17 yorum:

  1. Tarifi aldım instagramda gördüğüm günden beri bekliyordum. Gece gece canım çekmişti :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinize eminim Aycan hanımcım :))
      Tarifi de aldınız, artık sık sık yaparsınız, sevgiler :)

      Sil
  2. ellerine sağlık Fatoş'cum.Enfes görünüyor.Benim kızlarım bayılıyor açmaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Şule hanımcım,
      biz de çok seviyoruz artık, dışardan almaya gerek yok kendi açmalarımızı kendimiz yapacağız :)))
      sevgiler,

      Sil
  3. Ev yapımı gibisi yok Fatmacığım içinde ne olduğu nasıl yapıldığı belli ellerine sağlık güzel kızına da afiyet bal şeker olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Mine ablacım,
      Yediğimiz şeylerin nasıl ve ne şekilde yapılmış olduğu bilmek çocuklarımıza bu kendi yaptığımız yiyecekleri yedirmek çok güzel bir duygu.
      Sağlıklı ve çok daha lezzetli :)
      Çok teşekkür ediyorum, sevgiler...

      Sil
  4. AFİYETLER OLSUN.. Çok güzel görünüyorlar. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Nursevin ablacım :)))
      ilk kez denedim, beğendiğinize sevindim :)))
      kocaman sevgiler Antalyaya...

      Sil
  5. tariflerinize güveniyorum kesinlikle deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler bir demet öykü :)
      beğeneceğinize eminim.... puf puf yumuşacık bir lezzet...
      sevgiler,

      Sil
  6. Ay çok severim. Hele de zeytinli olursa süper olur. Ellerine sağlık canım. :)

    YanıtlaSil
  7. nefis gözüküyor ellerinize sağlık. sevgiler;

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, mail adresinize bir mail attım.kontrol eder misiniz ? Başarılar, emel

    YanıtlaSil
  9. merhaba, size bir mail gönderdim. kontrol eder misiniz ? emel

    YanıtlaSil
  10. fatos.hf@hotmail.com mail adresine bir mail attım. geri dönüş yapar mısınız ? teşekkürler, emel

    YanıtlaSil
  11. instant mayayla da yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
  12. kuru mayayla da yapılabilir ben öyle yaptım.sahane bir tarif çok güzel oldu teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Yorumlar