Sayfalar

15 Mayıs 2013 Çarşamba

ŞERBET-İ SÜTLÜ ( Süt Şerbetli Tatlı )



Merhabalar,
Bugün sizlerin karşısına çok hafif ve çok lezzetli bir tatlı tarifi ile geldim :))
Şerbetli tatlı yapmak ve sünger gibi olsun istiyorsanız işte bu tarif tam size göre. Bayram için bile kesinlikle bu tatlıyı tavsiye edebilirim. O derece çok güzel yani... Nette arkadaşlarımın sayfalarını dolaşırken sevgili " uğurböceğimmutfağın" da bu nefis tatlıyı görüp hayran kalmıştım. Hemen kağıdı kalemi alıp başladım tarifi yazmaya. Hemen koştum mutfağa :)
Çok pratik ve bir o kadar güzel bir tatlı gerçekten. Tatlının kek'inde ne süt ne yoğurt ne de yağ yok.... İnanılmaz bir lezzet. Bir dilimi kesinlikle yetmiyor.
Önce kızım ve eşimden tam not aldı sonra da gelen arkadaşlarımıza ikram ettim. Hepsi çok beğendi, revanimi bu diyenler bile oldu :))
Bu tarifi favori tariflerim arasına hemen ekledim bile. 
Mutlaka sizlerinde denemenizi isterim. Tadına doyamayacaksınız benden söylemesi...Bazı yerlerde sünger tatlısı olarak da geçiyor ismi. Tekrar tekrar söylüyorum mutlaka deneyin. 
İşte tarifi;



Malzemeler:
4 yumurta,
4 çorba kaşığı tepeleme şeker,
4 çorba kaşığı tepeleme un,
4 çorba kaşığı tepeleme irmik,
1 pkt Dr. Oetker vanilya,
1 pkt Dr. Oetker hamur kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı limon suyu

Şerbeti:
3 su bardağı süt,
1 su bardağı şeker

Üzeri için: 
1 su bardağı soğuk süt,
1 pkt sade toz krem şanti
bolca hindistan cevizi



Yapılışı:
Öncelikle yumurta ve şekeri 1 dk kadar tel çırpıcı ile çırpalım. Diğer malzemeleri de ekleyip çırpalım. 28x28 cm'lik kare borcamın tabanını çok az margarinleyelim. Kenarlarını yağlamayalım. Hazırladığımız karışımı kalıbımıza dökelim ve spatül ile eşit olarak yayalım. Önceden ısıtılmış 180 'C lik fırında kızarana kadar pişirelim. İlk 20 dk kesinlikle fırının kapağını açmayalım.
Kekimiz pişerken bir şerbetini hazırlayalım. 1 su bardağı ılık sütün içinde 1 su bardağı şekeri eritelim ve kalan 2 bardak sütü ekleyip karıştıralım. Fırından çıkarttığımız kekin üzerine soğuk şerbeti kepçe ile dökelim. Kekin şerbeti çekmesi için 1 dk bekleyelim. 1 su bardağı soğuk süt ile krem şantiyi çırpalım. Tatlımızın üzerine sürelim. En son olarak da bolca hindistan cevizi serpiştirelim. Buzdolabında 1 gece beklettikten sonra dilimleyerek servis yapalım.
Afiyet Olsun...

49 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım...
    Bayılırım bu lezzete...
    Aklıma düşürdün şimdi ne zamndır yapmamıştım...
    Sunum şahane olmuş...
    Sevgilerime...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Emel'cim :)) Biz de çok sevdik.
      Hemen yap bence :)))
      çok teşekkürler,
      sevgiler...

      Sil
    2. 4 yumurta çok değil mi? bu kadar övmenize rağmen yumurta sayısı yüzünden şüpheye düştüm :(

      Sil
    3. 4 yumurta çok değil mi sizce? tereddüte düştüm birden...

      Sil
    4. Emel hanımcım, tarifi harfi harfine uygulayın, merak etmeyin yumurta kokusu da gelmiyor..
      Gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz.
      Yumurtanın kokmaması için yumurtaları çok iyi çırpmak gerekiyor açık renk alana kadar iyice çırpılmış yumurta hiçbir şekilde koku vermez yaptğınız tariflerde :))
      sevgiler...

      Sil
  2. Yumuşacık görünüyor :))
    ellerine sağlık
    ben de isterim........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız ablacım,
      Her zaman, buyur gel ablacım.
      Senin için de yaparım :))))
      sevgiler...

      Sil
  3. gerçekten nefis görünüyor canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım :))))
      beğendiğine sevindim,
      sevgiler...

      Sil
  4. Ellerine sağlık Fatmacım. Benimde halam çok güzel yapar.. bende yerim..:) Benimde denememin vakti gelmiş sanırım.. Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Oya ablacım,
      Ben ilk kez denedim ve tadına doyamadım, çok güzel bir tatlı gerçekten.
      Üstelik yapımı da çok kolay:)))
      Hemen dene bence ablacım,
      teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  5. şimdi olsam yesem nım nım harika bir görüntü harika lezzet olmuş kesin eline sağlık canım muhakkak yapaçağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ablacım :))) Güzel sözlerin beni çok mutlu etti :)))
      Kesinlikle denemelisin çok beğeneceğinize eminim :))
      Sevgiler,

      Sil
  6. Şerbetli tatlı olmasına rağmen sütü bol, şekeri az olması bana da cazip geldi.
    Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Rabia hanımcım, hem hafif hemde inanılmaz lezzetli bir tatlı,
      kesinlikle baymıyor, çok güzel bir tatlı tavsiye ederim :)))
      sevgiler...

      Sil
  7. Eline sağlık canım çok güzel bir tatlı olmuş nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sema'cım,
      denemelisin hemen :))
      sevgiler...

      Sil
  8. Ellerine sağlık Fatma Hanımcım gerçekten en favori tatlılarımın başında geliyor bu,seninkinin sunumu çook güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım asıl ben teşekkür ediyorum:))) Tarif için bir kez daha teşekkürler :))
      Bundan sonra benimde en favorilerim arasında :))))
      Sevgiler canım...

      Sil
  9. Ellerine sağlık tatlım. Yumuşacık görünüyor tadını çok merak ettim. En kısa zamanda denemek lazımmm....Öptüm tatlım. Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ablacım, kesinlikle sünger gibi puf puf ve hafif bir tatlı.
      Sizde tatlıcı çok :))) Eniştem de Damla da bayılacaklar, hemen dene bence, çok seveceksiniz :)))
      Bende seni öpüyorum,
      sevgiler...

      Sil
  10. Gerçekten hafif bir tatlı ellerine sağlık kızına ve yiyenlere afiyet bal olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. eee bende bunu yapmaz miyimmmmm cokk fena guzel olmus ilk defa goruyorum:)inslh boyle kabarir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavii'cim canım mutlaka denemelisin, sonra demedi deme enfess bir tatlı :))))
      Ben de ilk kez gördüm ve hemen denedim, iyi ki de denemişim çok beğendim :)))
      Borcam ölçülerimi verdim, bir de malzemelerin oda ısısında olduktan sonra mutlaka seninki de kabarır canım.
      Bekliyorum yaptıktan sonra da yorumlarını :))))
      sevgiler...

      Sil
  12. Fatmacım.ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık.gerçekten leziz görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Esra hanımcım :)))
      sevgiler...

      Sil
  14. ohh nefis bol sütlü harika
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle harika :))))
      çok teşekkürler canım,
      sevgiler...

      Sil
  15. Eline sağlık fatmacım muhteşem görünüyor:) nasıl canım çekti bak şimdi:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'cim çok teşekkürler canım, Çok pratik hemen yap bence :)))
      Tadına bayılacaksınız,
      sevgiler...

      Sil
  16. Madem bu kadar beğenildi o zaman bende not alıyorum yapacağım.
    Ellerine sağlık tatlım
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil'cim hiç vakit kaybetmeden hemen dene bence :))) Bana hak vereceksin....
      Çok teşekkürler canım, öpüyorum,
      sevgiler...

      Sil
  17. Tamda ne tatlısı yapsam diye düşünürken karşıma çıkan bu güzel tarif:))Ellerine sağlık canım şimdi geçiyorum mutfağıma:))Sonucunu paylaşacağım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım merhaba,
      Kesinlikle çok beğeneceksiniz :)) Çok hafif ve bana çok pratik geldi :)))
      Şimdiden afiyetler olsun,
      Tamam canım, bekliyorum yorumunu :))
      Sevgiler...

      Sil
  18. Nefis bir tatlı oldu Fatmacım..Ev halkı bayıldı..hindistan cevizi sevmeyen kızımdan bile tam not aldı:)Artık benim de favorilerimin arasına girdi bu tatlı:)sevgiyle kal canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım gerçekten çok güzel bir tatlı :))) Beğendiğinize de çok sevindim :))
      Biz de çok ama çok sevdik...
      Senin de ellerine sağlık, afiyetler olsun hepinize :))))
      Sevgiler ...

      Sil
  19. selamlar:)
    İade-i ziyarete geldim :))Bu ne güzel bir blog böyle :) Hayran kaldım resmen ne iştah kabartıcı tarifler bunlar böyle :) Ellerine sağlık kesinlikle hepsi birbirinden lezzetlidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ayşe hanımcım,
      Hoşgeldiniz :))
      Beğendiğinize sevindim. Çok teşekkür ediyorum.
      Görüşmek dileği ile,
      Sevgiler...

      Sil
  20. tam da benim damak tadım mis miss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Mutlaka deneyin derim :)))
      Sevgiler...

      Sil
  21. Ben bunu görmemişim, bu bayram deneyeceğim.Eline sağlık,Fatoşum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım nefis bir tatlı. Mutlaka yapmalısın.
      Hafif ve çok lezzetli :))
      Deneyince bana hak vereceksin zaten :))))
      Çok öpüyorum,
      sevgiler...

      Sil
  22. Fatmacım , şimdi anneme de okudum lezzetli ve hafif olur mutlaka dene dedi :) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Neşe'cim,
      Bu tatlıyı mutlaka dene canım. İnan çok beğeneceksiniz. Buna eminim.
      Biz ailecek çok sevdik. Ben kaç defa yaptım hatırlamıyorum o derece yani..
      Kim tadına baktıysa tam not verdi :)))
      Anneciğinin de ellerinden öpüyorum,
      Selam ve sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  23. ay bunu bende çok severim ama unutmuşum görünce aklıma düştü ellerine sağlık iyi bayramlatr

    YanıtlaSil
  24. Bu tatliniza bayılıyorum. Uzun zamandır yapmamistim. Misafirime yapmalıyım... 😘😘

    YanıtlaSil

Yorumlar