Sayfalar

6 Aralık 2016 Salı

İNCİRLİ KURABİYE



Merhabalar,
Ne zamandır tarif paylaşmadığımı farkettim bloğuma  :))
Kurabiye bizim evin en sık yapılan tariflerinden.  Her türlüsü sevilir. Bu son yaptığım tarif sevgili Didem' e ait.. Kendisi sevgili Derya Baykal 'ın programında yaparken hemen aldım tarifi :)
Program bitti ben soluğu mutfakta aldım.. O derece seviyorum yapmayı düşünün artık :)))
Elim mutlaka hamura değmeli, terap, gibi geliyor bana hamurla oynamak.


Hem kolay hem de çok ama çok lezzetli bir kurabiye oldu. Denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Prensesin beslenme çantasına da koydum ertesi gün, öğle yemeğinden sonra tatlı niyetine yesin kuzucuğum diye. Ev halkı olarak pek sevdik biz bu tarifi sıkm sık da yapacağa benziyorum :))

Hepinize harika bir gün diliyorum, 
Sevgiler,

İncirli Kurabiye 
Malzemeler:
6_7adet kuru incir,
250 gr tereyağı (yada margarin)
1 yumurta,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 çay bardağı pudra şekeri,
1 pkt kabartma tozu,
1 su bardağı kırık ceviz
2 su bardağı mısır nişastası
2 su bardağı un,
(Az gelirse un ve mısır nişastasını eşit oranda ilave edin hamura)

Üzeri için: pudra şekeri

Yapılışı:
İncirleri minik minik doğrayalım. Genişçe bir kaba tüm malzemeyi alıp homojen bir kıvam alana kadar yoğuralım. Fırını 180 'C ye ayarlayalım. Tepsimize yağlı kağıt serelim. Hamurdan cevizden biraz daha büyük parça alıp tesiye yerleştirelim. Kalan hamur içinde aynı işlemi uygulayalım. Kopar at kurabiye gibi yani şekli.. Daha sonra ısınmış olan fırında 15 dk pişirelim. Benim fırınım bu süre içinde pişirdi siz 12 dk sonra sık sık kontrol edin, hafif pembeleşmesi yeterli kurabiyelerimizin. Pişen kurabiyelerimizi servis tabağına aktaralım ve üzerine pudra şekeri serpiştirelim.
Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar