Sayfalar

2 Eylül 2016 Cuma

Çilek Marmelatlı Kurabiye


Merhabalar canlarım,
Bu aralar o kadar hareketli ve bir o kadar koşturmacalı geçiyor ki günlerim, ben bile kendime inanamıyorum çoğu zaman :)

Geçtiğimiz hafta Antalya'dan sevgili Erdinç bey geldi. Biliyorsunuz Yenigün Gıda benim sponsorum. Birbirinden güzel pekmez, marmelat, lokum ve reçellerini güvenle kullanıyorum. Tamamen katkısız üretiliyor çünkü. Ve sürekli kendini yenileyen bir marka. Ürün çeşitliliği sunuyor tüketiciye. Diyabetik hastalar için bir serisi var, hatta FIT Serisi ile kilosuna önem verenler bile düşünülmüş. 
Onlar için size ayrı bir post hazırlamak istiyorum...

Erdinç bey ile Mavişehirdeki Tereci Gıda' da küçük çaplı bir organizasyon düzenledik birlikte. Sevdiğim blogger arkadaşımla birlikte keyifli bir buluşma gerçekleştirdik. Buluşmaya giderken de Yenigün gıda'nın çilek marmelatını kullanarak, şöyle kıyır kıyır ağızda dağılan kurabiyeler yapıp götürdüm :)

Tadına bakıldı ve tam not alıp sınıfı geçti kurabiyelerim...
Şimdi de sizlerle paylaşmak istedim bu leziz kurabiyelerimin tarifini,

Umarım sizlerde dener beğenirsiniz. Dilerseniz reçel ile yapabilirsiniz hatta üzerine çikolata ile de nefis olur diye düşünüyorum ... 
Bir sonrakine dış kaplaması fındık olacak şekilde çikolatalı denesem hiç de fena olmayacak...



ÇİLEK MARMELATLI KURABİYE 

Malzemeler:
125 gr. tereyağı,
3 yemek kaşığı pudra şekeri,
yarım paket kabartma tozu,
1 pkt. vanilya
1 limon kabuğu rendesi (portakal da olur) 
1 yumurta sarısı (akı dışı için) 
2,5 su bardağı un (ele yapışmayan yumuşak kıvamda olmalı)

Üzeri için: çilek marmelatı (istenilen reçel ve marmelat kullanılabilir)

Dışı İçin: Fındık ve hindistan cevizi


Yapılışı:
Oda ısısında beklettiğimiz tereyağını, pudra şekerini, yumurtayı ve limon kabuğu rendesini genişçe bir kaba alıp homojen kıvam alana kadar karıştıralım. Daha sonra un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip yoğurmaya başlayalım. Ele yapışmayan fakat yumuşak kıvamdaki hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarlayalım. Sonra ortasına bastıralım. Yumurta akının içine bir fiske tuz ekleyip mikser yardımıyla 1 dk.çırpalım. Şekil verdiğimiz hamuru önce yumurta akına sonra fındığa bulayıp tepsiye dizelim. Ben bir kısmını hindistan cevizine buladım. Siz nasıl arzu ederseniz o şekilde yapabilirsiniz. Önceden 180 'C ye ayarladığımız fırında pişirelim. Soğuduktan sonra orta kısımlarına marmelattan koyup servis yapacağımız tabağa aktaralım.
Afiyet Olsun.  

Not: Un'um Kalecik Un biliyorsunuz. Bütün yaptığım hamurişlerimde kullanıyorum. Çok da memnunum. Tavsiye ederim.





2 yorum:

  1. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık. diyet yaptığım şu günlerde yemiş kadar oldum 🙈

    YanıtlaSil

Yorumlar