Sayfalar

29 Şubat 2016 Pazartesi

PEYNİRLİ RULO BÖREK



Merhaba canlarım,
Yine çok pratik bir lezzetle karşınızdayım. İster çocuklarınızın beslenme çantalarına öğün olarak, isterseniz de davet sofralarınıza kolaylıkla hazırlayabilirsiniz bu böreği.
Oldukça kolay bir tariftir. Ben bilmeyenler için yazmak istedim...

Bu güzelim böreğe ne tuhaf bir isim bulmuşlar vakti zamanında..
Yıllardır da onca tarife ve yemek kitaplarına bu ismiyle geçti hep.
Ama artık ismi değişti bu canım böreğin, 
Rulo Börek olarak yeni bir kimlik kazandı kendileri :) bence çok da iyi oldu.
Dedim ya çok pratik ve çok lezzetli bir börektir. Hele ki benim yaptığım gibi tazecik yufkayla yaptıysanız çıtır çıtır olur, tadından yenmez :))
Hafta sonu kahvaltılarının baştacıdır. Kızgın yağda pişirildiğinde içine 1 gr. bile yağ çekmeyen lezzetli bir börektir... 

Farklı iç harçlarla hazırlayabilirsiniz böreğinizi. Ben bugün bu böreğe en çok yakıştırdığım; lor peyniri ile hazırladım böreklerimi...




PEYNİRLİ RULO BÖREK

Malzemeler:
2 adet yufka,

İç harcı için:
lor peyniri, 
maydanoz(isteğe bağlı)
1 yumurta akı, (peynirlerin yerken dağılmaması için)
tuz, karabiber

Kızartmak için:
ayçiçek yağı

Yapılışı:
Öncelikle tezgahımıza yufkamızı açalım. Bıçakla ortadan kezelim. D şeklindeki yufkamızı 4 eşit parçaya ayıralım. Diğer kısmı da aynı şekilde keselim. 1 yufkadan 16 üçgen elde etmiş oluyoruz böylece. İki yufkadan toplam 32 adet üçgen elde edeceğiz. İç harcı için bir kaseye lor peyniri, ince kıyılmış maydanoz, yumurta akı, tuz ve karabiberi ekleyip harmanlayalım. ilk yufkamızı alıp geniş kenarına iç harcımızdan biraz koyalım. Kenarlarını içe doğru kıvırıp rulo şeklinde saralım. Uç kısımlarını çok az su ile ıslatalım. Diğer yufkaları da aynı işlemi uygulayalım. Yağımızı tavaya alıp kızdıralım. Yufkalarımızı kızgın yağda altın rengi olana kadar pişirelim. Pişen böreklerimizi havlu kağıt serili tabağa alalım. Sıcak servis yapalım :)

Afiyet Olsun..





11 yorum:

Yorumlar