Sayfalar

14 Eylül 2015 Pazartesi

3 2 1 GÜL POĞAÇA ( kolay poğaça )



Günaydın sevgili dostlar,
Yeni güne ve yeni bir haftaya daha merhaba dedik çok şükür. Şu günlerde ülkece zor günlerden geçiyoruz. Birkaç zamandır paylaşım da yapmak istemedi canım. Onca şehidimizi toprağa verirken, tarif paylaşmak hiç içimden gelmedi açıkçası....
Rabbim vatanıma milletime dirlik berebaerlik versin. Düşmanıma fırsat vermesin inşallah. Rabbim bir daha bize bu acıları yaşatmasın inşallah.
Bu uğurda vatanı için canını feda eden şehit düşen tüm askerlerime Alla'tan rahmet diliyorum. Mekanınız cennet olsun inşallah. Acılı ailelerine de sabırlar diliyorum. Dayanması çok zor bir acı ama herşeyin olduğu gibi rabbim bunun da sabrını verecektir diye düşünüyorum.
Hala nöbet başında vatanının dirliği için bekleyen tüm asker kardeşlerime de sağlık, sıhhat diliyorum. Dualarımız sizinle...

..................................................................................................

Hafta içi bir arkadaşım sosyal medya hesabında Hakkari Tabur Komutanlığını aradığını ve ordaki bir asker ile görüştüğünü yazmıştır. O an numarayı gördüm ve aklımdan ilk geçen şey   " aramam gerektiğiydi" ve içimdedki sesi dinleyip numarayı aradım. Telefon açıldı ve ben sözlerim boğazıma düğümlenmiş bir şekilde konuşmaya başladım. Önce kendimi tanıttım, dualarımızda olduklarını ve her biri için dua ettiğimizi sağlık sıhhat dilediğimizi söyledim. Nasıl olduklarını sordum. Karşımdaki ses " üzülmeyin, biz burada gayet iyiyiz, gereken herşeyi yapıyoruz. bizleri merak etmeyiniz dedi. Sizlerin duası bize burada güç veriyor bu bize yeter dedi " çok mutlu olduğunu söyledi. Bize güç verdiniz teşekkürler dedi. Tekrar iyi nöbetler diyip, yanınızdayız, sizinleyiz dbunu bilin diyip telefonu kapattım. 
Kapattıktan sonra gözyaşlarımı tutamadım.. Ve iyi ki aradım dedim...
İçimdeki sesi dinleyip iyi ki aramışım, moral oldu, güç oldu.



Sizlerle yaşadığım bu güzel anı paylaşmak istedim. Biz rahat uyuyalım diye nöbet başında bekleyen askerimle görüşmek bana da iyi geldi. 
Sen onları koru yarabbim.
Kardeşçe ve barış içinde yaşayacağımız huzur dolu günlere inşallah.

...................................................................................................

Gelelim bugünkü tarifimize, çok yapıldı ve birçok arkadaşımın sayfasında güzel paylaşımlarla yerini aldı bu pratik poğaça...
Ben bu kez şekil olarak görseli değiştirerek yaptım. Çok da şirin oldu :)
Aynı tarifi sizlerde değişik sunumlar yaparak hazırlayabilirsiniz.

Merak edenler ve ilk kez yapacak olanlar için gelsin bakalım tarifimiz...










3 -2 - 1  Gül Poğaça

Malzemeler:

3 pkt hamur kabartma tozu,
2 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar Kalecik Un ( benim 4,5 su bardağı aldı)



İç Harcı için:

300 gr lor peyniri,
bir tutam maydanoz,
tuz

Üzeri için:

1 yumurta sarısı,
isteğe bağlı olarak susam ve çörek otu

Yapılışı:

Hamuru için ise genişçe bir kaba sıvıyağı, yoğurdu (oda ısısında beklemiş olsun) tuz ve kabartma tozunu alıp homojen kıvam alana kadar karıştıralım. Yavaş yavaş unu ekleyip yoğurmaya başlayalım. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.
Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopartıp elimizle yuvarlak şekil verelim. Bıçakta tam ortasına gelmeden 4 taraftan keselim. Ortasına iç harçtan koyup karşılıklı kenarları kapatalım ve görseldeki gibi gül şekli verelim. Yağlı kağıt serilmiş olan fırın tepsimize aralıklı olarak dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp isteğe bağlı olarak susam ve çörek otu serpiştirelim. 

Önceden ısıttığımız 180 ' C deki fırında yaklaşık 20-25 dk kızarana kadar pişirelim.
Afiyet Olsun...


9 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş. Rabbim ülkemize huzur nasip etsin, bütün evlatlar analarının yanında olsun inşallahç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...
      Amin inşallah tek temennimiz bu...
      sevgiler,

      Sil
  2. görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :)))
      kocaman sevgiler sağlıklı hayat :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim canım,
      çoook çook teşekkürler,
      sevgiler...

      Sil
  5. Merhabalar.

    Uzun zamandır sayfanızı ziyaret etmiyordum. Hakkari Tabur Komutanlığını arayarak bir askerimiz ile görüştüğünüzü anlatan yazınızı okurken, ne kadar duygulandığımı anlatamam. Çok iyi etmişsiniz. Cenab-ı Hakk, ülkemizin güvenliği, birliği ve dirliği için mücadele eden kahramanlarımıza güç kuvvet versin, onların yar ve yardımcısı olsun inşAllah!

    Gül poğaçalarınız da çok güzel ve enfes görünüyorlar. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Yorumlar