Sayfalar

12 Aralık 2014 Cuma

PORTAKAL KABUĞUNDA ÇİKOLATALI KEK


Merhabalar,
Bu aralar yeni yıl konseptli ikramlar hazırlamam için mesajlar geliyor. Ben de bu istekleri yerine getirmeye gayret ediyorum. 
Yavaş yavaş bir yılı daha geride bırakıyoruz. Önümüzde yepyeni ve güzel bir yıl var. Herkesin kötü anılarını 2014 le birlikte gerilerde bırakacağı, güzel anıların, yeni başlangıçların yaşanacağı yepyeni bir yıl geçirmenizi diliyorum şimdiden.
Yılbaşı sofralarınıza renk katacak güzellikte ve değişik sunumuyla ilgiyi üzerinde toplayacak bir tarifim var bugün sizlere.
Portakalın kabuğundan kek çanağı yapacağım aklıma gelmezdi :)
Bir blogda gördüm ama şimdi aklıma gelmiyor ismi, not alırken yazmayı atlamışım. Hatırlayınca hemen notumu düşeceğim buraya :) Kendisine bu harika fikir için teşekkür ediyorum ve bu güzel tarifi sizlerle paylaşıyorum.
Tadı oldukça güzel, sizlerde benim gibi çikolata delisiyseniz denemenizi tavsiye ederim. Yapılışı oldukça kolay, sunumu şık ve lezzeti şahane..
Bence denemeye değer...
Sofralarınızda değişik sunumlarla fark yaratmayı seviyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin diyorum ve hemen tarife geçiyorum...





PORTAKAL KABUĞUNDA ÇİKOLATALI KEK

Portakal Kabuğunda Kek Nasıl Yapılır ?
Malzemeler :
4 adet portakal,
2 yumurta,
Yarım su bardağı şeker,
Yarım su bardağı sıvıyağ,
Yarım su bardağı süt,
Yarım su bardağı portakal suyu,
80 gr bitter çikolata,
1 su bardağı un,
2 çorba kaşığı kakao,
yarım paket kabartma tozu,

Yapılışı:
Öncelikle portakalları ortadan ikiye keselim ve suyunu sıkalım. İç kısımdaki posasını bıçak yardımıyla çıkartalım. Portakal kaselerimiz hazır :) 
Şimdi derin bir kapta yumurta ve şekeri mikserle iyice krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Ardından süt, sıvıyağ, portakal suyunu ekleyip karıştıralım. Daha sonra elediğimiz unu, kakaoyu kabartma tozunu ekleyip karıştırmaya devam edelim. Bitter çikolatayı benmari usulü eritelim ve karışıma ekleyip karıştıralım.
Portakal kaselerini cupcake kalıplarına yerleştirelim. Portakal kabuklarının içine hazırladığımız kek karışımını kaşık yardımıyla paylaştıralım. 1 parmak boşluk bırakalım. (kabarma payı)
Önceden ısıttığımız 160 'C deki fırında 35 dk. kadar pişirelim. Kürdan testinden geçirdiğimiz keklerimizi fırından çıkartalım.
Ilıdıktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirelim ve dilediğimiz gibi süsleyelim.
Afiyet Olsun...

Not: Bu ölçülerde fazla çıkıyor yaklaşık 15 adet çıktı benim kekim. Siz istediğiniz kalıpta yapabilirsiniz kalan harcınızı...



5 yorum:

  1. Şahane bir fikir, mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. O portakalın kokusu nasıl geldi burnuma.. Kesinlikle deneyeceğim Fatoş hanım. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Portakal ve çikolata ikilisi nefis...Sunum müthiş....Daha ne olsun...Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Harika cok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. omg!! I want them all!!! they look amazing and sooo tasty!!! Im following your fantastic blog!! hope you can visit mine and follow me as well!! Merry Christmas!!

    www.fashionizein.com

    YanıtlaSil

Yorumlar