Sayfalar

10 Temmuz 2014 Perşembe

YUFKADAN SALÇALI BAHARATLI EV YAPIMI CİPS


Merhabalar :)
Bugün sizlere hayat kurtaran bir tarifim var. Hepimiz cipsi çok severiz, hele çocukların vazgeçilmezidir genelde. Markete girdiğinizde zaten en ön saflarda yerlerini alır cips standları, ya kasanın etrafındadır ya da büyük büyük standlarda gözünüzün içine sokulur alın diye...
Çocuktur canı çeker deyip alınır genelde. Ama ne kadar tehlikeli ve ne kadar sağlıksız olduğunu da hatırlatmak isterim. İçindeki çin tuzu sebebiyle de doyumsuzluk yaratır beynimizde ve yendikçe yenir :((
Sizi bu kabustan kurtaracak süper bir tarif vereceğim desemmmmm....
Aslında daha önce paylaşmıştım salçasız olarak. Benim prensesim artık marketten cips almıyor aksine yufka alıyor :) 
Anne bana cips yap bununla diyor :) Kuzum ister de ben yapmaz mıyım hiç :)
Dün çok canı çekmiş olacak ki yine marketten aldık yufkamızı eve gelir gelmez yaptık. Yanına da bol naneli yoğurtla bir dip sos hazırladım soğuk soğuk. Afiyetle yedi prensesim.
Bence bu tarifi sizde mutlaka deneyin. Müptelası olacaksınız benden söylemesi. İster yufkayla isterseniz de lavaşla yapabilirsiniz...

Sizi daha fazla bekletmeden hemen geçiyorum ben tarife...
Deneyenlerin yorumlarını da ayrıca bekliyorum sayfama :))))))



YUFKADAN SALÇALI BAHARATLI EV YAPIMI CİPS
Evde cips nasıl yapılır ?

Malzemeler:
1 yufka,
3 çorba kaşığı ayçiçek yağı,
2 çay kaşığı biber salçası (silme)
tuz, karabiber, kekik, toz kırmızı biber,
kırmızı pul biber ve nane

Dip Sos:
1 kase yoğurt ve bolca nane


Yapılışı:
Yufkamızı tezgahımıza serelim. Pizza kesici yada bıçakla 3 parmak eninde şeritler keselim. Daha sonra her şeritten üçgenler elde edelim. Yada siz ne şekilde keserseniz. Bir kaba sıvıyağı, salçayı ve tüm baharatları alıp karıştıralım. Kestiğimiz yufkalarımızı kabın içine alıp harmanlayalım. Yağın ve baharatların tüm yufkalara geçmesini sağlayalım.
Fırın tepsimize yağlı kağıt serelim. Yufkalarımızı tepsimize sırayla güzelce yerleştirelim. Üst üste gelebilir hiç sorun değil hepsi fırında nar gibi pişiyor hiç merak etmeyin :)
Önceden ısıttığımız fırında 180 'C de 10-12 dk kontrollü pişirelim. Rengi hafif kızarmaya başlayınca fırından çıkartalım. Bu arada dip sosu hazırlayalım. Bir kase yoğurt içine bolca nane ekleyip karıştıralım.
Soğuyan cipslerimizi bir tabağa alıp dip sos eşliğinde servis edelim.
Afiyet Olsun...

13 yorum:

  1. ellerinize sağlık, deneyeceğim.. umarım oğlum beğenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Senay hanım :))
      eminim oğlunuzda bu güzel atıştırmalığı çok sevecek,
      sevgiler...

      Sil
  2. Harikasın canım , en kısa zamanda deneyeceğim :)♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene Neşe'cim,
      müptelası olacaksın :)))))
      sevgiler,

      Sil
  3. Çok lezzetli ve aynı zamanda sağlıklı bir yiyecek. Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Lütfü Boybay,
      amacım sağlıklı yiyeceklerin daha fazla hayatımıza girmesi. Feast food ve abur cuburlardan uzak tutup, mümkün olduğunca anne yemeklerini çocuklarımıza sevdirelim. " Evde çok daha güzelini anneler yapar'ı " göstermekti niyetim. Umarım başarılı olmuşumdur. Sağlıklı ve güzel tariflerle çok yakında yine sizlerle olacağım :))
      sevgiler,

      Sil
  4. Bu ne harika bir şey olmuş böyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize sevindim Neşeli Zebra :)
      denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum...
      sevgiler,

      Sil
  5. ellrinize sağlık,mutlaka deniycem :)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Sevil hanımcım :))
      kesinlikle deneyin, çok beğeneceğinize eminim...
      sevgiler benden...

      Sil
  6. bu tarifi hatırlattığın iyi oldu bak.Bugün yada yarın mutlaka yapıp ,nasıl olduğunu görmeliyim.Paylaşım için teşekkürler cicim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sık sık paylaşıyorum denemeyen kalmasın istiyorum...
      hemen dene bence nefisss oluyor :)))
      sevgiler canım...

      Sil
  7. HARİKA GÖZÜKÜYORLAR

    YanıtlaSil

Yorumlar