Sayfalar

31 Temmuz 2014 Perşembe

Sahrap Soysal'dan Osmanlı Usulü Tavuk Külbastı


Merhaba canlarım,
Ramazanı çok şükür bitirdik. Bayramı da en güzel şekilde tamamladık. Büyüklerimizi ve uzun zamandır görmediğimiz akrabalarımızı ziyaret ederek geçirdik. Bayram deyince herkesin aklına ilk gelen tatil maalesef şu zamanda.
Büyükleri ziyaret etmek, bayramlaşmak unutuluyor gitgide. Biz de kızıma adet ve geleneklerimizi unutmaması için bizi örnek alması için bayram ziyaretlerimizi yaptık çok şükür. Değerlerimizi unutmayalım ve unutturmayalım lütfen...
Hepinizin geçmiş bayramınızı kutluyorum, büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin de gözlerinde öpüyorum :))
Bugün sizlere harika bir kişinin sayfasından çok güzel bir tarif getirdim.
Sahrap hanımın kişiliği, o pozitif enerji dolu yanını çok beğeniyorum. Cıvıl cıvıl ve çok bilgili bir anne ve eş :))
Sahrap hanımın facebook sayfasını ziyaret etmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Birbirinden güzel yöresel lezzetleri buluşturduğu güzel sayfasında çok değişik ve orjinal tarifleri göreceksiniz. Mutlaka deneyin diyorum.

Facebook Sayfa Linki: https://www.facebook.com/SahrapSoysal?fref=ts

Sahrap hanımın sayfasında sevenleriyle paylaştığı bu güzel yemeğini ben de sizler için sayfamda yer verdim. Umarım sizlerde dener ve memnun kalırsınız...


OSMANLI USULÜ TAVUK KÜLBASTI

Malzemeler
4 adet tavuk budu (kemikleri çıkarılmış)
1 adet büyük boy kuru soğan
1 çay kaşığı tuz, karabiber
4 çay kaşığı kuru kekik, kuru nane
½ çay kaşığı toz tarçın
25-30 eritilmiş tereyağı
Ayrıca;

2 yemek kaşığı yoğurt
Türk kahvesi fincanıyla 1 fincan süt
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
1 su bardağı sıcak su (tavuk suyu kullanmanızı öneririm)
½ çay kaşığı kimyon


Yapılışı
Tavuk butlarının kemiklerini çıkarın (bu işlemi kasabınıza da yaptırabilirsiniz) Kemikleri çıkarılmış tavuk butlarını buzdolabı poşetine koyup et döveceğiyle dövün. Yarım santimden ince hale getirdiğiniz tavuk etlerinin üzerine tuz, karabiber, kekik ve naneyi serpiştirin.
Eritip ılıttığınız tereyağını geniş ve derin bir kaba koyup üzerine rendelenmiş kuru soğanı ve toz tarçını ekledikten sonra çatal yardımıyla iyice çırpın.
Tavuk külbastıları hazırladığınız sosa bulayıp kabın üzerini sıkıca kapatın ve buzdolabında 2-3 saat kadar bekletin.
Külbastıları ızgarada ya da teflon tavada önlü arkalı en az 4-5 dakika kızartıp alın. Pişirdiğiniz tavuk etlerini geniş bir tencereye yan yana yerleştirin.
Üzerine suyu yada tavuk suyunu aktarıp ortadan ikiye böldüğünüz sarmısakları ekleyin. Kimyonu serpiştirip sirke, süt ve yoğurdu da kattıktan sonra orta ısılı ateşte, suyu kaynamaya başlayıncaya kadar pişirin.
Suyu kaynamaya başlayınca ocağın altını kısın ve kısık ateşte 10 dakika daha pişirip ocaktan alın. Yanında pilavla birlikte servise sunun.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. tariflerinize bayılıyorum facebooktan da takip ediyorum
    instagram hesabınız var mı onu merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilginize, sevginize çok çok teşekkürler :)))
      instagram hesabım yok,
      olursa haber veririm :))
      Sevgiler...

      Sil

Yorumlar