Sayfalar

15 Nisan 2014 Salı

Ä°MAM SARIÄžI PASTASI


Merhabalar dostlarım,
Dün harika bir tatlı yaptım. Ne zamandır aklımdaydı bu güzel tarif. Bir çok arkadaşımda görüyordum ama bir türlü fırsat bulup da deneyememiÅŸtim. Nihayet dün yaptım ve tadına baktım, gerçekten nefis ve bir o kadar da pratik bir tatlı. Yaparken çok da eÄŸlendiÄŸi söyleyebilirim :)) Sevgili çok sevdiÄŸim arkadaşım Zeliha'nın tariflerine çok güveniyorum. Kendisinin tarifiyle yaptım pastamı. Her zamanki gibi beni hiç yanıltmadı, sonuç mükemmel :))
Arkadaşımın sayfasına uÄŸramak isterseniz buradan ulaÅŸabilirsiniz. Daha ne tarifler ne tarifler. Zeliha'cım bu güzel tarif için telrkar teÅŸekkürler canım. 
Tarifte ben sadece krema malzemelerindeki ölçüleri bir miktar azalttım.
Sizler de benim gibi ÅŸimdiye kadar bu harika tatlıyı denemediyseniz mutlaka, hatta hiç vakit kaybetmeden hemen deneyin derim :) Biz ailecek çok beÄŸendik. Sık sık yapmaya karar verim. Hem sunum olarak, hem de porsiyonluk oluÅŸu çok hoÅŸ. Misafirlerinize gönül rahatlığı ile ikram edebilirisiniz. Sonuç mükemmel çünkü... Evet sizleri çok da fazla bekletmeden tarifime geçiyorum hemen.

Ä°MAM SARIÄžI PASTASI

Kek Malzemeleri:
4 yumurta ( oda ısısında olmalı)
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı un,
2 çorba kaşığı kakao,
1/2  çay bardağı süt,
1/2 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
3 çorba kaşığı su

Kreması için:
2 su bardağı süt,
1,5 çorba kaşığı un,
1 çorba kaşığı nişasta,
1 çay bardağı toz şeker,
1 yumurta sarısı,
1 paket vanilya



Üzeri için:
1 paket bitter çikolata ( 80 gr.)
1 su bardağı hindistan cevizi
antep fıstığı




Yapılışı:
Öncelikle kekimizi hazırlıyoruz. Yumurta ve ÅŸekeri mikserle iyice çırpalım. Daha sonra sırasıyla, kakao, niÅŸasta, süt, su ekleyip çırpmaya devam edelim. Enson elediÄŸimiz unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip harcı karıştıralım ve homojen bir kıvam elde edelim. Hazırladığımız kek hamurumuzu yaÄŸlı kağıt serdiÄŸimiz klasik dikdörtgen fırın tepsimize dökelim. Ã–nceden ısıttığımız 180 derecede 20 dakika kadar piÅŸirelim. Kek piÅŸerken kremamızı hazırlayalım. Vanilya hariç tüm krema malzemelerini tencereye alıp tel çırpıcı ile iyice çırpalım. Orta ateÅŸte kıvam alana kadar sürekli karıştırarak piÅŸirelim. Ãœzeri göz göz olunca ocaktan alıp vanilyayı ekleyelim ve karıştıralım. Kremamızı ara sıra karıştırarak soÄŸumaya bırakalım. Kekimizi kürdan ile kontrol edelim ve piÅŸmiÅŸse fırından alıp soÄŸuması için bekleyelim. SoÄŸuyan kekimizden ajda çay bardağının ağız kısmı ile daireler kesip çıkartalım. Bu aÅŸamada çay bardağının ağız kısmını su ile ıslatalım ki, kesmesi ve çıkartması daha kolay olsun. KestiÄŸimiz kek parçalarından bir tanesinin üzerine kaşıkla kremadan bir miktar koyalım, üzerine diÄŸer kek parçasını kapatalım. Kremadan biraz fazlaca koyalım ki dışına taÅŸsın ve dışına taÅŸan kısmı kekin kenarlarına da sürelim. Bir kaseye Hindistan cevizini koyalım. Kenarlarını kremaya buladığımız kekleri hindistan cevizine bulayıp servis tabağımıza alalım. Bitter çikolatayı benmari usulü eritelim.
Benmari Usulü : Çaydanlığın içine su koyup kaynatalım. Ãœzerine de ısıya dayanıklı bir kase yerleÅŸtirip çikolatayı parçalar halinde içine atalım. Çaydanlığın buharıyla kase içindeki çikolatalarımız hemen eriyecektir. Dikkat etmemiz gereken tek husus çikolatalara kesinlikle suyun sıçramaması. Yoksa çikolatamız erimez aksine katılaşır.
Pastalarımızın ortalarına kaşıkla eritmiÅŸ olduÄŸumuz Ã§ikolatadan yerleÅŸtirelim ve buzdolabında 1 saat dinlendirdikten sonra servis yapalım.
Afiyet Olsun :))











3 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Tek kişilik köstebek pasta yapımına çok benziyor.Notumu aldım en kısa zamanda yapılacak:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Size afiyet şeker olsun...:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık fatma abla :) Ben de yeni blog açtım beklerim:)
    www.mutfagimdalezzetvar.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Yorumlar