Sayfalar

3 Mart 2014 Pazartesi

TAVADA ÇİÇEK SARDALYA

Merhabalar sevgili blogcanlarım,
Yeni ve güzel bir haftaya daha başladık hayırlısıyla. İzmir'de hava bugün soğuk ve kapalı. İnşallah yağmur yağar ve göl, baraj, tarla, bağ, bahçeler sulanır. Bu sene su sıkıntısı çekileceği söyleniyor uzmanlar tarafından. Mart ayıda girdi Nisan'ın ortalarına kadar ne kadar yağarsa o kadar iyi.
Artık biliyorsunuz hafta sonları bizim evde mutlaka balık yenir. Bu neredeyse kuraldır :)) Balığın faydaları saymakla bitmez. Doktorlar haftada 3 gün balık tüketilmesi gerektiğini söylüyorlar. Biz ailecek balığın her çeşidini yiyoruz ayırt etmeden. Babamız da arada balığa çıkıyor ve getirdiği balığın tadına doyamıyoruz. O derece seviyoruz balığı... Hal böyle olunca da değişik tarifler yapmaya özen gösteriyorum. Önerileriniz varsa çok sevinirim :))
Bu hafta benim ve kızımın en sevdiği şekilde pişirdim sardalyalarımı. Yapımı oldukça pratik. Dikkat ederek pişirildiğinde görsel olarak da güzel görünüyor. Yanında mevsim salatasıyla nefis oluyor... Üstelik porsiyonlar halinde de pişirebiliyorsunuz...Denemenizi tavsiye ederim :)) 
Çiçek sardalyamızı nasıl pişiriyorum hep birlikte görelim;
 
 
TAVADA ÇİÇEK SARDALYA
Malzemeler:
1 kg sardalya,
bir miktar un,
kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
Balıklarımızı güzelce yıkayıp temizleyelim. Ya da balıkçınızdan temizlenmiş alıp evde yıkayabilirsiniz. Yıkadığımız balıklarımızı süzgeçe alıp suyunu süzdürelim. Bir kaba biraz un koyalım. Suyu süzülen balıklarımızı una bulayıp fazla unu silkeleyelim. Bir servis tabağına balıklarımızın kuyruk kısımlarını tabağın ortasına getirerek birleştire birleştire sıralayalım. Ortadaki kuyrukların açılmamasına dikkat edelim, elimizle bu kısmı bastıralım. Geniş ve sığ tavamızın içine 1 yemek kaşığı sıvıyağımızdan ekleyelim. Yağımız ısındığında servis tabağında hazırladığımız balıklarımızı tavaya yavaşça aktaralım. Tavayı hafif sallayarak pişirelim. Balıklarımızın bir tarafı pişince büyükçe bir porselen tabağı tavaya kapatıp ters çevirerek balıkları tabağa aktaralım. Tavaya yine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyip balıklarımızın diğer yüzünü pişirelim.
Bu pişirme yöntemiyle çok az yağda balıklarımızı pişirmiş oluyoruz :))
Yanına da şöyle güzel bir salatayla afiyetle yiyelim...
Sevgiler,

26 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyorlar. Size afiyetler olsunnnnn....:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. hakikaten çiçek gibi olmuş yanına da bol soğanlı patates salatası harika :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize sevindim Yonca hanımcım :)))
      kesinlikle nefis olur, sevgiler....

      Sil
  3. Canım ben sıcağı sıcağına hemen ziyarete geldim ellerine sağlık nefis görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Derya'cım hoş geldin canım :))))
      beğendiğine çok sevindim, sevgiler canım...

      Sil
  4. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım günaydın, çok teşekkürler,
      sevgiler :))

      Sil
  5. Ellerine saglik harika görünüyor bursadada durum ayni Allahin izniyle yagar mutlaka dua edelim yapacak bisey yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Nurcan hanımcım, beğendiğinize sevindim :)) Teşekkürler,
      Bu sabah itibariyle yağış başladı bizim burada :))))
      Çok güzel yağıyor maşallah,
      sevgiler...

      Sil
  6. Sardalya baligi özellikle cocuklara cok faydalidir,benimkilerde cok seviyor sükür, bak simdi balik dediniz aksam aksam olsada yesek:)) Denizden ne cikarsa yeriz de:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar Bir Terazi Kizi :))
      beğendiğinize sevindim, size de afiyetler olsun...
      sevgiler :))

      Sil
  7. Ne güzel Fatmacım senin prenses balığı seviyor benim kuzu yemiyor, oğlan desen eh işte :)hal böyle olunca bizde benim çok sevmeme rağmen çok tüketilemiyor:(((ellerine sağlık canım nefis olmuş:)) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Elif'çim hatta hepimizden daha çok seviyor. Köfte ve balığı yan yana koy balığı tercih ediyor :))))
      Bu da bizim için çok sevindirici, çünkü balıktaki protein,kırmızı etten daha fazla :))
      Prenses'e balık köftesi yaparak belki sevdirebilirsin canım :)) Çok etkili oluyor gerçekten.. Bence denemeye değer :))
      sevgiler canım...

      Sil
  8. canım harıka gorunuyor ellerine sağlık:))))))))
    benım blogda bır sıteyı tanıtıyorum bakıp yorumlarsan sevınırım...sevgıler:))))))))))
    zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Zeynep'çim, beğendiğine sevindim :))))
      hemen geliyorum uçarak :)))))) çok öpüyorum canım,
      sevgiler...

      Sil
  9. Merhaba
    Ben geldim harika bir balıkla karşılaştım.
    Bizim evdede sık sık tüketilir bizde ailecek çok seviyoruz çocuklarımda bayılıyor,hatta bizimde babamız balığa çıkıyor bizimki zıpkınla avlanıyor o dalıyor balık vurdumu bizde bayram ediyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bal Tatlısı :))))
      Hoş geldin sefalar getirdin. Ne güzel balığı seviyorsunuz siz de :)) Eşlerimizin hobileri aynı desenize:))))
      Aynen evde balık pişeceği zaman bayram havası yaşanıyor resmen bizde de :)))))))
      Sevgiler gönderiyorum....

      Sil
  10. Merhaba fatos hanim iadei ziyarete geldim tariflerinize bayildim.gorusmek uzere selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Rana hanımcım :))
      Sayfama hoşgeldiniz sefalar getirdiniz :)) Mutlu ettiniz beni, teşekkürler...
      Tariflerimi beğenmenize çok sevindim, görüşmek üzere kocaman sevgiler :)))))

      Sil
  11. Uuff görüntüye bakarmısınız harika şahane lezzetli, ellerine sağlık canım şifa olsun, bol omegalısından :)))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım günaydın :))))
      beğendiğine sevindim, çok teşekkürler :))))) aynen öyle bol omaegalı :)))
      çok öpüyorum seni Öznur'cum, sevgiler canım...

      Sil
  12. Balıklar mis gibi görünüyor, ellerinize sağlık..
    Yemek blogları için çok cici bir şablon çekilişim var beklerim ;)
    Amigurumi Aşkına Şablon Çekilişi

    YanıtlaSil
  13. Beğendiğinize çok sevindim Amigurumi Aşkına :)))
    Balık sever bir aile olunca değişik şekillerde pişirmeye gayret gösteriyorum. Yoksa pişirme şekli hepimizin bildiğimiz usül :)))))
    Çok sevindim bu habere, inşallah şans bana da güler. Çok istiyorum şablon değiştirmeyi. Daha önceden de arkadaşlarımın sayfasında şablon değişikliği çekilişlerine katılmıştım ama olmadı :((( Bu kez çok çok isteyerek katılacağım. Az sonra sizdeyim :)))
    Sevgiler kucak dolusu....

    YanıtlaSil
  14. harika görünüyorlar bu aralar okuduğum bir kitaptan dolayı balık türlerine merak sardım :) hertürlü hastalığın tedavisi balıkta diyor doktorlar beynin yenilenmesini sağlıyormuş haftada 2 kez kesin balık yemeli tariflerinizse harika hepsi uygulamaya değer :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz de ailecek çok seviyoruz Allah'tan. Sık sık da yapıyorum. Faydası çok gerçekten...
      Sayfamı beğendiğine çok sevindim canım :)) Her zaman beklerim :)
      Sevgiler,

      Sil

Yorumlar