Sayfalar

19 Şubat 2014 Çarşamba

ZEBRA KEK ( Zebra Cheesecake)


Merhabalar,
Yine çok güzel bir güne uyandık. İzmir'de havalar son birkaç gündür inanılmaz güzel. Kızım okuldan gelince yemeğimizi yiyoruz ve güneşin tadını çıkartmak için kendimizi parka atıyoruz hemen :)) İkimize de çok iyi geliyor gerçekten. Aslına bakarsanız Şubat ayında bu durum çok da normal değil ama biz güneşi görür görmez fırsatları değerlendiriyoruz.
Gelelim bugün kü tarifime, bu tarifimi facebookta paylaşalı epey oldu haklısınız. Ama günlerin şu son zamanlarda epey yoğun geçiyor. Bir türlü fırsat bulup da tarifimi paylaşamadım sizlerle. Nihayet bugün sabah dedim ki artık erteleme ve hemen tarifi yayınla :))) Tarifi mutlaka ama mutlaka denemenizi istiyorum. ok farklı ve inanılmaz güzel bir tatlı. Tadına bakınca bana hak vereceğinizi düşünüyorum. Ve hemen tarifime geçiyorum.

 


ZEBRA KEK ( Zebra Cheesecake)

Malzemeler:

Tabanı İçin:
3 pkt yulaflı bisküvi,
150 gr tereyağı,
2 çorba kaşığı bal

Üzeri için:
125 gr tereyağı,
250 gr, şeker,
8 yumurta,
800 gr labne peyniri,
2 adet vanilyalı puding,
50 gr kakao

Yapılışı:
Öncelikle tabanını hazırlayalım. Bisküvileri robottan un gibi olana kadar geçirelim. Bir kabın içine alıp yumuşak tereyağını ve balı ekleyip yoğuralım. 26 cm'lik yuvarlak kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serelim. Bisküvi karışımını tabana iyice batırarak yayalım. Buzdolabında bekletelim.Şimdi sıra üzerini hazırlamaya geldi :)) Oda ısısındaki tereyağını, şekeri mikserle çırpalım ve iyice kabartalım. Daha sonra yumurtaları tek tek ekleyelim ve çırpalım. Labne peynirini ekleyelim. Pudingleri de ekleyip karıştıralım. Karışımın 3'te 1ini ayıralım. Ayırdığımız kısma kakao ekleyip karıştıralım. Buzdolabından çıkarttığımız kalıbımızın ( bisküvilerin) üzerine beyaz olan karışımdan dökelim. Kakaolu karışımı da  beyaz karışımın üzerine spiral şeklinde dökelim. En son kürdanla üzerine ebru deseni verelim. Önceden ısıttığımız fırında 170 'C de 45 dk pişirelim. Süre sonunda fırından çıkartıp, soğuması için bekleyelim.
Üzerini ben çikolata sos ve antep fıstığı ile süsledim. Sizi zevkinize göre süsleyebilirsiniz. Ve dilimleyerek servis yapalım.
Afiyet Olsun... 


36 yorum:

  1. çok şık ve güzel bir kek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım, beğendiğine sevindim :))
      sevgiler benden...

      Sil
  2. Ellerine sağlık nefis görünüyor...:)) Öptüm seni...:)))) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ablacım, bende öpüyorum,
      sevgiler :))

      Sil
  3. Muhteşem görünüyor Fatma Hanım.Farklı bir tat ve kesinlikle deniycem!!
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Ayten hanımcım, kesinlikle çok farklı bir tarif...
      yumurta miktarı gözünüzü korkutmasın kesinlikle koku olmuyor. Çok iyi çırpmak gerekiyor...
      Deneyince de yorum bekliyorum sizden,
      sevgiler :))

      Sil
  4. Muhteşem görünüyor Fatma Hanım.Farklı bir tarif.Ellerinize sağlık.Kesin deniycem(Maytoş Işık)

    YanıtlaSil
  5. Harika bir görüntü olmuş tadıda öyledir eminim.. Ellerine sağlık.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, beğendiğinize sevindim :))
      evet tadı da çok güzel gerçekten. değişik bir tarif...
      sevgiler :))

      Sil
  6. Fatma hanım 8 yumurta var ve pişmeden yapılıyo kreması çiğ yumurta kokusu olmazmı bilgi verirseniz sevinirim...Tariflerinizi ve sizi severek takip ediyorum...♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Keşke isminizi yazsaydınız size isminizle hitap etmeyi isterdim sevgili Adsız ????
      Orjinali 10 yumurta ile yapılıyor ben biraz daha düşürdüm sayıyı. Kesinlikle iyi çırpıldığında koku olmuyor tatlıda...
      Gönül rahatlığı ile deneyiniz :))
      İlginize çok teşekkürler, sevgiler...

      Sil
    2. Kremasıyla birlikte fırında pişiyor zaten. Harika bir lezzet oluyor.
      Mutlaka deneyiniz...
      Sevgiler,

      Sil
  7. gözel vede mideye hitap eden bir kek olmuş :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Nefis olmuş nefiss.. Ellerine sağlık.. Bayıldım görüntüsüne..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim canım, çok teşekkürler :)))
      sevgiler,

      Sil
  9. Çok beğendimm ellerine sağlık canım:)Diyete başladık ailece diyetten sonra mutlaka deneyeceğim:)Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim Zeynep'cim, diyetten sonra bir ara mutlaka dene canım :)))
      tadı gerçekten çok değişik ve güzel :)))
      sevgiler benden...

      Sil
  10. cokkkkkk güzel olmus ellerine saglik bende hemen yapicam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkkkk teşekkürler İpek' çim :)))
      mutlaka dene tadına bayılacaksın, garanti veriyorum...
      sevgiler canım...

      Sil
  11. cokkkkkkkk güzel olmus ellerine saglik bende hemen yapicam

    YanıtlaSil
  12. fevkalade bir görüntü ve mükemmel bir lezzet olsa gerek
    hoşumuza gitse de bu ayda bu sıcaklık pek hayra alamet değil gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Susam Çörekotum :)))
      aynen öyle değil ama bu gün hava çok soğuk ve yağışlı İzmir'im :))) Bereket yağıyor ne güzel...
      sevgiler :)

      Sil
  13. I believe what you composed made a bunch of sense. But, think about this, suppose you added a
    little content? I mean, I don't want to tell you how
    to run your blog, but suppose you added a post title that makes people desire more?
    I mean "ZEBRA KEK ( Zebra Cheesecake)" is a little
    vanilla. You could look at Yahoo's front page and watch how
    they create article titles to get viewers to click.
    You might try adding a video or a related pic or two to grab people excited about what you've got to say.

    In my opinion, it could make your posts a little bit more
    interesting.

    Look at my blog post :: minecraft free

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık Fatma hanım yemek işinde maşallah çok becerikliymişsiniz bende bolg yazmaya yeni başladım sizi takibe aldım bende bloğuma beklerim yeni komşular edinmeye çalışıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Toz Pembe Renkler :)))
      Sayama hoş geldiniz, sefalar getirdiniz, beğendiğinize çok sevindim. Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya gayret ediyorum işte... İddialı olmadım hiçbir zaman.
      Bende sizi takibe alıyorum hemen :))) Tekrar görüşmek üzere...
      Sevgiler...

      Sil
  15. harika görünüyor canımm.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Fatma Hanımcım:) sayfanızı bende keşfedeceğim inşallah, burda her şey harika... Bayıldımm, elinize sağlık. görüşmek dileğiyle...Ankara'dan Selamlar.

    YanıtlaSil
  17. Bende keşfedeceğim,Fatma hanım sayfanızı,burda her şey çok güzel görünüyor elinize sağlık,hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık tariflerinize kısa gezintim sonunda kesinlikle abone olacağımı belirtir :) sofralarımızda ki şenliğe katkılarınızdan dolayı teşşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık tariflerinize kısa gezintim sonunda kesinlikle abone olacağımı belirtir :) sofralarımızda ki şenliğe katkılarınızdan dolayı teşşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık tariflerinize kısa gezintim sonunda kesinlikle abone olacağımı belirtir :) sofralarımızda ki şenliğe katkılarınızdan dolayı teşşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor her zaman ki gibi. Sevgiler. ..

    YanıtlaSil
  22. Canım görüntü nefis ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorumlar