Sayfalar

4 Ocak 2014 Cumartesi

ÇİKOLATALI, TARÇIN VE ÜZÜMLÜ ISLAK KEK


Merhabalar,
Bu aralar tatlı krizlerim tutuyor ve sürekli tatlı bir şeyler yapmak istiyorum evde :)) Islak kekleri her zaman çok sevmişimdir. Pasta havasında oluyorlar.  Bir de kakaolu olunca tam benim damak tadıma hitap ediyor doğrusu. Bu tarifimde doğaçlama çıktı ortaya. İçine damla çikolata, tarçın ve kuru üzüm ekledim. 
Bu nefis tarifi mutlaka denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum...
Kesinlikle çok beğeneceğinize eminim :)

Hep birlikte hemen tarife geçelim isterseniz, bakalım bu güzel keki nasıl yapmışım...

ÇİKOLATALI, TARÇIN VE ÜZÜMLÜ ISLAK KEK

Malzemeler:
4 yumurta,
2 su bardağı şeker,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı süt,
3 çorba kaşığı kakao,
1 pkt Dr. Oetker vanilya,
1 pkt Dr. Oetker kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı ( silme) tarçın,
2 çorba kaşığı damla çikolata,
1 avuç kuru üzüm,
2,5 su bardağı un,


Üzerine: 80 gr bitter çikolata ve hazırlanan sos karışımı,
isteğe bağlı olarak şekerleme, karamel sos, hindistan cevizi...



Yapılışı:
Öncelikle bir kabın içine şekeri, ılık sütü, sıvıyağı ve kakaoyu alıp şeker eriyene kadar iyice çırpalım. Bu karışımdan 1 su bardağı kadar ayıralım.
Kalan harcımızın içine yumurtaları, elediğimiz unu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karıştıralım. Damla çikolatayı, tarçını ve üzümü ekleyip tekrar karıştıralım.  Kıvam çok katı olursa çok az süt ilave edip kıvamı ayarlayalım...
Tabanını yağladığımız kare borcamın içine harcımızı dökelim. Ben 28 x 28cm kare borcam kullandım. Fırınımızı 180 'C ayarlayalım. Yaklaşık 25-30 dk kadar pişirelim. Kürdan testini geçtikten sonra kekimizi fırından çıkartalım. 5 dk. ilk sıcaklığının çıkması için bekletelim. Küçük sos tenceresine ayırdığımız 1 bardak sosu ve bitter çikolatayı ekleyip eriyene kadar karıştıralım. Daha sonra ılıyan sosu kekin üzerine gezdirelim. 20-25 dk. sonra dilimleyip üzerini istediğimiz gibi süsleyelim. Ben karamel sos ve şekerleme tercih ettim :))
Afiyet Olsun...

26 yorum:

  1. bu nasıl iştah açıcı bir görüntü, eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Mehtap hanımcım,
      sevgiler :))

      Sil
  2. Harika gorunuyor. Eline saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Bizim ev halkının buna hayır diyeceğşni sanmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Sihirli Fırınım :)))))
      kesinlikle beğenecekler :)
      sevgiler...

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyor.Benimblogumadadavetlisiniz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. mmmm! Qué buena pinta!!
    Kissitos!!

    YanıtlaSil
  6. mmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  7. Terrific post however I was wondering if you could write a litte
    more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more.
    Appreciate it!

    My web blogat minecraft 2.0

    YanıtlaSil
  8. ımm harika görünüyor canım ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Emine'cim :)))
      sevgiler canım...

      Sil
  9. harika görünüyor, bakıpta yapmadan durmak çok zor. sunum da çok güzel. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim sevgili Öce :))))
      Mutlaka denemenizi tavsiye ederim...
      teşekkürler...

      Sil
  10. harika ellerinize sağlık en çok sevdiğim tatlı selamlar.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Ahşap Zamanı :))))
      denemenizi tavsiye ederim gerçekten çok nefisss,
      sevgiler,

      Sil
  11. Merhabalar sevgili My Taste,
    Beğeniniz için teşekkür ediyorum :)) Uygun bir zamanımda bende sitenizi incelemek istiyorum.
    Ben de tekrar görüşmeyi diliyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  12. Islak kek yapmak istedik oglumla Fatmacım, dedim senin guzel tarifin vardır kesin. Yaptık fırında cıkmasını bekliyoruz. Harika oldu. Ellerine saglık canım

    YanıtlaSil

Yorumlar