Sayfalar

27 Mart 2013 Çarşamba

YUMURTALI İRMİK HELVASI

Merhabalar,
Yine güzel ve çok lezzetli bir irmik helvası tarifiyle karşınızdayım. Geçtiğimiz Cuma günü apartmandaki komşularımla bende toplandık. Rengi ve miss gibi kokusuyla güzel helvayı yaptım komşularıma. Çok beğenildi ve hemen tarifi istendi. Çok değişik ve güzel bir tarif. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.



Malzemeler:
1 su bardağı irmik,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı süt,
yarım su bardağı sıvıyağ,
3 yumurta (toplamda 1 su bardağına eş olması gerekiyor)
1 pkt Dr. Oetker vanilya

Not: Yumurta 2 adette olabilir. O zaman su bardağına 2 yumurtayı kırıp geri kalanını süt ile tamamlayabilirsiniz :))))



Yapılışı:
Tencereye sıvıyağı, şekeri,sütü ve yumurtaları ekleyip mikser ile iyice çırpalım. Sonra üzerine irmiği ilave edip ocağın altını kısık ateşe ayarlayıp sürekli karıştırmak suretiyle pişirelim.
Helva kıvamına geldiğinde ocağın altını kapatıp vanilyayı ekleyelim ve karıştıralım. Tencerenin kapağına havlu kağıt serip dinlenmeye bırakalım.
Servis tabaklarına alıp üzerine tarçın serpelim.
Sıcak servis yapalım :)))
Afiyet Olsun...

30 yorum:

  1. Ben de değişik bir tatlı arıyordum. Hem herkesin sevdiği helva ama farklı bir tarifle, hem de el oyalayıcı değil. Harika, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Rabia Hanımcım.
    Evet sevmeyen yoktur herhalde helvayı :)) Bu da değişik bir tarif. Denemenizi isterim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yumurta nasıl bir tad verir bilemem ama sunum şahane olmuş...Helvayı kim sevmezki denemek lazım ellerine sağlık sevgili Fatma Hanım...

    YanıtlaSil
  4. Emel hanımcım yumurta helvaya hem lezzet veriyor hemde daha besleyici olmasını sağlıyor.
    Denemenizi tavsiye ederim. Çok beğeneceksiniz :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba güzel ziyaretinizle mutlu oldum ,helva nefis görünüyor kavurmadan yapılması çok güzel ,çok şık bir sunum ellerinize sağlık..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sayfama hoşgeldiniz sevgili Cizel PEZUK :)
    Kesinlikle çok hafif ve lezzetli bir helva. Çok teşekkürler. . .
    Sevgiler :))))

    YanıtlaSil
  7. Hemen not aldım.Çok güzel.Yumurtalı hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  8. irmik helvası lezzetli olur ama böyle kalıp kullanmak hiç aklıma gelmemişti.süper fikir.

    YanıtlaSil
  9. İrmik helvasını çok severim
    Yumurtalı ilk kez duyuyorum.
    Yumurta neden koyuyoruz diye sorcakken cevap vermişşiniz:)
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bugün yayınladım sayfamı takip eden dostlarımdan hemen deneyenler olmuş ve çok beğenmişler:))))
    Fatoşcum hemen denemelisin canım bayılacaksın :)))

    YanıtlaSil
  11. Sevgili hiko çok teşekkürler,
    sevgiler :))))

    YanıtlaSil
  12. Pumpulininmutfağı ben de çok seviyorum irmik helvasını :)))
    Bu şekilde mutlaka denemenizi çok isterim. Nefis oluyor tadı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Çok helva yaparız ama yumurtalısını denememiştim. Peki tadı nasıl oluyor ki? :) Merak ettim.

    YanıtlaSil
  14. Bu ne sunum böyle bahar gelmiş misler gibi eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. çok güzel görünüyor, elinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,

    Efendim bu irmik helvanız öyle güzel ve öyle enfes bir görünümü var ki, nasıl beğendiğimi nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Tek kelimeyle harika olmuş.

    Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  17. oo irmik helvasını çok severim.Yumurtalı farklı bir tad olmuş .Denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Yağmur'cum helvada yumurtanın kokusu kesinlikle yok. Tadını inanılmaz güzelleştiriyor :)
    Mutlaka denemeni istiyorum canım. Çok seveceğine eminim:))
    Öpüyorum çok,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Kardelen ablacım çok teşekkürler,
    Baharda kapımızı çalmak üzereyken böyle bir sunum yapmak aklıma düştü:)))Beğendiğinize sevindim.
    Öpüyorum çok,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Necla Uçar hanımcım çok teşekkürler,
    Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  21. Recep bey değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. O sizlerin güzel görüşü bence...
    Beğendiğinize çok sevindim.
    Tekrar çok teşekkürler,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Büşra'cım kesinlikle denemeni tavsiye ediyorum.
    Yaptıktan sonra da beni haberdar edersen çok mutlu olurum canım :)
    Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  23. hiç yumurtalı yapmamıştım irmik helvasını,denemek lazım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  24. Bizim çok sevdiğimiz bir helva. Mutlaka benim tarifimle bir denemeni isterim canım :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. vavvv mutfağına bahar gelmiş Fatoşcum...süper süper harika olmuş sunumun fotoğrafına bayıldım...eline emeğine sağlık...canım İzmire sana sevgiler tatlı kızını benim için koklayarak öp...

    YanıtlaSil
  26. Canım Pozitif'im çok teşekkürler :)))
    Öperim canım sen de senin şirineyi öpmeyi unutma okuma bayramında başarılar diliyorum prensesime :))))
    Sevgiler canım. . .

    YanıtlaSil
  27. sunum cok guzel helvada yurmurta ilk kez duydum denemeye deger :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Semra hanım,
      mutlaka deneyiniz :))
      sevgiler,

      Sil
  28. sunum harika gorunyor denemeye deger :))

    YanıtlaSil

Yorumlar