Sayfalar

4 Mart 2013 Pazartesi

ELMALI TURTA

Herkese merhaba,
Cemreler düştü, hava yavaş yavaş da olsa ılımaya başladı. Doğa da küçük küçük kıpırtılar var :) Sabah cıvıl cıvıl öten kuşların sesiyle uyanmak çok güzel. Ağaçlar nasıl güzel çiçeklenmiş, filizlenmiş. Her mevsim güzel fakat benim en sevdiğim mevsim BAHAR. Her şey yeniden hayat buluyor bu mevsimde. Diriliş başlıyor, tazeleniyor....
İşte doğada hal böyle iken bizim evde de miss gibi elmalı turta havası estirdim cumartesi sabahı :) Buram buram kokan elma ve tarçın  kokusu sardı mutfağımızı :)
Hafta sonu annemdeydik. Giderken de bu güzel turtayı, yanında da Boşnak böreği olan Karmaca'yı yapıp götürdüm. Çok beğenildi. Turtanın soft bir tadı var. Ne çok tatlı, ne de çok tatsız. Siz isterseniz hamura giren şeker miktarını çok az arttırabilirsiniz. Ama bizce yeterliydi.
Sizler de yapıp beğenirsiniz umarım :)))
Hemen tarife geçmek istiyorum...
Malzemeler:
Hamuru için:
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında beklemiş)
4 çorba kaşığı toz şeker,
2 yumurta,
8-9 çorba kaşığı elenmiş un,
 yarım pkt Dr Oetker Hamur Kabartma Tozu, (2 çay kaşığı)
1 pkt vanilya,

Elmalı Harcı için:
4 adet orta boy elma,
2 çorba kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tarçın,
3 çorba kaşığı kuş üzümü,

Üzerine: Pudra şekeri


Yapılışı:
Öncelikle hamuru için bir kaseye, yağı, şekeri, yumurtaları alıp çırpalım. Elenmiş unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip yavaş yavaş yoğuralım. Ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur elde ettikten sonra 1/4 (dörtte birini) ayıralım. Diğer kalan hamuru tezgaha hafif un serpip merdane yardımıyla tart kalıbımız ölçüsünde açalım. Tart kalıbımızı ister yağlayalım isterseniz de (benim gibi) yağlı kağıt serelim. Açtığımız hamuru kalıba güzelce içine yerleştirelim. Kenarlarını elimizle düzeltelim.  Elmaların kabuklarını soyup küçük küçük küpler şeklinde doğrayalım. Geniş bir kaba alıp üzerine tarçın, şeker ve kuş üzümü ekleyip kaşık ile karıştıralım. Tart kalıbımızdaki hamurumuzun üzerine elmalı harcımızı dökelim. Kalan hamuru da tezgaha hafif un serpip meydaneyle açalım. Keskin bir bıçak yardımı ile şerit şerit keselim. Elmaların üzerine kafes şeklinde yerleştirelim. Önceden ısıtılmış 180 'C lik fırında yaklaşık 25 dk. üzeri hafif kızarana kadar pişirelim.
Fırından çıkardıktan ve ilk sıcaklığı geçtikten sonra üzerine pudra şekeri serpiştirip dilimleyip servis edelim.
Afiyet Olsun...


44 yorum:

  1. Bahar aylarini bende çok seviyorum, havalarin isinmasini bekliyorduk dort gozle :)

    elmali turtayi çok severim elelrinize saglik çok ozenmissiniz.

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık Fatoşcum harika olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık nefis olmuş, çok severim elmalı turtayı, tarçın kokusunu alır gibiyim.sevgiler:))

    YanıtlaSil
  4. turtan çok güzel olmuş canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Fatoş Hanımcım ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Saadet hanımcım çok teşekkürler:)
    İzmir'den Fransa'ya sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Elifçim çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. sekermutfağımız çok teşekkür ediyorum :) İnanılmaz güzel bir lezzet tavsiye ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Melike* Habibe sayfama hoş geldiniz :)
    Çok teşekkürler,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ugurböceğimmutfağı çok teşekkürler canım, mutlaka denemelisin,
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. bayıldığım lezzet
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Elma girince hamura inanılmaz oluyor. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Elmalı turta olsun,kurabiye olsun çok severim.Sık sıkta yaparım.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  14. Ayyy nefis gorunuyor. Canim ben bir dilim istesem :))) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  15. görüntü şahane

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık. Elma ve tarçın kokusu insana mutluluk veriyor.

    YanıtlaSil
  17. Fatoşcummm fotoğraf süper olmuş ya belli belli İzmirin havasının ısındığı tabaklarda ışıklanmış...ben bunu çok severim ama eşimsiz buara yapamam boğazımdan geçmez aldım seninde tarifini buluşunca bende böyle üstünü yapıcam özendim...Güzel yorumun için teşekkür ederim...Sevgiler canım İzmire

    YanıtlaSil
  18. en sevdiğim turta :) ellerine sağlık harika bir görüntü...

    YanıtlaSil
  19. canım tam da anlattığın gibi buralar...dahada bahar gelsin dahada:))) balkonlarda kahvaltı başlasın.bu nefis turtalar akşam çayıyla balkonlarda içilsin:)

    YanıtlaSil
  20. ellerıne sağlık canım cok severım zaten elmalı lezzetlerı,nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  21. Handecim çok sağol canım:)

    YanıtlaSil
  22. Nevin hanımcım kesinlikle tadı inanılmaz güzelleşiyor. Hele ona tarçında eşlik ediyorsa şölen oluyor şölen...
    Güzel yorumunuz için çok teşekkürler :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Sevgili kardeşler-nikahşekeri bende çok seviyorum elmalı tatları :)
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Julia elbette canım, gel birlikte bitirelim desem :)
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  25. Sevgili muhabbetsofrasi çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  26. Sibel ablacım kesinlikle öyle, pişerken ayrı mutlu oldum, yerken ayrı :))))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Ayça'cım çok teşekkürler:)Mutlaka denemelisin canım. Eşinle de karşılıklı afiyetle yiyin.
    Yaptıktan sonra da yorum isterim ama:)))
    Öpüyorum çok, sevgiler,

    YanıtlaSil
  28. Damla hanımcım çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Disal'cm gelsin vallahi balkonlara yayılalım, çay, kahve fasılları başlasın artıkkk :))))
    Güzel yorumun için teşekkürler canımmmm
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. Neşecim çok teşekkürler,

    YanıtlaSil
  31. Cansu'cum çok teşekkürler canım.
    Ben de ben de çoook seviyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. Harika görünüyor.. Eminim tadı da nefistir..
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Evde o mis gibi tarçın ve elma kokusu akdar içimi kıpır kıpır yapan birşey yok..
    Evi ev yapan o miss koku:)
    Ellerine sağlık canım..
    O dilim benimmmmmmm:)

    YanıtlaSil
  34. Canim ellerine saglik cok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  35. Didem hanımcım kesinlikle nefisti:)))) Çok teşekkürler,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Meliham canımsın al hayatım senindir tabak:))))))
    Öpüyorum çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Gülcanım çok teşekkürler canım benim,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  38. muhteşem görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  39. Çok teşekkürler Fatma hanımcım,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  40. Bende tart tarifi ararken karsima cikti yarin yapacagim icine cevizde cok yakisir eminim

    YanıtlaSil
  41. Çok teşekkür ediyorum. Mutlaka deneyin derim ben.
    Kesinlikle cevizde çok yakışır:)Keşke isminizi yazsaydınız, size isminizle hitap ederdim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. Baylırım elmalı tariflere. En kısa zamanda deniycem. Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  43. Sevgili prensesmutfağı,
    Mutlaka denemeni tavsiye ediyorum canım. Tadına bayılacaksın :)))
    Çok teşekkürler,
    Sevgiler canım. . .

    YanıtlaSil

Yorumlar