Sayfalar

16 Ocak 2013 Çarşamba

VİŞNE SOSLU YALANCI TAVUK GÖĞSÜ

Merhabalar,
Bu tarifi ne zamandır yapmak ve yayınlamak istiyordum. Nihayet geçen pazar günü küçük bir kutlama yaptık evimizde. Çok sevdiğimiz kanki dediğimiz arkadaşlarımızla toplandık bizde. Çok keyifli bol eğlenceli kahkahalı bir akşam geçirdik hep birlikte. Evde 2 tane hamile ve bir de 40 günlük bir bebeğimiz vardı :) Yaklaşık 15 kişi falandık :) Eee davetli sayım çok olunca bende güzel bir masa hazırlamak istedim. Gelenler çok şaşırdı. Ne yaptın sen böyle yaaa, döktürmüşsün yine, mımmmmm, hımmmm diye diye yediler :)))) Onlar beğendikçe bende mutlu oldum tabiiki. 
40 günlük Duru bebeğimizde yumurta toplamaya geldi bize :) Maşallah çok güzel bir kız olacak büyüğünce :) Bizde kendisine önce hediyemizi ve ardından hoş bir sürpriz yapıp biraz değişiklik yaptığımız yumurtalarımızı sunduk :)) Annesi ve anneannesi bayıldılar.... Eeee senden de böylesini bekliyorduk dediler. Biliyorsunuz detaylarla uğraşmayı çok severim hep..
Gecemiz güzel ve keyifliydi. Kızımın da arkadaşlarıyla çok mutluydu, bol bol oyun oynadılar odasında :) 
Eveeet gelelim bu güzel tarife. İlk defa denedim ve inanılmaz çok beğendim. Artık sık sık yapmaya karar verdim. Hem çok hafif hem de çok lezzetliydi...
İşte tarifim. Umarım sizlerde yapar beğenirsiniz :)))


Malzemeler:
1 lt süt,
1 su bardağı un,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 çorba kaşığı mısır nişastası,
1 pkt Dr Oetker vanilya,
1 çorba kaşığı tereyağı

Vişne sosu için:
3 su bardağı vişne suyu 
(ben deeprefezdeki vişnelerimi kullandım )
4-5 çorba kaşığı toz şeker,
3 çorba kaşığı mısır nişastası, (dolu kaşık)

Üzeri için: hindistan cevizi

Yapılışı:
Öncelikle tenceremize, süt, un, şeker, nişastayı alıp çırpalım. Ocağın altını açıp orta ateşte, kıvam alana kadar sürekli karıştırarak pişirelim. Üzeri göz göz olunca ocaktan alıp içine tereyağını ve vanilyayı da ekleyip mikser ile yaklaşık 15 dk kadar çırpalım. İşin sırrı burada zaten. İyi çırparsak kıvamı da o kadar ağdalı ve güzel oluyor..... 
Uzun dikdörtgen borcamımızı biraz ıslatıp suyunu süzelim. Hazırladığımız muhallebimizi borcama dökelim. Spatül ile üzerini düzeltelim. Bir kenarda bekletelim.
Ayrı bir tencereye vişne suyunu, şekeri ve nişastayı ekleyip tel çırpıcı ile çırpalım. Ocağın altını açıp orta ateşte kıvam alana kadar karıştırarak pişirelim.  Kıvam alınca ocaktan alıp biraz bekletelim. (arada karıştırmak şartıyla) Üzeri kaymaklanmasın diye. Hafif ılıyınca tavuk göğsünün üzerine yavaşça dökelim ve spatül ile yayalım düzeltelim. 
Hindistan cevizi ile üzerini süsleyelim. 4-5 saat buzdolabında bekletelim.
Servis yapalım.
Afiyet Olsun... 

Not: Ben deepfrezden çıkardığım vişnelerime biraz daha su ekleyip sos tenceresinde hafif ısıttım (çözülsünler diye). Sonra vişnelerimin çekirdeklerini çıkarttım ve ayırdım. Suyunu nişasta ve şekerle pişirdim. En son ayırdığım vişne parçalarını da ekleyip, karıştırıp muhallebinin üzerine o şekilde döktüm :) Siz nasıl arzu ederseniz o şekilde pişirebilirsiniz...
Buda o günkü masam :)))


veee şirin yumurtalarımız :)

31 yorum:

  1. Fatma hanımcım ellerinize sağlık.. Çok güzel bir sofra ve lezzetler..:)
    Tatlıyıda çok beğendim..Ama gözüm mercimek köftelerinde kaldı..:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslattim sizdende tarif istesem yardimci olumusunuz, tarifin linkini bana yollasaniz yeterli olacak,Cumartesi gününe kadar etkinlik sürmekte. saygilarimla

    YanıtlaSil
  3. Vişne sosa bayılıyorum o ekşi tad ve tadlı bir arada rengide favori rengim

    YanıtlaSil
  4. ELine sağlık çok severim.Dolabımdada vişnem var yapasım geldi.Ayrıca sofradaki değer lezzetli yemekler gözümden kaçmadı.eline koluna sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor, elinize sağlık:)SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. HERŞEY HARİKA TATLI BİR BAŞKA GÜZEL
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkürler :))şımartmayın beni ama yaa:)

    YanıtlaSil
  8. Oya hanımcım bir gün misafirim olun. çok memnun olurum :) Yakın oturuyoruz diye düşünüyorum :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık Vişneli tavuk göğsü de masadakilerde çok sahane görünüyor! Mutlu günler.

    YanıtlaSil
  10. Hımm çok hoş olmuş ellerine sağlık :-)

    YanıtlaSil
  11. cok güzel ellerine emklerine saglik canim tatlida pogacalarda nefis görünüyor .Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  12. Gülcanım çok sağol canım :))
    Pizzalarımın tarifini de ilerleyen günlerde vereceğim inşallah. Zaman hiç yetmiyor, yoksa bana mı öyle geliyor bilemiyorum ama günlerin bereketi kalmadı artık, bir bakıyorum akşam oluvermiş :(
    Sevgili Neşe hanım ve Kelebeğin Hisleri çok teşekkürler güzel yorumlarınız için :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. sevgili Fatoş ne güzel şeyler hazırlamışsın gerçekten, ellerine sağlık.Tatlı renk olarak zaten çok albenili olmuş..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık bi tanem. hrika olmuş. Masanda çok güzell.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir tatlı ben çok severim tavuk göğsünü. Çileklisi favorimdir ama vişneli yapmadım hiç. Rengi harika olmuş, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. sofran harika gözüküyor ben mercimekli köfteden alabilir miyim :)

    YanıtlaSil
  17. Canım bu ne güzel sofra, bende istiyorum ona göre:)
    Şaka bir yana her şey çok güzel görünüyor ve tatlının da çileklisini yapıyorum oda çok güzel oluyor canım ama eminim vişnelisi de süper olmuştur, ellerine sağlık güzel gözlüm:))

    YanıtlaSil
  18. Mehtapçım,Nursevin ablacım, Misketlimonu Hülya hanımcım çok teşekkürler güzel yorumlarınız için :)))
    ANTPASTA çok teşekkürler, size paket yapıp gönderebilirim :))
    Canım arkadaşım Sibel'im çok sağol bitanem. Ne diyorum bak bizim gruptan kızlarla bir gün belirleyip ben de toplansak?? Hep birlikte oluruz yine:)) Çok güzel olur, ne dersin canım ??? öpüyorum çok, sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Canım bana uyar sen ayarla ben katılırım zevkle, öpüyorum seni!

    YanıtlaSil
  20. vişneyle tavuk göğsü harika bir tat ikisi birbirine çok yakıştı dün yaptım hem de çok pratik teşekkürler fatoşcum elifimi öpüyorum:))))

    YanıtlaSil
  21. Afiyetler olsun Serpil ablacım,
    Sen yaparsında güzel olmaz mı hiç. Herşeye sevgini kattığın için tadına doyum olmuyor :)))
    Öpüyoruz bizde seni,
    Bu arada oğluşun gitti mi?

    YanıtlaSil
  22. FATMA HANIM VİŞNE SOSU HAZIR OLUR MU ACABA ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Meyveli jöleler var, onlardan kullanabilirsiniz. Hatta çikolata sos ile de nefis oluyor.
      Dün denedim harika oldu :))))
      Sevgiler,

      Sil
  23. yaa benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.muhallebisinde sorun yok ama vişne sosun rengi hiç de öyle gözüktüğü gibi olmadı.sadece burda değil başka sitelerdede baktım bütün renkler gayet güzel koyu idi ama benimkisi neden öyle olmadı anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep hanım,
      Sos karışımını tencereye koyduktan sonra sürekli karıştırarak pişirmeniz gerekiyor. İlk başlarda rengi bulanık oluyor, piştikçe kıvamını alıyor ve rengi şeffaflaşıyor.. Sosun üzeri göz göz olunca pişmiş demektir :))
      Bir daha ki sefere çok daha güzel olacağına eminim...
      Sevgiler,

      Sil
  24. canım bloğuna ikk defa göz attım.harika tarifler var..masana da bayıldım.ben de misafirin olabilir miyim :)) hanımeli bu arada ben ;) öpüyorum seni ve kızını..

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Esra'cım :))))
    Hoş geldin canım, beğendiğine çok sevindim... Her zaman beklerim canım, çok memnun olurum. Senin yaptıklarında birer sanat eseri :))) Çok öpüyorum seni görüşelim mutlaka kızlarımız da arkadaş olurlar hem :))))
    Sevgiler canımmmm.....

    YanıtlaSil
  26. Tamam cnm süper olur bence de ;) cmrtesi görüşürüz detaylı öpüyorum. .

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, bloğunuzu yeni gördüm ve geç görmüş olmama üzüldüm. Tarifleriniz harika, mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  28. ayy hepsi çok güzel:)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. ayy hepsi çok güzel:)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlar