Sayfalar

28 Ocak 2013 Pazartesi

PEMBE SULTAN

Merhaba,
Çok sık yaptığım bu salatanın bloğumda olmadığını yeni farkettim:) Oysaki ne kadar pratiktir yapması. Herkesin bildiği bu güzel tarifi ben bir de bilmeyenler için yayınlamak istedim. İlk evlendiğim zamanlarımı hatırlayınca çoook şey bilmiyordum çoook. Anneciğim sağolsun hep yardım etti. Her telefon açışımda önce ben sana bunları öğren kızım dememişmiydim deyip sonra verirdi tarifi :)
Kulakları çınlasın Allah sağlık versin inşallah...
Haydi hemen geçiyorum tarife,



Malzemeler:
2 adet kırmızı pancar,
2 diş sarımsak,
1 kase yoğurt,
1 çorba kaşığı zeytinyağı,
tuz

Yapılışı:
Öncelikle kırmızı pancarların kabuklarını soyup ikiye bölüp bir tencereye alalım. Üzerini geçecek kadar su koyup güzelce haşlayalım. Daha sonra rendenin ince tarafıyla rendeleyelim. Fazla suyunu sıkalım. Ayrı bir kaseye yoğurdu alalım. Sarımsakları çok az tuz ile ezelim ve yoğurda ekleyelim. Rendelediğimiz pancarları da ekleyip güzelce homojen olana kadar karıştıralım. Rengin ne kadar güzel olduğunu göreceksiniz bu aşamada :) Daha sonra zeytinyağını ekleyip şöyle bir karıştıralım.
Servis yapacağımız kaseye salatamızı aktaralım. Üzerini ben nane ile süsledim. Siz nasıl isterseniz o şekilde süsleyebilirsiniz...
Afiyet Olsun...

6 yorum:

  1. Canım bende mor sultan derim elleri
    ne sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler :)
    Ben de hafiften fuşya pembesi gibi bir görüntü aldığından pembe sultan yazdım başlığa :)))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok lezzetli bir meze oluyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle çok lezzetli Nilgün hanımcım evet :)
    çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. gittiği Türk mutfağı kursunda ismi ''pembe sulatan salatası'' olarak geçiyordu.

    YanıtlaSil

Yorumlar