Sayfalar

25 Aralık 2012 Salı

İNEGÖL KÖFTE

Günaydın,
Tarifi daha önceden yayınlamaktı niyetim. Fakat geçen hafta eşim iş seyahati nedeniyle Gaziantep'e gitti. Biz de kızımla bir haftalığına anneme gittik :)))) Bol sohbetli, bol misafirli, keyifli bir hafta geçirdiğimi söyleyebilirim :))))) Tarifi yayınlamak da bugüne kaldı :)))
Neyse gelelim köftenin lezzetine arkadaşlar. İnanılmaz güzellikte bir köfte oldu. Evde de inegöl köfte oluyormuş demek ki:))))
İçi hiç kurumadı. Puf puf kabardı. Kızım kaç tane yedi inanın bilmiyorum:)))) 
Eşim de çok beğendi. Favori tarifim oldu anlayacağınız:))) Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.  
İşte tarifim...

Malzemeler:
250 gr dana kıyma,
1 soğan,
1 çay kaşığı karbonat,
2 çorba kaşığı limon suyu,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çay bardağı galeta unu,

Kızartmak için: sıvıyağ

Yapılışı:
Soğanı robottan çok sulandırmadan geçirin. Bir kabın içine kıyma, soğan ve diğer malzemeleri ekleyip güzelce yoğurun. Küçük parçalar koparıp elimizle ince uzun şekiller verelim. 
Sıvıyağı tavaya ekleyelim. Ocağın altını açıp yağı biraz ısıtalım. Hazırladığımız köfteleri ısıttığımız bu yağda kızarana kadar pişirelim. Daha sonra havlu kağıda alıp fazla yağını çektirelim. Sıcak sıcak servis yapalım:)))) 
Yanına bol domates ve ince uzun kestiğim, (1 kaşık yağda ) nar gibi kızarttığım patatesleri koydum:))) Müthiş oldu.....

3 yorum:

  1. Görüntü ben lezzetliyim ,gel beni ye diyor:)Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle öyle :))))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. köftenin yanında olmazsa olması patates kızartmasıdır ama çok yakışıyorlar .sanırım klasik köfteden ayrılan yanı yumurtasız olmasımı eline sağlık canım

    YanıtlaSil

Yorumlar