Sayfalar

18 Ekim 2012 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI KIRMIZI BİBER DOLMASI


Merhabalar,
Kırmızı biber dolmasını çocukluğumdan beri çok seviyorum. Annem de sağolsun çok güzel yapar :)))  Pazardan aldığım biberleri közleyip deepfreeze atmaktı niyetim fakat burnuma sanki o an pişirmişim gibi bir koku geldi ve hemen fikir değiştirip dolmasını yaptım:))))
Pişerken mutfağı saran o muhteşem koku beni daha tadına bakmadan mest ediyor :)))))
Kokusuyla doyuyorum sanki:)))
Bilenler biliyor zaten de ben bir de bilmeyenler için tarifimi vermek istiyorum. Evlendiğim ilk yıllar az mı zorluk çektim. Ahhh ahhh neydi o günlerrrr :))))))
Haydi geçiyorum tarife...


ZEYTİNYAĞLI KIRMIZI BİBER DOLMASI
Malzemeler:
1 kg kırmızı dolmalık kapya biber,
2 su bardağı pilavlık pirinç,
1 büyük soğan,
1 büyük domates,
1 çorba kaşığı domates salçası,
yarım demet dereotu,
yarım demet maydanoz,
1 çay kaşığı yeni bahar,
1 çay kaşığı değirmenden öğütülmüş kişniş,
1 çay kaşığı değirmenden öğütülmüş karabiber,
1 çay kaşığı kırmızı toz biber,
1 çay kaşığı kırmızı pul biber,
1 çay kaşığı kuru nane,
1 çay kaşığı sumak,
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
zeytinyağı ve su

Yapılışı:
Öncelikle pirinçlerimizi bol suyla yıkayıp süzelim. Genişçe bir kaba alalım. Üzerine ince kıyım doğradığımız soğan, maydanoz, dereotu, domates (kabuğu soyulmuş) ve baharatlarımızı ekleyelim. Zeytinyağını ve nar ekşisini üzerine gezdirelim. Güzelce karıştıralım.
Biberlerimizi de güzelce yıkadıktan ve çekirdeklerini çıkarttıktan sonra içlerini harcımızla dolduralım. Derince bir tencereye sıralayalım. 
Ayrı bir kapta 1 tatlı kaşığı salçayı 1 su bardağı kadar su ile sulandıralım. İçine de çok az tuz ve zeytinyağı ekleyip karıştıralım, tencerenin kenarından dökelim. Kapağı kapalı olarak yaklaşık 15-20 dk da dolmalarımız pişecektir. Kontrollü pişirmekte fayda var :))) 
Afiyetler olsun...



4 yorum:

Yorumlar