Sayfalar

6 Ekim 2012 Cumartesi

BESLEYİCİ KARIŞIK PİLAV

Benim en sık yaptığım pilav türüdür. Eskiden sadece pirinçten yapardım. Baktım ki doktorlar tv'den bas bas bağırıyorlar. Karbonhidrat yüklemeyin vücutlarınıza diye. Evde minik bıcırık da pilavımı artık böyle yapar oldum ev halkı da beğenince :)))) Çok da besleyici ayrıca. 
Genelde kavrulmuş tel şehriye, arpa şehriyeli yapıyorum...
Kesinlikle tadı çok güzel. Tavsiye ederim...

Malzemeler:
1 su bardağı pilavlık baldo pirinç,
1 su bardağı pilavlık bulgur,
2 çorba kaşığı tereyağı,
3 su bardağı sıcak tavuk suyu yada su,
1 kesme şeker,
sıvıyağ,
tuz,

Yapılışı:
Öncelikle bir kaba ılık su koyup pirinci ekleyelim ve üzerine tuz serpip 15 dk kabarması için bekletelim. Daha sonra bol su ile yıkayıp süzelim. Tencereye sıvıyağ ve tereyağını koyup ısıtalım bulguru ve yıkanmış süzülmüş pirincimizi de ekleyip güzelce kavuralım. Üzerine tavuk suyunu, şeker ve tuzunu da ilave ettikten sonra şöyle bir karıştırıp tencerenin kapağını kapatalım.
Kısık ateşte yaklaşık 15-20 dk kadar pişirelim.  Sıcak sıcak servis yapalım..... 
Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık fatmacım. Tabağın çok hoş görünüyor. Bende çoğu zaman bu şekilde yapıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Bulgur ve pirinci birarada görmek şaşırttı beni ama çok hoşuma gitti. İyi fikir bir dahaki pilavda denenecek. Ellerinize sağlık Fatoş hanım. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  3. Kızıma yapmalı..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Haticem çok sağol canım:)))
    Simge hanım bu şekilde bir denemenizi tavsiye ederim:)
    Fatoşçum benimki bayılıyor bu pilava hem daha faydalı. Bulguru daha çok tüketmeliler zaten...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlar