Sayfalar

2 Ekim 2012 Salı

BADEMLİ PİLAV

Merhabalar,
Bugün hava burada kapalı ve birazda esiyor. Küçük kızım sürekli balkona çıkıp "anne bugün parka gidemiycez galiba çok üzücüüüü" deyip duruyor. Bir yandan buraya yazımı yazıp bir yandan da kızıma laf yetiştiriyorum. Görseniz çok komik halimiz:)))))
Neyse gelelim bademli pilav tarifime. Geçenlerde arkadaşımın eşini yemeğe çağırdık. Kızı hastanede olan vardı ya hani bir önceki postta uzun uzun anlatmıştım. Akşam yemeği için karnıyarık hazırladım çok seviyorlar:))))) Bir de yanına klasik pirinç-bulgur karışımı pilavımı yapıp badem ile buluşturdum. Nefisss oldu gerçekten. Umarım sizlerde yapar ve beğenirsiniz:)))))
Tarifi ise şöyle,
Malzemeler:
1 su bardağı pilavlık baldo pirinç,
1 su bardağı pilavlık bulgur,
2 çorba kaşığı tereyağı,
1 avuç badem,
3 su bardağı sıcak tavuk suyu yada su,
1 kesme şeker,
sıvıyağ,
tuz,
Yapılışı:
Öncelikle bir kaba ılık su koyup pirinci ekleyelim ve üzerine tuz serpip 15 dk kabarması için bekletelim. Daha sonra bol su ile yıkayıp süzelim. Tencereye sıvıyağ ve tereyağını koyup ısıtalım bulguru ve yıkanmış süzülmüş pirincimizi de ekleyip güzelce kavuralım. Üzerine tavuk suyunu, şeker ve tuzunu da ilave ettikten sonra şöyle bir karıştırıp tencerenin kapağını kapatalım.
Kısık ateşte yaklaşık 15 dk kadar pişirelim. 
Bademlerin kabuklarını rahat soyabilmek için  bir kaba sıcak su koyup bademleri içine atalım Yaklaşık 20 dk kadar bekletelim. Daha sonra kabuklarını soyup ikiye bölelim. tavaya çok az sıvıyağ ekleyip bademleri kavuralım. Pişen pilavımızın üzerine serpiştirip karıştıralım. Sıcak sıcak servis yapalım..... 
Afiyet Olsun... 

17 yorum:

  1. eline sağlık canım bende karışık pişiririm ama bademli daha bi harika görünüyor
    bu arada şeker kızını üzmede çıkın parka
    bizim burada yağmur çiselemeye başladı hava iyise hemen durmayın
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım şimdi güneş açtı:)) Yüzü gülüyor kelebeğimin öğlen yemeğini yesin az sonra çıkartıcam:)))
    Pilavı epey uzun süredir bu şekilde yapıyorum sadece pirinç karbonhidrat olduğu için bulgurla dengelemeye çalışıyorum...
    Evet bizimkilerde bademliye bayıldı:)))
    Sevgiler canım ...

    YanıtlaSil
  3. çok şık ve güzel bir görüntü canım.ellerie sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. canım bademli pilava hiç hayır demem ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkürler canlarım:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. pilavın her türlüsü güzel oluyor hele çocuklar bayılıp yiyorlar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Hiç bademli pilav denemedim.İkisini ayrı ayrı çok severim ama sanki bademi tatlılara hep yakıştırıyorum.Aslında bu kadar deneyen yiyen varsa bence benimde deneme vaktim geldi sanırım görüntü nefis:)

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ediyorum:))
    Evet KALBE GİDEN YOL kesinlikle denemelisiniz:)))
    Tadına doyamayacaksınız eminim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. selam Fatoş butarifle nerdeyse pişti olacakmışız geçen hafta yapmıştım bu gün yayınlıyacaktım artık beklesin bakalım...sevalce lezzetlerle ve mandalina çıkmazı ile ben çok pişti oluyorum :))))eline sağlık ben çok severim bademli pilavı sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ayyyy:))) olsun seninki de ayrı güzeldir kesin:)))
    Bende çok seviyorum bu pilavı. Çok teşekkürler...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Sen yaparsında beğenilmezmi hiç canım benim..
    Nefisss görünüyor .
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Sensin benim canım bi kere:)))))))
    Öpüyorum Melihacım, çok sağol canım kardeşim.
    Sağlık ve sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  13. kıyamam ben prensese :)
    ellerine sağlık canım harika görünüyor pilav misler gibi :)
    mail attım bu arada öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  14. bende geldim kızlar sohbet güzel.
    prensesim harika.
    ellerine sağlık fatoşum.
    sayfana muhabbetlerimi bıraktım kabul buyur:))

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım ,çok severim bademli pilavı...

    YanıtlaSil
  16. Hoş geldin lezzetim:))))
    Çok sağol canım benim... Aldım kabul ettim canım..
    Sen de muhabbetle kal....
    Reyhancım çok teşekkürler, öpüyorum çok:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Pilavın her çeşidini çok seviyoruz. Bulgurlusunu bilmiyordum. Bulgur pilavıma ölçüyü tamamlamak için kırık pirinç katmıştım bir keresinde. Fena da olmamıştı. Sizin tarifi ilk fırsatta deneyeceğim. Bademli pilav zaten özeldir. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorumlar