Sayfalar

16 Mayıs 2012 Çarşamba

TAVA BÖREĞİ


Merhabalar,
Aslında hepimizin çok sık yaptığı bir börek. Ne zamandır paylaşmak istiyordum bu tarifi. Acil gelen misafirleriniz için hemen 30 dk içinde yapabileceğiniz çok pratik ve bir o kadar da lezzetli bir börek. Kahvaltı sofları içinde ideal bir tarif. Kesinlikle lezzet garantilidir:))

Yapmayanlar varsa mutlaka denesinler diyorum ve hemen tarifime geçiyorum...


TAVA BÖREĞİ
Tava Böreği Nasıl Yapılır ?

Malzemeler:
2 yufka,
2 yumurta,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1/2 çay bardağı süt,
1/2 çay bardağı yoğurt,
tuz,

İç harcı için:
Çökelek (istenirse maydanoz)
Karabiber

Yapılışı:
Öncelikle çukur bir kabın içine yumurtaları kırıp çırpalım. Süt, yoğurt, sıvıyağ ve tuz ilave edip tekrar çırpalım.
Tavaya biraz yağ gezdirip 1. yufkayı tavaya serelim. 2. yufkayı elimizle parçalara ayıralım.  Ve bir kısmını tavadaki yufkanın üzerine gelişi güzel koyalım. Burada tabanı ince tutmamak adına yufkaları yerleştiriyoruz. Hazırlamış olduğumuz sosun bir miktarını yufkaların üzerine gezdirelim. Yine parça yufka yerleştirelim. İç harcı üzerine serpiştirelim. Karabiber serpelim. Kalan sosu da üzerine gezdirelim. Kenarlardan sarkan yufkayı da üzerine kapatalım. Orta hararetli ocakta yaklaşık 5-10 dakika pişirelim. Kontrol ederek :) Bir tabak yardımıyla ters çevirelim. Bu arada tavayı margarinle yağlayalım. Yufkanın diğer tarafını da pişirelim.
Sıcak sıcak servis yapalım.
Afiyet Olsun...

7 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Sabah sabah çayın yanında canım çekti. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bende çok sık yaparım Fatoş'um...çokta severler bizimkiler ve çok pratik.Ellerine sağlık,nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. canım tavada börek hep pratik hem de çoook lezzetli oluyor...
    ellerien emeklerien sağlık...
    banada 1 dilim ayırmayı unutma....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Evet çok pratik. Anneciğim sağolsun. Bunları hep ondan öğreniyorum ben. Ve değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum:)))
    Canım benim ayırdım sana da merak etme:))
    Sevgilerimi yolluyorum hepinize:))))

    YanıtlaSil
  5. canım nasıl da çektii eline sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  6. kahvaltılarımızın vazgeçilmezi,,, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. annemın de sık yaptığı bir börek bu.. ellerine sağlık fatoşcum..

    YanıtlaSil

Yorumlar