Sayfalar

26 Mayıs 2012 Cumartesi

SEBZELİ KEK

Çayın yanına en çok yakışan bir kek bence:))) Ya da kahvaltı sofralarınıza.  Çok sık yaptığım bir kek. Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
2 yumurta,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı yoğurt,
3 su bardağı un,
yarım demet dereotu yada maydanoz,
1 havuç,
1 patates,
1 kase kaşar peyniri yada çökelek, beyaz peynir,
1 tatlı kaşığı tuz,

Yapılışı:
Öncelikle bir kabın içine yumurtaları alıp çırpalım. Yoğurt, sıvıyağ ekleyip tekrar çırpalım. Havucu ve patatesi küçük küpler şeklinde doğrayalım. Harca ekleyelim. Dereotu ince ince kıyıp karışıma ekleyelim. Peyniri ister küp küp ister rende yapıp onu da ekleyelim. En son tuzunu, kabartma tozunu  ve unu kontrollü bir şekilde ekleyelim ve karıştıralım.
Sonar kalıbımızı margarinle yağlayıp çok az un serpelim. Hazırladığımız karışımı kalıbımıza dökelim. Üzerine isterseniz susam serpiştirebilirsiniz. Fırını 180 'C ye ayarlayıp pişmesini bekleyelim. Yaklaşık 30-35 dk sonra kekimiz nar gibi kızarana kadar pişirelim. Kürdan testinden geçen kekimizi dilimleyip sıcacık çayın yanında servis yapalım:)))))
Afiyet Olsun...

Not: Kek yada pandispanya pişirirken ilk 20 dk fırın kapağı hiç açılmamalıdır.

10 yorum:

  1. Ben böyle tuzlu keklere bayılıyorum, evde ne bulursam koyarım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK FATOŞUM ALDIM GİDİYORUM
    :)))

    YanıtlaSil
  3. hiç yemedim tadını çok merak ediyorum...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. canım bugün pişti olmuşuz seninle. eline sağlık nefis olmuş kekin. sevgiler gönderiyorum sana

    YanıtlaSil
  5. Devamlı yaptığına göre beğenilen bir tarif olsa gerek...Immm kayıtlara alındı.Deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  6. Evet adaşım çok beğeniliyor. Kesinlikle denemelisin.
    Harika oluyor :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. güzel bir değerlendirme yöntemi aynı zamanda,ellerine sağlık çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkürler canım :)))))

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor,çokta besleyici..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorumlar