Sayfalar

13 Mayıs 2012 Pazar

MUZLU PASTA

Merhaba:)

Merhabalar,
Anneler günü ile ilgili olarak ben de bir şeyler yazmak istiyorum. Annemi anne olunca çok daha iyi anladığımı söyleyebilirim. Çocukken hep derdi " beni anne olduğunuzda anlayacaksınız :) 
Evet canım annem şimdi seni çok daha iyi anlıyorum. 
Karnımdaki ilk kıpırdanmalarıyla, küçük küçük tekmeleriyle, anneliği hissettirdi bana meleğim. 
2009 yılının Temmuz ayının 6'sı  Saat ; 13:33 :)) Aylardır heyecanla beklediğim güzel kızım Elif'imi ilk kucağıma aldığım o muhteşem an. O andaki hislerimin tarifi yok gerçekten. 
İnanılmaz mutluydum, heyecanlıydım. İlk sesini duydum ve inanılmaz heyecanlandım. Sonra kucağıma geldiğinde ise tarifi mümkün olmayan duygular içindeydim. Güzeller güzeli kızım kollarımdaydı. Kucağımda minicik parmakları, sıcaklığı, o miss gibi kokan teni, hafifçe aralanmış lacivert gözleriyle bana bakan güzel kızım Elifim canımın canı, bizimleydi ve ben anneydim artık. O anda büyük bir sorumluluk bindi sanki omuzlarıma.
Anne olmak hem çok zor hem de inanılmaz güzel bir duygu. Bir insana hayat vermek, onu karnında aylarca taşımak, onu hissetmek, onunla birlikte büyümek, doğduktan sonra onu korumak, karşılıksız sevmek, ona iyi bir gelecek sunmak ve daha sayabileceğim bir çok şey.
Annecim seni çok ama çok seviyorum. Allah seni başımızdan eksik etmesin diyorum.
Allah herkese bu güzel duyguyu tatmayı nasip etsin inşallah. 
İşte sıra geldi bu güzel pastayı sizlerle paylaşmaya. Böyle güzel bir güne güzel bir pastayla giriş yapmak istedim:))))) Bu pasta tüm annelere gelsin....
Anneler Günümüz Kutlu Olsun......


MUZLU PASTA
Malzemeler:
1 adet pasta tabanı,

Keki ıslatmak için:
Reçel, marmelat veya süt,

Ara Kreması için:
2,5 su bardağı süt,
3 çorba kaşığı şeker,
1 çorba kaşığı labne peyniri,
1 çorba kaşığı nişasta,
1 çorba kaşığı un,
1 pkt vanilya,
1 çorba kaşığı tereyağı,

Arası için:
1 adet muz

Üzeri için:
2 pkt sade krem şanti,
pakette belirtilen minimum miktarda süt,
1 çorba kaşığı kakao,
damla çikolata,
kırık fındık,

Yapılışı:
Öncelikle pasta tabanını servis yapacağımız tabağa alalım. Üzerine 1 su bardağı reçel ve su karışımının yarısını gezdirerek dökelim. Kreması için tencereye süt, şeker, un, nişasta ekleyip sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişirelim. Üzeri göz göz olunca ocaktan alıp tereyağını ve vanilyayı ilave edip karıştıralım. Labne peynirini de ekleyip tekrar karıştıralım.
1 paket sade krem şantiye üzerinde yazan minimum miktarda süt ekleyip mikser ile çırpalım. Kıvam alınca buzdolabında 10 dk kadar bekletelim. 
2. paketine de aynı şekilde süt ekleyip kakao ilavesi yapalım ve çırpalım. Bunu kakaolu krem şantiyle de yapabilirsiniz. Ben de 2 paket sade krem şanti olduğu için bu şekilde kakao ilave ederek kullandım:))))
Krema biraz ılıyınca ıslattığımız pastanın üzerine dökelim. Spatül ile düzeltelim. Dilimlenmiş muzları da üzerine dizelim. İkinci tabanı da üzerine kapatıp reçel ve su karışımından gezdirelim. İyice nemlenmesini sağlayalım.
Buzdolabından çıkardığımız sade şanti ile pastanın her tarafını kaplayalım. Kakaolu şanti ile de üst süslemeleri yapalım. Şanti sıkma torbasına kakaolu şantiyi alıp pastanın üzerine şekil verebilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi yapabilirsiniz. Sıkma torbasını aradım ve bulamadım :( Ve buzdolabı poşetinin ucunu çok az makasta kestim. Yıldız pasta süsleme ucunu da poşetin ucuna geçirdim. Kakaolu şantiyi de içine doldurdum pastanın üzerini bu şekilde süsledim :)))
Daha sonra damla çikolata ve kırık fındık ile de dekor yapalım.
4-5 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapalım.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

Yorumlar