Sayfalar

21 Mayıs 2012 Pazartesi

İRMİK HELVASI


Çocukluğumdan beri irmik helvasını çok severim. Yumurta ve sütlü yapılanı da çok güzel oluyor rengi daha sarı yerken daha nemli nemli bir lezzet geliyor ağzınıza:))) Geleneksel tatlılarımızdan olan irmiğin mutfağımızda yeri ayrıdır. Çorbalara, tatlılara ayrı bir güzellik katar. Çok tatlı krizim tuttuğunda hemen yapıyorum. Yanına da maraş dondurması çok da güzel yakışıyor.
Aslında irmik helvasını annemden yemelisiniz eli müthişdir. Ondan öğrenecek çok şeyim var...
Haydi herkesin bildiği ve yaptığı irmik helvasını bir de benim tarifimle denemeye ne dersiniz:)))


İRMİK HELVASI
İrmik Helvası Nasıl Yapılır ?

Malzemeler:
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı irmik,
1/3 su bardağı sıvıyağ,
1 yemek kaşığı tereyağı,
2 su bardağından 2 parmak eksik su,
1 çay kaşığı vanilya



Yapılışı:
Öncelikle tencereye su ve şekeri alıp kaynatalım. Karıştırarak şekerin erimesini sağlayalım. Eriyince ocağın altını kapatalım. Diğer bir tencerede sıvıyağı alıp kızdıralım. İrmiği ekleyip kavurmaya başlayalım. Tereyağını ekleyelim. İrmiğin rengi altın sarısı oluncaya kadar kavurma işlemine devam edelim. Kaynamış olan şekerli suyumuzu da üzerine döküp tahta kaşıkla karıştıralım. Kaşığa yapışmayıncaya kadar pişirelim. Ocağın altını kapatalım. Vanilya ve 2 yemek kaşığı şeker ilave edip şöyle bir karıştırıp tencerenin üzerine havlu kağıt serip kapağı kapatalım.
Sıcak sıcak servis yapalım,
Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. Çok severim valla..Ben sütle yapıyorum daha çok su yerine.Eline sağlık valla.Bu arada anne eli de bir başka oluyor hani yani :)

    YanıtlaSil
  2. İrmik helvası benim de çok sevdiklerimden:)Elinize sağlık çok nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. bende çok severim irmik helvasını,nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. İrmik helvasına bayılırım ben sütte katıyorum ama tarifindeki gibide çook severim:)
    Yanında dondurmada lezzetine lezzet katıyor ellerine ssğlık,harika görünüyor..:))

    YanıtlaSil

Yorumlar