Sayfalar

10 Nisan 2012 Salı

KREMALI YER ELMASI ÇORBASI


Merhabalar,
Buzdolabımda biraz yer elması vardı. Yemeğini yapmıştım ve fazla gelince ayırdım bir kenara. Başka bir tarif için lazım olabilir diye. Nette dolaşırken de bu çorbayı sevgili Hatice ablamın sitesinde yani meşhur "Portakal Ağacı"nda gördüm ve hemen kolları sıvadım girdim mutfağa. İnanılmaz güzel bir çorba, tadını enginara çok benzettiğim yer elmasıyla geç tanıştık ama çabuk kaynaştık. Pek sevdik birbirimizi :) 
Eee tarifi ustadan alınca sonuç harika tabiiki. Bu güzel tarifi bizlerle buluşturduğu için sevgili Hatice ablama çok teşekkür ediyor ve hemen tarife geçmek istiyorum......
Haydi durmayın sizde deneyin hiç pişman olmayacaksınız :)


KREMALI YER ELMASI ÇORBASI

Malzemeler:
200 gr yer elması,
1 çorba kaşığı tereyağı,
yarım çay kaşığı köri,
1 pkt çiğ krema  (ben 1 su bardağı süt kullandım)
muskat rendesi,
3 su bardağı sıcak tavuksuyu yada su,
tuz, karabiber,
bir tutam maydanoz

Yapılışı:
Öncelikle bir kabın içine su koyalım. Ve yer elmalarının kabuklarını suyup bu kabın içine atalım kararmamaları için. Kabuk soyma işlemi biraz vaktinizi alacaktır. Hepsini soyduktan sonra tekrar güzelce yıkayıp iri iri doğrayalım. Tencereye tereyağını ve unu alıp kavuralım. Elmaları ekleyip onları da kavuralım.  Üzerine köri serpelim. Karıştıralım. Sıcak suyu ekleyelim. Kaynamasını bekleyelim. Kaynayınca altını kısıp 15 dk kadar pişirelim. Blendırdan geçirelim. Tencereye krema (ya da süt), muskat rendesi, tuz, karabiber ekleyip şöyle bir karıştıralım. Ocağın altını kapatalım.
Kıvamının yoğunluğuna göre su ilavesi yapabilirsiniz. Çünkü kimi çorbayı koyu sever kimi daha akışkan. Bu ayarlamayı siz yapın diyorum:))))
Servis sırasında üzerine kıyılmış maydanoz serpiştirelim. Yanında kıtır ekmek te olursa tadından yenmez derim.....
Afiyetler Olsun....

3 yorum:

  1. Çok ilginç hiç aklıma gelmezdi.Denemek isterim.

    YanıtlaSil
  2. sevgili fatoşum elinize sağlık arkadaşım .sizlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Naliyacığım çok sağol canım benim. Allah evimizden bereketi ve mutluluğu eksik etmesin inşallah.
    Çok mersi "içimden Geldiği Gibi"
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlar