Sayfalar

11 Nisan 2012 Çarşamba

PATATESLİ TAZE FASULYE

Kendimi bildim bileli taze fasulye yemeğini çok severim. Zaten tek seçtiğim yemek patlıcandı. Onuda evlendikten sonra eşim sayesinde alıştım Ve şimdi severek yiyorum. Aslında her sebzenin faydası ayrı. Hepsinden yemekte fayda var. Bu yemeği bahar ve yaz aylarında sık sık yaparım fakat bu kez içine patatesi de eklemek istedim. Evde küçük prenses olunca sebzeyi nasıl yediririm diye çareler arıyorum... işte bu yemekte o fikirle çıktı ortaya. Çok da güzel oldu...
Fasulyeyi bir de benim tarifimle yapmaya ne dersiniz..... Eee buyrun o zaman:))))

Malzemeler:
Yarım kg taze fasulye,
1 patates,
1 havuç,
1 soğan,
3 çorba kaşığı domates püresi
1 çorba kaşığı domates salçası,
1 çorba kaşığı tatlı biber salçası,
1 küp şeker,
1 tatlı kaşığı un,
2 diş sarımsak,
zeytinyağı ve su

Yapılışı:
 Ben yazdan hazırladığım deepfrezde bekleyen fasulyelerimden kullandım. O yüzden yarı kıvamda haşlanmış ve domates sosluydu.
Neyse taze fasulyeler önce güzelce yıkanır ve kılçıkları ayıklayalım. Düdüklü tencereye yağı koyalım. Küp küp doğranmış soğan ve sarımsakları da ekleyip soteleyelim. Salça ve domates püresi (püreyi 2 domatesi rendeleyerek elde edebilirsiniz) ekleyip kavurmaya devam edelim. Havuçları halka halka, patatesleri iri küpler şeklinde doğrayalım. Tencereye havuç, patates ve fasulyeyi de ekleyip biraz daha kavuralım. Unu üzerine serpiştirip karıştıralım ki suyu duru duru olmasın :)
Son olarak suyunu şekeri ve tuzunu ilave edelim karıştıralım. Düdüklü tencerenin kapağını kapatalım düdüğünü kaldıralım. Ocağın altını orta ateşte bırakalım. Kaynayıp da düdüğünden ses gelince düdüğü aşağıya indirip ocağın altını kısalım. Yaklaşık 20-25 dk sonra misss gibi fasulye yemeğimiz servise hazırdır :)))
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar