Sayfalar

15 Nisan 2012 Pazar

LAMİNGTON KEKİ (küp kek)

Merhabalar,
Size bu hafta sonu için yaptığım tadına doyulmaz nefis kekten bahsetmek istiyorum. Tarifi sevgili arkadaşım Özgül'de  " özgülün tariflerinde" gördüm ve tarifi hemen not alıp uyguladım. 
Avustralya'nın geleneksel tatlılarından biri olan Lamington, karelere kesilmiş tereyağlı kekin çikolata sosu ve hindistan cevizine bulanmasıyla yapılıyor. 
Kekin hikayesi de şöyle sevgili dostlarım: Avustralya'nın eyaletlerinden birinin valiliğini yapmış olan Lamington bir davette bir parça keki yanlışlıkla et sosuna düşürdükten sonra oradan atınca hindistan cevizi kasesine düşer ve ev sahibi et sosunu çikolata sosu ile değiştirmeyi düşününce bu tatlı ortaya çıkar.
Yapım aşamaları çok değişik geldi bana. Sosu farklı. Pasta havasında harika bir kek yani. Kesinlikle yapmanızı tavsiye ediyorum. Biliyorsunuz ben değişik tarifler denemeyi seviyorum. 
Bu tarifte tam aradığım gibi değişik ve çoook lezzetli...
Geçelim mi şimdi tarife:)

Malzemeler:
4 yumurta,
1,5 su bardağı şeker,
1 su bardağı sıvıyağ,
yarım su bardağı ılık süt,
yarım su bardağı sıcak su,
3 su bardağı un,
1 pkt vanilya,
1 pkt kabartma tozu,
1 çay kaşığı yemek sodası,
1 çay kaşığı mahlep,
limon kabuğu rendesi,

Sosu için:
2 adet çubuk tarçın,
2 su bardağı su,
2 çorba kaşığı kakao,
1 su bardağı şeker,

Üst kaplaması için:
1 su bardağı hindistan cevizi


Sosu hazırlamak;
Tarçın çubuklarını 2 su bardağı su ilave ederek kaynatalım. Çubukları çıkarıp  1 su bardağı şekeri, kakaoyu ilave edip karıştıralım. Sosumuz hazır : ))))


Yapılışı:
Bir kabın içinde yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Ayrı bir kabın içine de unu eleyip, kabartma tozu, vanilya, yemek sodası, mahlep, limon kabuğu rendesi ekleyip harmanlayalım. Çırpılmış yumurta karışımına 1su bardağı sıvıyağ, yarım su bardağı ılık süt ekleyip tahta kaşıkla karıştıralım. Daha sonra karışım yaptığımız unu ilave edelim ve tekrar karıştıralım. En son yarım su bardağı kaynar suyu yavaş yavaş karıştırarak yedirelim. Kare ya da dikdörtgen fırın tepsisini yağlayıp çok az unlayıp karışımı içine dökelim. Önceden ısıtılmış 185 'C lik fırında kızarana kadar pişirelim. ( Pişip pişmediğini kürdan testiyle anlayabilirsiniz.)
Kek soğuduktan sonra kare şeklinde küp küp keselim. Önceden hazırlamış olduğumuz sosa kesin her yüzeyini hafifçe batıralım ve hindistan cevizine bulayalım.
Muhteşem kekimiz servise hazır :)))
Afiyet Olsun....

Not : Kaynar suyu koymamızın sebebi kekin daha güzel kabarıyor olması...


14 yorum:

  1. Cok güzel görünüyor canim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. hmm denemek lazım güzel birşeye benziyor. fakat buna benzer kekleri farklı isimde biliyordum ben. yine de yapım aşaması değişikmiş gerçekten eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler değerli yorumlarınız için:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. bende çok severek yapıyorum bu keki cnaım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. çok mersi Sevdacım. sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  6. Fatoş hanımcığım size nasıl ulaşabilirim. Sayfanız çok güzel. İletişim adresiniz nedir? bir konuyu görüşmek isterim. Benim bir tarifime yorum yapmışsınız:)

    YanıtlaSil
  7. merhabalar. sitemize yapmış oldugunuz bir yorum sonrası bloğunuzu gördüm. Bloğunuz gerçekten harika, ellerinize sağlık. sizi sitemizde yazar olmaya davet ediyorum iletişim için admin@yemekgurmesi.com msn yolu ile yada mail ile iletişim kurabilirsiniz bekliyorum

    YanıtlaSil
  8. oy oy oy elinize sağlık sevgili fatoş . bende çok severim bayağıdır yapmamıştım sizde görünce hatırladım .

    YanıtlaSil
  9. Merhaba "yemek tarifleri" :)
    Yapmış olduğunuz teklif için çok teşekkür ediyorum. Beni çok mutlu ettiniz gerçekten. Bu konuyu biraz düşünüp size en kısa zaman da bilgi vericem.
    Sevgili Nursevin hn yorum için çok teşekkürler. Mail adresimi az önce profilimde paylaştım:)
    Sevgili Naliyacım nerelerdesin sen. Özlettin kendini. Değerli yorumun için de çok teşekkür ediyorum canım benim. Sağol
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Denemiştim bu keki hatta oğlumun beslenme günü sırasında yapıp sınıfa göndermiştim..
    Nefiss oluyor gerçekten..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Bende ilk kez denedim ve bayıldım gerçekten çok güzel. Keki sünger gibi oldu kabardı. Kekin içindeki mahlep,tarçın ve limonun dansı herkesin beğenisini kazandı ve bu tarif baş tacı oldu:)))
    Teşekkürler Melihacım,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık uzun zamandır denemek istediğim bir kek güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  13. Ben ilk defa Sevgili Özgül'ün toplantımız için yaptığında yemiştim. Gerçekten nefisti. Eminim seninde öyle olmuştur.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Özellikle 5 çayı için harika olur :)

    YanıtlaSil

Yorumlar