Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI



Bu yemeği ister ılık olarak ister sıcak olarak tüketebilirisiniz. Tadını ilk kez tadan biri olarak çok beğendim ve enginara benzettim. Çok hafif ve lezzetli bir yemek oldu.


Malzemeler:
•yarım kg yer elması,
•1 portakalın suyu,
•1 havuç,
•1 soğan,
•1 kesme şeker,
•zeytinyağıi, tuz ve su


Hazırlanışı:
•Kabuğunu soyması biraz zahmetli olduğu için öncelikle yer elmasından başlayalım. Ben önce yumrularını bıçakla kestim ve kalan kısmı havuç soyacağı ile soydum. Daha sonra yumruların kabuğunu da bıçakla soyalım. Temizlenen yer elmalarını tuzlu suda bekletelim. Havuç ve soğanın da kabuklarını soyalım. Yıkayıp soğanı ince ay şeklinde havucu da yuvarlak keselim. Tencereye zeytinyağını alıp soğan ve havucu kavuralım. Ardından yıkayıp süzüp iri parçalar halinde doğradığımız yer elmalarını da tencereye ilave edip 3-4 dk kavuralım. Tencereye sıktığımız portakal suyunu da ekleyip yaklaşık 1 su bardağı kadar suyu ilave edelim. Tuzunu ve şekerinide ekledikten sonra şöyle bir karıştırıp sebzeler pişene kadar kapağı kapalı olarak yaklaşık 15 dk pişirelim.
•Afiyet Olsun....
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar