Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

ROKA SALATASI



Her sofranın vazgeçilmezidir bence salatalar  :) İşte bizim soframızdan da hemen hemen hiç eksik olmayan bir salata roka salatası. İçinde tüm vitaminleri barındıran sağlık deposu. Mutlaka ama mutlaka her gün salatamız soframızın tam ortasında yerini alır. 
Mutlaka yapıyorsunuzdur fakat mutfakta yeni olanlar için ben yine de tarif vermek istiyorum...
İşte nefis salatamın tarifi.
Unutmadan şunu da eklemek istiyorum ben zaman zaman salatamın içine beyaz peynir ve ceviz de ilave ediyorum inanın tadı çok güzel oluyor....


Malzemeler:
1 bağ roka,
1 havuç,
1 soğan,
2-3 yaprak kara lahana,
4-5 adet salatalık turşusu,
1 limon,
zeytinyağı,
tuz



Hazırlanışı:
Tüm sebzeleri iyice bol su ile yıkıyalım. Sebze kurutucuya rokayı, kara lahanayı alıp fazla suyunu alalım. Roka, kara lahana ve soğanı ince ince doğrayalım. Havuçu rendeleyelim. Bir kabın içerisine doğradığımız tüm sebzeleri koyalım. Salatalık turşusunu da küçük küçük doğrayıp salatamıza ilave edelim. Ardından ayrı bir sos kabında limon suyunu, zeytinyağını ve tuzunu karıştıralım. Servis tabağımıza aldığımız salatamızın üzerine hazırladığımız sosumuzu gezdirelim. Bu şekilde yaparsak sosumuz salatamızda kalacak ve suya akıp gitmeyecektir.
Afiyet olsun......


Dip Not:

Salata yapacağınız malzemeleri sebze kurutucudan mutlaka geçiriniz. Böylelikle sosumuz salatada kalıyor ve suyu ile akıp gitmiyor :)))) Tavsiye ederim... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar