Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

KIRMIZI PANCAR SALATASI

Ben pancar salatasını çok seviyorum. Anne evinde çok sık yediğimiz için bende evimde sık sık yapıyorum. Alışkanlık sanırım:))) Hem kan yapıcı özelliğinden dolayı hem de tadına bayıldığım için seviyorum. Çok pratik bir tarif veriyorum şimdi.
Haydi geçiyorum hemen....




Malzemeler:
2-3 baş kırmızı pancar,
3 yemek kaşığı sirke,
1 diş sarımsak,
zeytinyağı,
kuru nane


Hazırlanışı:
Öncelikle pancarlarımızı güzelce yıkayıp kabuklarını soyup bir tencerenin içine alalım. Kaynayıp haşlanana kadar pişirelim. Pişme sırasında çatalla kontrol edebilirsiniz. Eğer çatal içine batıyorsa pişmiş demektir. Daha sonra pişen pancarları soğuması için ayrı bir kaba alıp bekletelim. Soğuyan pancarlarımızı bıçakla dilimler halinde keselim ve ezdiğimiz sarımsağını, tuzunu, zeytinyağını ve sirkesini ilave edip karıştıralım. Servis yapacağımız kaselere paylaştırdıktan sonra üzerlerini kuru nane ile süsleyelim.
Afiyet Olsun :)


Not: Sarımsak ve sirke miktarını kendi damak zevkinize bağlı olarak değiştirebilirsiniz...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar