Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

FIRINDA LAHANA


Genellikle lahana deyince akla ilk gelen dolması ve kapuskasıdır. Turşusunu söylemiyorum bile. Ama değişik bir yemek tarifi arayan dostlarıma gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim harika bir yemek tarifi veriyorum. Ne yapsam diye düşünürken bloglar arasında gezintiye çıktım ve " nefis yemek tarifleri " sayfasında gördüğüm bu yemeği yapmaya karar verdim. Hani Lazanya vardır ya işte bu da ona benzeyen bir yemek. Aslında adını Lahanya olarak değiştirmeyi bile düşünmedim değil :))) Bu yemeği ilk kez yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldım.
Denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum pişman olmayacaksınız.
Gelelim malzeme ve yapılışına.........


Malzemeler
12 yaprak lahana,
300 gr kıyma,
1 havuç,
2 orta boy soğan,
2 yeşil biber,
1 domates,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi,
zeytinyağı, tuz ve karabiber



Hazırlanışı:
Öncelikle tencereye su koyup tuz ekleyip kaynatalım. Lahanaları ayıklarken parçalanabilir sorun etmeyin. Lahanaları yıkayıp kaynayan tencerede 5 dk haşlayalım. Lahanaları süzelim ve soğuması için bekletelim. Ayrı bir tencereye yağı alalım. Küçük soğranmış soğanları, biberleri ve kıymayı alıp tuzunu ekleyip kavuralım. Havucu rendeleyip onuda ilave edelim. Daha sonra domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım. Onları da salçayla birlikte tencereye ekleyip kavuralım. Ocağın altını kapatıp karabiberini ekleyelim.
Yağlanmış borcama lahana yapraklarını yerleştirelim. Her tarafı kaplasın. Üzerine hazırladığımız harcın yarısını serpiştirelim. Yine bir kat lahana yerleştirelim ve kalan harcı serpiştirelim. Son olarak yine lahana yaprakları ile kaplayalım yemeğimizin üzerini ve rendelediğimiz kaşar peynirini her tarafına gelecek şekilde serpelim.
Önceden ısıtılmış fırında 200 'C de yaklaşık 30 dk kadar yani üzeri kızarana kadar pişirelim.
Yemeğimiz servise hazırdır.
Afiyet Olsun...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar