Sayfalar

14 Mart 2012 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU ELMA TOPLARI


Bu tatlı acil gelecek misafirleriniz için ideal bir tatlı. Hem sunumu çok şık hem de tadı harika. Pratik oluşundan dolayı da tercih sebebi. Kesinlikle tavsiye edebilirim:)



Malzemeler:
3-4 adet elma,
1 pkt petibör bisküvi,
1 çay bardağı pudra şekeri,
1 çay bardağı ceviz yada kırık fındık,(ben kırık fındık kullandım)
çok az tarçın,


Çikolata sosu için:
1 su bardağı süt,
1 çorba kaşığı mısır nişastası,
2 çorba kaşığı şeker,
1 çorba kaşığı kakao, (tepeleme)
3-4 parça bitter çikolata


Üzeri için:
Portakal kabuğu rendesi ve hindistan cevizi


Hazırlanışı:
Öncelikle elmaları yıkayıp soyup rendeleyelim. Bir kaba alalım içine 1 pkt petibör bisküviyi kırarak ekleyelim. Çok iri parça kalmamasına dikkat edelim. Tarçın, pudra şekeri ve fındığıda ekleyip iyice yoğuralım. Ele yapışmayacak kıvama gelince tamamdır. Elimizle yuvarlak şekil verip servis yapacağımız tabağa yerleştirelim.
Çikolata sosu yapmak için ister hazır pkt kullanabilirsiniz yok ben kendim yapmak istiyorum da derseniz şöyle tarif edeyim:
Süt, nişasta, kakao ve şekeri küçük bir tencereye alıp kıvam alıncaya kadar tel çırpıcı ile karıştıralım. Kıvam aldıktan sonra ocağın altını kapatıp içine parça bitter çikolatayı ekleyelim. Karıştıralım. İlk sıcaklığı çıkan elma toplarımızın üzerine gezdirelim. En son olarak da portakal kabuğu rendesi ve hindistan cevizi ile süsleyelim.
3 - 4 saat buzdolabında bekletelim. Tatlımız servise hazırdır.
NOT: Bu ölçüyle tam 14 adet çıktı bilginize:)))
Afiyet Olsun.....
 

2 yorum:

  1. baktıkça iştahım açıldı, elinize sağlık =)))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba örgülü pisicik sayfama hoşgeldiniz:))
    Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :D
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlar